اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۴ تمامی خودروهای جدید را ملزم به استفاده از فناوری ضدسرعت خواهد کرد


هر خودروی جدیدی که در اتحادیه اروپا جدید فروخته می‌شود دارای فناوری ضدسرعت موسوم به Intelligent Speed ​​Assist یا ISA خواهد بود. مقررات اتحادیه اروپا (بخشی از مقررات ایمنی عمومی خودروهای موتوری) در حال حاضر وضع شده است و بیان می کند که تمام مدل ها و انواع خودروهای جدید که به بازار اروپا معرفی می شوند باید دارای سیستم ISA باشند. این سیاست در حال حاضر برای خودروهای جدید در نمایشگاه اعمال نمی شود – حداقل هنوز. تا جولای ۲۰۲۴، هر خودروی جدیدی که در اتحادیه اروپا فروخته می‌شود باید دارای سیستم ضدسرعت داخلی باشد.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای گفت: “انتقال ISA گام مهمی برای ایمنی جاده است و به طور بالقوه می تواند تصادفات و تلفات رانندگی جاده ای را کاهش دهد. خودروسازان اکنون این فرصت را دارند تا از پتانسیل ISA برای ایمن تر کردن جاده ها برای همه به حداکثر برسانند.”

برای کسانی که با ISA آشنایی ندارند، این اصطلاح مجموعه‌ای از سیستم‌ها را توصیف می‌کند که می‌توانند محدودیت‌های سرعت جاده را از طریق دوربین‌های نصب‌شده در جلو، داده‌های GPS یا هر دو تشخیص دهند. بسته به ISA خاص و نحوه پیکربندی آن توسط راننده، این فناوری می‌تواند بازخورد یادآوری در مورد محدودیت‌های سرعت ارائه دهد، کروز کنترل را به‌طور خودکار تنظیم کند تا با سرعت جاده مطابقت داشته باشد، یا حتی قدرت موتور را برای وسایل نقلیه کم‌سرعت کاهش دهد.

بسیاری از رانندگان در اروپا در حال حاضر از وسایل نقلیه مجهز به ISA استفاده می کنند و خودروسازان بزرگ مانند هوندا، فورد، جیپ و مرسدس بنز مدل های ویژه ای را با این سیستم ها در بازار اروپا می فروشند. به گفته پروسپر که توسط اتحادیه اروپا تامین می شود، چنین سناریویی، در جایی که ISA مورد نیاز است، می تواند تلفات را بین ۲۶ تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

همانطور که Autocar اشاره می کند، فناوری ISA هنوز کامل نیست. در طول آزمایشات، سیستم ISA گاهی اوقات “به آرامی پاسخ می دهد” و در یک زمان محدودیت سرعت را در هنگام رانندگی در حومه شهر انگلیسی آرام روی ۶۰ مایل در ساعت تنظیم می کند.