آمازون کتاب های الکترونیکی و کتابفروشی های Kindle را از چین جمع آوری می کند


خوانندگان با فرهنگ چینی برخی از گزینه ها را در کتاب های الکترونیکی از دست می دهند. رویترز گزارش می دهد که آمازون محصولات Kindle را در دو سال آینده از چین صادر خواهد کرد. تا کنون، این شرکت ارائه کتاب‌های الکترونیکی Kindle را به خرده‌فروشان محلی متوقف خواهد کرد و قصد دارد کتاب‌فروشی‌های دیجیتال خود را در این کشور در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ ببندد. برنامه Kindle در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ در فروشگاه‌های آنلاین چین راه‌اندازی می‌شود و مشتریان این کار را انجام خواهند داد. بنابراین. تا آن زمان برای دانلود هر کتابی که خریداری کرده اند.

آمازون به ارائه گارانتی و سایر خدمات پشتیبانی برای کتاب‌های الکترونیکی Kindle ادامه می‌دهد و «مشکلات غیرکیفی» را برای هر دستگاهی که پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ خریداری می‌شود، می‌پذیرد. سخت‌افزار، برنامه‌ها و کتاب‌ها پس از پایان سال ۲۰۲۴ همچنان در دسترس خواهند بود.

آمازون در بیانیه ای اعلام کرد که این به معنای ترک چین نیست. این شرکت یک “تعهد بلند مدت” دارد که شامل خرید آنلاین و دستگاه های زمین هوشمند است. آمازون همچنین به رویترز گفت که این به دلیل سانسور یا فشارهای دیگر دولت نبوده و گهگاه پس از بررسی‌ها «تعدیل‌هایی» انجام می‌دهد.

فروش ضعیف می تواند نقش داشته باشد. اگرچه آمازون در بسیاری از کشورها در بازار کتاب های الکترونیکی و کتاب های الکترونیکی پیشرو است، اخیراً در چین با مشکل مواجه شده است. این بزرگترین بازار کیندل است و داده‌های داخلی (به‌دست‌آمده توسط رویترز) نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد از فروش کتاب‌های الکترونیکی در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است. با این حال، ظهور رقبای چینی مانند شیائومی و BitTodens Tiktek مادر، سهم آن را کاهش داد. آمازون و iiMedia. ژانگ یی، یک تحلیلگر تحقیقاتی، به Nikkei گفت که نام تجاری Kindle اکنون “جایگاه نسبتا ویژه” در این منطقه دارد. مردم چین بیشتر در تلفن های خود مطالعه می کنند و خدمات کتاب الکترونیکی روی زمین مانند Tencent’s China Literature در جایی که برنامه Kindle حتی در بین ۱۰ برنامه برتر نیست، غالب است.

آمازون تنها شرکت آمریکایی نیست که حضور چینی خود را کاهش می دهد. Airbnb، LinkedIn و Yahoo خدمات محدود یا راه اندازی کرده اند. با این حال، خروج آمازون از مطالعه کتاب های الکترونیکی یکی از نمونه های بارزتر است و نشان می دهد که جذب مخاطبان چینی برای شرکت های آمریکایی چقدر دشوار است.