برند یکی از مهمترین دارایی های یک کسب و کار است


یک نام تجاری قوی با ارزش ترین دارایی است، اگر نگوییم مهم ترین، یکی از دارایی های کلیدی است که نحوه درک مشتریان، مشتریان بالقوه و کارکنان را از یک کسب و کار دیکته می کند و یک عنصر کلیدی در تأثیرگذاری بر رفتار است که در نهایت می تواند باعث ایجاد یا شکست یک کسب و کار شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، برندسازی و تبلیغات موثر یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که یک مدیر کسب و کار انجام می دهد. به ویژه با فضای تجاری نامطمئن و آشفته ای که کشور در دهه گذشته تجربه کرده است. در عمل، بررسی برند و استراتژی آن می تواند دیدگاه تازه ای از وضعیت کسب و کار ارائه دهد و در نهایت به رشد کسب و کار به عنوان یک سرمایه گذاری موفق کمک کند.

نام تجاری تجاری نباید به عنوان هزینه ای در برابر یا زیر بودجه بازاریابی و تبلیغات تلقی شود، بلکه باید به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. سرمایه گذاری ها، اگر به درستی انجام شوند، پتانسیل بازدهی نمایی در زندگی تجاری را دارند. داشتن برند مناسب اقتدار کسب و کار را افزایش می دهد و می تواند استعدادهای برتر را به سمت کسب و کار جذب کند. با این تفسیر سخت می توان ادعا کرد که تمرکز بر سرمایه گذاری برند مناسب نیست.

با افزایش شدید هزینه های تبلیغات هر ساله برای مشاغل، اهمیت سرمایه گذاری در برندسازی دو چندان می شود. در زیر دلایلی وجود دارد که چرا برندسازی و تبلیغات یک سرمایه گذاری موفق است و نه هزینه اضافی.

۱ اقدامات تجاری و تبلیغاتی باعث افزایش ارزش شرکت می شود

به جای اینکه به این اقدامات به عنوان هزینه فکر کنید، آنها را به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیرید. سرمایه‌گذاری‌هایی که به مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند اعتبار کسب کنند یا طرفداران وفاداری را جذب کنند که مایلند قیمت‌های بالاتری برای خدمات و محصولات آن کسب‌وکار بپردازند. همه عناصری که ارزش ویژه برند را ایجاد می کنند و در عین حال یک تجارت را به یک رهبر بازار پیشرو تبدیل می کنند. در دنیایی که نوآوری جزء کلیدی موفقیت در نظر گرفته می‌شود، اجتناب از برندسازی خود به‌عنوان یک شرکت جسور و مبتکر این سوال را ایجاد می‌کند که آیا اصلاً می‌خواهید سودآور باشید یا خیر.

همه این نکات به کسب و کار و نحوه عملکرد آن ارزش می بخشد. مدیران کسب و کار باید از خود بپرسند که آیا برندسازی می تواند عامل موثری در دستیابی به اهداف تجاری، یعنی سود بیشتر باشد؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، ممکن است وقت آن رسیده که در برندسازی تجاری سرمایه گذاری کنید.

مصرف کنندگان برندها را دوست دارند. دلایل زیادی برای این وجود دارد و مردم به شدت با برندها در سطح شخصی شناسایی می شوند. مردم همیشه مایل به خرید محصولات برند هستند حتی اگر به طور قابل توجهی گرانتر از برخی محصولات عمومی باشند.بنابراین رفتار مشتری یکی از مهمترین عوامل در عملکرد کسب و کار است و تاثیر مستقیمی بر نحوه درک برند دارد. اگر مدیران بر روی برندسازی سرمایه گذاری کنند و موفق شوند شرکت را از رقبای خود متمایز کنند، این امتیاز را نیز خواهند داشت که قیمت های بالاتری را برای محصولات خود دریافت کنند. به طور کلی برندسازی به شناسایی کسب و کار به عنوان پیشرو در صنعت و بهره مندی از مزایای مختلف آن کمک می کند. در نتیجه، اگر مدیران در برندسازی سرمایه گذاری کنند، به طور موثر در آینده کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنند.

۲- برندینگ وجهه حرفه ای دارد

هویت برند یکی از اجزای اصلی استراتژی برند است. داشتن هویت قوی و مناسب برای هر مشتری بالقوه و بالفعل ظاهری حرفه ای ایجاد می کند، همانطور که می گویند اولین برداشت مهم است. برندسازی حرفه ای استانداردها و خدمات حرفه ای کسب و کار را منعکس می کند و در نتیجه باعث افزایش قیمت و دستیابی به ارزش می شود.

۳- برندسازی مشتریان ارزشمندی را جذب می کند

برندسازی به مدیران کسب و کار این امکان را می دهد که بر نوع مشتریانی که می خواهند جذب کنند کنترل داشته باشند.

    برندسازی و استراتژی آن
برندسازی و استراتژی آن

شرکت‌های موفق تحقیقات برندینگ را برای جمع‌آوری اطلاعاتی انجام می‌دهند که به آنها کمک می‌کند شخصیت‌های خریدار را شناسایی کنند. از این طریق می توانند پیام های تجاری دقیق و هدفمند تولید کنند و به مشتریانی که به محصولات یا خدمات آنها علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنند. با تمرکز بر مخاطبانی که دارای مجموعه ای از ارزش ها، ایده ها و نگرش های مشابه شما هستند، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام تجاری برند با مخاطبان طنین انداز می شود.

برندسازی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پایگاه مشتری دقیق‌تری را هدف قرار دهند که به احتمال زیاد یک محصول یا خدمات را خریداری می‌کند، نه اینکه بخواهد برای مخاطبان گسترده‌تری جذابیت داشته باشد و تا حد امکان افراد زیادی را در سطحی سطحی جذب کند. این رویکرد همچنین بسیار مفید است زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد وفاداری مشتری را ایجاد کنند و مشتریان خود را به حامیان برند تبدیل کنند.

انجام تحقیقات جامع بسیار مهم است و در عین حال با کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات و افزایش سودآوری این اقدام، به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند شناخته می شود. انجام تحقیقات برند می تواند یک کسب و کار را در موقعیت قوی قرار دهد. رهبران کسب و کار می توانند مخاطبان خود را جستجو کنند: چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند، چه چیزی برای آنها مهم است، زندگی آنها چگونه است. آنها همچنین می توانند روندهای صنعت را ببینند: چه چیزی به خوبی دریافت شده است، چه محتوایی جالب است، چه موضوعاتی مردم روی چه موضوعاتی کار نمی کنند، چه پلتفرم هایی بیشترین مشارکت اجتماعی را تشویق می کنند. مدیران کسب و کار همچنین می توانند از رقبای خود بیاموزند: آیا کمپین های جالب و سرگرم کننده تولید می کنند، تصور مصرف کننده از کسب و کارشان چیست، از کجا پوشش رسانه ای می گیرند؟

توجه به این نکته ضروری است که برندسازی به معنای بمباران مخاطبان با لوگو، تبلیغات یا تبلیغات نیست و باعث جذب مشتریان بلندمدت نخواهد شد.

۴- برندسازی منجر به کاهش هزینه های بازاریابی می شود

هنگامی که درک بهتری از مخاطب به دست آمد، مدیر قادر خواهد بود کمپین های بسیار هدفمندی برای با ارزش ترین مخاطبان و هسته اصلی آنها ایجاد کند. هویت برند جسورانه و به خوبی بیان شده، اثربخشی استراتژی بازاریابی شما را افزایش می دهد، زیرا همه تلاش ها به طور یکپارچه یکپارچه هستند. دستورالعمل های برند به ایجاد کمپین هایی کمک می کند که پیام های تجاری را تقویت می کند و هزینه های کسب و کار برای ایجاد پیام های جدید در آینده را کاهش می دهد.

کمپین های جذاب، نوآورانه و اجرا شده به طور طبیعی پوشش رسانه ای ایجاد می کنند. در نتیجه برند به صورت ارگانیک شناخته می شود و اعتبار برند و پیام آن را تثبیت می کند.بازار امروز اشباع شده و رقابتی تر است، بنابراین اگر شرکت ها می خواهند مشتریان را جذب و حفظ کنند، باید تلاش بیشتری کنند. چنین وضعیت پیچیده ای با تعداد زیاد رقبا، آینده کسب و کار را مبهم می کند. شرکت های بی شماری محصول یا خدمات مشابهی را می فروشند و مشتریان باید دلیلی برای انتخاب شما نسبت به رقبا پیدا کنند.

۵- فروش آسانتر و بیشتر از اهداف برندسازی است

برندهایی که به‌روز هستند و به خوبی تعریف شده‌اند، راحت‌تر به فروش می‌رسند، زیرا این روایت قانع‌کننده در همه بخش‌های برند آنها بافته شده است. شفاف و جذاب است که به آن موقعیت برتر می دهد که کار را برای تیم فروش آسان می کند، زیرا برندسازی مزیت قابل توجهی به آنها داده است، آنها فقط باید همان پیام را با اطمینان ارسال کنند و معامله را امضا کنند.

۶- برندسازی پیامدهای روانی دارد و بهره وری کارکنان را افزایش می دهد

همانطور که شرکت ها از برندسازی برای جذب و حفظ مشتریانی استفاده می کنند که ارزش های مشابهی با آنها دارند، آنها نیز سعی می کنند از رقبای خود متمایز شوند و نشان دهند که چرا کارکنان بالقوه آنها باید آنها را انتخاب کنند.

برندسازی داخلی بهره وری را افزایش می دهد زیرا ارتباط عاطفی خاصی با شرکت ایجاد می کند، بنابراین اهداف شرکت برای کارکنان مهم می شود. این استراتژی جدا از افزایش بهره وری، کارمندان شما را به سفیران برند نیز تبدیل می کند.

نتیجه

با توجه به آنچه گفته شد، تبلیغ یک برند قوی و رسیدن به نتایج مطلوب آسانتر است. اگر یک مدیر کسب و کار نتواند کسب و کار خود را به عنوان یک برند تعریف کند، تمام تلاش های بازاریابی و تبلیغاتی آنها ممکن است به اتلاف وقت و پول منجر شود. بنابراین، تنها هم افزایی برندسازی و بازاریابی می تواند به طور موثر کسب و کارها را رشد داده و به موقعیت آنها کمک کند. وجود برند برای تبیین چشم انداز و هدف کسب و کار ضروری است و همانطور که قبلا ذکر شد به این سوال مهم پاسخ می دهد که هدف از وجود کسب و کار چیست؟

هر عنصر از استراتژی بازاریابی کسب و کار شما، از جمله وب سایت، تصویر، لحن یا هویت شرکتی شما، باید بر اساس برند تجاری و بر اساس آن تعریف شود. نام تجاری اصلی کسب و کار

با این حال، از آنجایی که ثبات در برندسازی مهم است، داشتن مجموعه مشخصی از دستورالعمل‌های برند که به مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند در مسیر خود باقی بمانند، مهم است. ناهماهنگی در کانال های بازاریابی می تواند به سرعت منجر به از دست دادن هویت برند و سردرگمی مخاطبان تجاری شود.

در نهایت، اگرچه ممکن است به نظر برسد سرمایه‌گذاری در برندسازی هزینه‌ای است که فقط شرکت‌های بزرگ می‌توانند از عهده آن برآیند، اما برای کسب‌وکارها و مدیران آن‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری موفق و همچنین یک استراتژی نوآورانه برای تغییر قوانین ارزش آن را دارد. تجارت و صنعت که در آن فعالیت می کند.

یاسر علیزاده – مدیر روابط عمومی هلدینگ ریانمهر