تاثیر مصرف روزانه امگا ۳ بر کاهش فشار خون


به گزارش خبرنگاران مهر به نقل از هلث به گفته محققان، امگا را می توان با ماهی های چرب مانند ماهی سالمونتن، ساردین، قزل آلا زودشاه ماهی و صدف باید تهیه شود.

محققان دانشگاه ماکائو در چین دریافتند:

• افرادی که روزانه بین ۲ تا ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA مصرف می کنند، فشار خون بالا دارند. سیستولیک (تعداد بالا) و دیاستولیک (مقدار کم) به طور متوسط ​​حدود ۲ میلی متر جیوه کاهش یافت.

• فشار خون سیستولیک به طور متوسط ​​۴.۵ میلی متر جیوه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و حدود ۲ میلی متر جیوه برای افراد بدون فشار خون کاهش می یابد.

محققان خاطرنشان کردند که مصرف بیش از ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ در روز می تواند مزایای بیشتری در کاهش فشار خون برای بزرگسالان در معرض خطر بیماری قلبی داشته باشد.

مثلا می گویند با مصرف ۵ گرم امگا ۳ در روز باعث فشار خون می شود سیستولیک به طور متوسط، حدود ۴ میلی متر جیوه برای افرادی که فشار خون بالا دارند و کمتر از ۱ میلی متر جیوه برای افرادی که فشار خون ندارند، کاهش می یابد.

افت فشار خون شدید در افراد مبتلا به هیپرلیپیدمی و در بین افراد بالای ۴۵ سال نیز دیده می شود.

پس از بررسی رابطه فشار خون و اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA (به طور جداگانه یا ترکیبی) در افراد ۱۸ سال و بالاتر با یا بدون فشار خون یا اختلالات کلسترول، سه گرم در روز به عنوان دوز بهینه تعیین شد.

در مجموع، محققان ۷۱ کارآزمایی بالینی را که بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان منتشر شده بودند، بررسی کردند که شامل تقریباً ۵۰۰۰ شرکت‌کننده بین ۲۲ تا ۸۶ سال بود. شرکت کنندگان به طور متوسط ​​به مدت ۱۰ هفته از منابع غذایی و / یا مکمل های اسید چرب تجویز شده استفاده کردند.