قهوه ، سرطان ، محافظت عصبی و مرگ و میر ناشی از همه علت (مطالعات 2017 ー 2021): تغذیه


بنابراین تصمیم گرفتم جدیدترین متون تحقیقاتی درباره قهوه را بخوانم و این نشان می دهد چند فنجان قهوه در روز بنوشید قوی است با کاهش واقعی در مرگ و میر همه علت (مستعد خطر مرگ به هر علتی). در اینجا چند نقل قول منتخب آمده است.

===

مصرف قهوه و مرگ و میر علت و علت: تجزیه و تحلیل متای اصلاح کننده های احتمالی (کیم 2019)

ما 40 مطالعه از جمله 3،852،651 بیمار و 450،256 مورد مرگ به دلایل مختلفبه ارتباط معکوس غیر خطی بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه دلایل ، بیماری های قلبی عروقی (CVD) و سرطان مشاهده شد. این کمترین خطر نسبی (RR) با مصرف 3.5 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از تمام علل (85/0 RR ، 95٪ CI 0.82-0.89) بود.، 2.5 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از CVD (RR = 0.83 ، 95٪ CI 0.80-0.87) و 2 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از سرطان (RR = 0.96 ، 95٪ CI 0.94-0.99) ، در حالی که مصرف اضافی منجر به کاهش بیشتر نمی شود مرگ و میر

===

یک دهه تحقیق در مورد قهوه به عنوان یک نوشیدنی ضد سرطان (Nigra سپتامبر 2021)

اکثر نشریات بین مصرف قهوه و خطر یا توسعه انواع مختلف سرطان رابطه منفی نشان دادند (جدول 3 ، سطرهای کج). اینها شامل سینه ، دهان ، دهان و گلو ، ملانوم ، پوست و غیر ملانوم ، پروستات ، روده بزرگ ، آندومتر ، کبد ، سرطان خون و سرطان کبد ، سرطان مغز و تیروئید از جمله موارد دیگر (18 سرطان) است. در عوض ، یک ارتباط دوگانه در سرطان مثانه ، معده ، لوزالمعده و ریه مشاهده شد ، اگرچه این ارتباط تنها در چند نشریه ثابت شده است. با کمال تعجب ، ما دریافتیم که فقط 12 نشریه ارتباط مثبتی بین سرطان و مصرف قهوه (خطوط برجسته) نشان می دهند ، همانطور که در برخی سرطان ها از جمله سرطان ریه ، مثانه ، لوزالمعده ، حنجره و معده مشاهده می شود.

این به روز رسانی تعداد زیادی از شواهد آماری قابل توجه از مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که نوشیدن قهوه در حال افزایش است برای اکثر افراد (از جمله جنسیت ، قومیت و سن متفاوت) و برعکس ، خطر سرطان مفید است [6, 60]به

===

نوشیدن قهوه و مرگ و میر در ده کشور اروپایی – مطالعه EPIC (Gunter 2017)

شرکت کنندگان: به طور کلی 521،330 مرد و زن در مطالعه آینده نگر اروپا در مورد سرطان و تغذیه (EPIC) ثبت نام کرده است. در طول یک بازدید پیگیری متوسط ​​از 16.4 سال ، 41.693 مرگ رخ داده است

در مقایسه با افرادی که مصرف نمی کنند ، شرکت کنندگان دارای آن هستند بالاترین چارک مصرف قهوه مرگ و میر ناشی از همه عوامل را به طور قابل توجهی کاهش می دهد (مردان: HR = 0.88 ، 95٪ CI: 0.82-0.95 ؛ P-Trend <0.001 ؛ زنان: HR = 0.93 ، 95٪ CI: 0.87-0.98 ؛ P. Trend = 0.009). این نتایج تفاوت قابل توجهی از کشور به کشور دیگر ندارد.

فقط با زنان وجود داشت … ارتباط مثبت بین قهوه و مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان (HR 1.12، 95٪ CI: 1.02-1.23 P-trend 0.001).

===

اثرات قهوه بر سلامت: مکانیزم رمزگشایی شده است؟ (Kolb 2020)

به نظر می رسد سهم مهار رادیکال اکسیژن توسط اجزای قهوه در اثرات سلامتی اندک است.

قهوه یک غذای گیاهی است و بیشتر فنول های مصرف شده در کشورهای توسعه یافته از قهوه تهیه می شوندبه

اعتقاد بر این است که اجزای فنولی قهوه دارای مزایای سلامتی مشابه سبزیجات یا میوه ها هستند.

مسیر اصلی تأثیرات شیمیایی فنولیک از مواد غذایی گیاهی و همچنین قهوه بر سلامتی است فعال سازی سیستم Nrf2 برای پاسخ سیتو محافظ تطبیقیبه ژن های وابسته به Nrf2 پروتئین هایی با عملکرد آنتی اکسیدانی ، سم زدایی ، ترمیم DNA یا عملکرد ضد التهابی را کد می کنند.

برشته شدن قهوه سبز توانایی فعال کردن مسیر Nrf2 را افزایش می دهد. جدا از آن ، قهوه بو داده تیره از این نظر قهوه برشته روشن قوی تر استهنگامی که در داخل بدن تجزیه و تحلیل می شود [68,70,71]به

===

اثرات محافظ عصبی ترکیبات فعال زیستی از قهوه: مروری (Socała 2021)

مهم است که مصرف قهوه نیز با آن ارتباط داشته باشد کاهش خطر ابتلا به برخی بیماریهای عصبی مانند آلزایمر ، پارکینسون و زوال عقلبه

مطالعات گسترده در شرایط in vitro و in vivo نشان داده است که قهوه و ترکیبات فعال زیستی آن دارای اثرات محافظتی عصبی هستند که نشان دهنده پتانسیل پیشگیرانه و / یا درمانی آنها برای بیماریهای مختلف عصبی است (شکل 3). در میان آنها ، کافئین بیشترین مطالعه را داشته است و مفید [neuroprotective] اثرات مصرف قهوه را می توان تا حد زیادی (اما نه منحصر به فرد) به کافئین نسبت دادبه با این حال ، گزارش های متعدد نشان می دهد که سایر ترکیبات قهوه می توانند به طور مستقل دارای اثرات محافظتی عصبی باشند ، و نشان می دهد که قهوه بدون کافئین نیز می تواند در درمان بیماری های عصبی بسیار موثر باشد. به نظر می رسد اسیدهای پلی فنولیک (یعنی اسیدهای کلروژنیک و کافئیک) و تریگونلین امیدوار کننده ترین هستند.، اما بر خلاف کافئین ، هیچ مطالعه اپیدمیولوژیکی یا گزارش بالینی در مورد اثر محافظتی آن در بیماریهای نورودژنراتیو وجود ندارد.

=======

خلاصه: مردم ، روزانه 3.5 فنجان قهوه بنوشید. (و در مصرف چای سبز نیز کوتاهی نکنید.)

دیدگاهتان را بنویسید