فرهنگ و ارتباط نزدیک با بازار فروش


فرهنگ در یک مفهوم کلی به مجموعه ای از باورها، نمادها، روش ها و رفتارهای جامعه اطلاق می شود که در واقع از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد. دنیای مدرن به این نتیجه رسیده است که اگر یک فعالیت بازاریابی جدید برای یک محصول جدید به کشوری معرفی شود، باید با فرهنگ محلی کشور تطبیق داده شود و بازاریابان باید همیشه محصول جدیدی را که احتمالاً مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد، پیش بینی کنند. .به فرهنگ ساندانی توجه کنید.

بازاریابی و تأثیر فرهنگی ممکن است یکی از مهم ترین مسائلی باشد که مدیران بازاریابی بین المللی با آن مواجه هستند. هانس مگنوس انتزبرگر، نویسنده و مترجم آلمانی می گوید: فرهنگ مانند ریختن قرص های جوشان در آب است، چیزی از آن نمی بینید، اما تأثیر آن را خواهید دید. بله، قطعاً فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها بر هر چیزی که فکر می کنید تأثیر می گذارد.

ماهیت تأثیر فرهنگ بر رفتار مصرف کننده بسیار مهم است و عوامل فرهنگی بیشترین و عمیق ترین تأثیر را بر رفتار مصرف کننده دارند. مدیران بازاریابی باید از ارزش‌های فرهنگی موجود و همچنین ارزش‌های فرهنگی نوظهور و تأثیر فرهنگ بر رفتار مصرف‌کننده آگاه باشند و بدانند که خرید مصرف‌کننده تحت تأثیر ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، فردی و روان‌شناختی آنهاست. هر فرهنگ متشکل از چندین خرده فرهنگ یا گروهی از افراد است که دارای یک نظام ارزشی مشترک هستند و این نظام مبتنی بر عادات و آداب و رسوم و تجربیات زندگی است.

ما همه مصرف کننده هستیم. از غذا و پوشاک و سایر نیازهای روزانه گرفته تا آموزش، خدمات و ایده ها در انتخاب های روزانه ما گنجانده شده است. تصمیماتی که در مورد انتخاب و مصرف برندها می گیریم یا آنها را رد می کنیم و این منجر به موفقیت کسب و کار یا شکست دیگران می شود. بنابراین رفتار مصرف کننده عامل مهمی در رکود یا رونق فعالیت های تجاری است. چگونه یک فرد و تحت تأثیر چه فرهنگی تصمیم می گیرد منابع موجود (زمان، پول، تلاش) را در امور مربوط به مصرف صرف کند. چرا مردم خرید می کنند؟ کی خریدند؟ چگونه خرید می کنند؟ چقدر خریدند؟ برای پاسخ به همه این سؤالات، تأثیر فرهنگ مصرف و خرده فرهنگ در جزئیات مؤثر است. در واقع فرهنگ چیزی است که به بازاریابان این امکان را می دهد که با مخاطبان خود ارتباط و تعامل بیشتری برقرار کنند و در نتیجه رشد کسب و کار خود را افزایش دهند و عدم پذیرش اهمیت فرهنگ در برندسازی و ایجاد کسب و کار چیزی است که شما را در یک نقطه ضعف رقابتی قرار می دهد.

فرهنگ و رابطه آن با بازاریابی
فرهنگ و رابطه آن با بازاریابی

آقای راب فیلدز یکی از فعالان عرصه بازاریابی و کسب و کار معتقد است که برندها هرگز به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار نمی کنند بلکه این ارتباط همیشه از طریق فرهنگ صورت می گیرد و به همین دلیل در تدوین استراتژی نباید از آن غافل شد. . مسائل فرهنگی تنها در صادرات و فروش برون مرزی موثر نیست. برعکس، در هر کشوری، به ویژه کشوری مانند ایران که وسیع و متنوع است و گویش‌ها، آداب و رسوم و حتی زبان‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، عاملی تعیین‌کننده محسوب می‌شود.

بنابراین، درک فرهنگ به بازاریابان کمک می کند تا واکنش های مشتریان به استراتژی های بازاریابی را تفسیر کنند و استراتژی های بازاریابی باید منعکس کننده سنت ها و هنجارهای فرهنگی باشند. به همین دلیل، بازاریابان باید دائماً بازار هدف خود را که همیشه در حال تغییر است ارزیابی کنند و مشاهده کنند که کسب و کار آنها به مرور زمان به جامعه و مشتریانشان شبیه شده است.

سیده مینا دیوبند – سردبیر روزنامه توحش