اعطای نماد بدون ستاره در اختیار پرداخت کنندگان قرار می گیرد


مرکز توسعه تجارت الکترونیک با ارائه وب سرویس نماد بدون ستاره را از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیک به پرداخت کنندگان می دهد تا برای پذیرندگانی که هنوز موفق به پذیرش تجارت الکترونیک نشده اند، نماد بدون ستاره را دریافت کنند. نماد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از آذرماه سال گذشته شرکت های پرداخت موظف به صدور درگاه پرداخت فقط برای دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، اما این الزام برای دارندگان درگاه های قدیمی نیز ایجاد شده است. کلیه دارندگان درگاه های پرداخت در فضای مجازی که قبل از الزامات درگاه پرداخت را دریافت کرده اند برای دریافت این محصول یا نماد تجارت الکترونیکی، با توجه به دستورالعمل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی، تا آذرماه فرصت دارند. برای دریافت این محصول در غیر این صورت از ارائه خدمات ممانعت به عمل خواهند آمد.

در این بخشنامه که اوایل شهریور ماه ابلاغ شد، بانک مرکزی موظف است در چارچوب قوانین و مقررات، درگاه پرداخت مجازی تجارت آنلاین توسط شرکت‌های خدمات پرداخت و معاونت‌های پرداخت را فقط برای دارندگان نماد اعتماد الکترونیکی ارائه کند. و در صورت ابطال یا تعلیق نماد از ادامه فعالیت تجارت الکترونیک آنلاین جلوگیری کنید. به همین دلیل مرکز توسعه تجارت الکترونیک با ارائه وب سرویس امکان صدور این کالا را ساده کرده است تا نمادی بدون درز در اختیار پرداخت کننده قرار دهد.

محمدجواد هادی، معاون تسهیل و توسعه اپلیکیشن مرکز توسعه تجارت الکترونیک در مراسم رونمایی از این وب سرویس گفت: سه شریک پرداخت زرین پال، زیبا و پایستار هم اکنون برای اهدای جوایز به وب سرویس متصل شده اند. . نمادهای بدون ستاره و می توانند نمادهای بدون ستاره را برای کاربران خود درخواست کنند. وی تاکید کرد: این مسیر برای سایر مشاغل باز است و می توانند با اتصال به پنجره واحد تجارت الکترونیک و وب سرویس ها نسبت به دادن نماد بدون ستاره اقدام کنند.

بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک، فرآیند اعطای اعطای خودکار اینماد با دریافت مدارک و اجرای وب سرویس اعطای خودکار اینماد آغاز می شود و پس از آن، پرداخت کننده اطلاعات کسب و کار را به سامانه اینماد ارسال و دریافت می کند. کد تأیید دامنه، و دامنه گیرنده توسط کاربر یا پرداخت کننده تأیید می شود. پس از آن تعهد نامه از طریق این وب سرویس تایید می شود، کنترل سیستم اطلاعاتی و تایید دامنه انجام می شود و شناسه صادر می شود و کد رهگیری مالیاتی صادر و ثبت می شود. همچنین امکان انتقال کاربر به صفحه پرداخت از طریق یک پنجره وجود دارد تا بتواند اطلاعات خود اعم از کد رهگیری مالیاتی، پله مالیاتی و شماره شبایی را با توجه به کد ملی خود وارد کند.

اصولا پذیرندگان و کاربران علاوه بر اینکه می توانند مستقیماً در پنجره واحد تجارت الکترونیک برای دریافت نماد تجارت الکترونیک اقدام کنند، می توانند نماد اعتماد خود را نیز از طریق شریک پرداخت دریافت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاهاین لینک کپی شده!