چگونه استرس را قبل از رانندگی کاهش دهیم؟



بیشتر افراد به خصوص افراد مبتدی قبل از رانندگی استرس دارند و همیشه معتقدند هر لحظه امکان تصادف وجود دارد. این ترس حتی گاهی باعث می شود که این فرد تپش قلب و نفس های بی شماری را تجربه کند.

در هر صورت استرس و اضطراب بیش از حد باعث می شود که رانندگی نرم و روانی نداشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با استفاده از راهکارهای کاربردی که ارائه می دهیم استرس خود را قبل از رانندگی کاهش دهید.

برای اینکه بتوانید قبل از رانندگی استرس خود را کاهش دهید، به طور کلی سه راه حل وجود دارد، در هر راه حل باید نکاتی را رعایت کنید تا سطح استرس خود را تا حد امکان پایین نگه دارید. این راه حل ها عبارتند از:

  1. از تکنیک های آرام سازی استفاده کنید
  2. با ترسی که وجود دارد روبرو شوید
  3. به روانشناس مراجعه کنید

برای آشنایی بیشتر با هر یک از این راه حل ها، هر یک از این راه حل ها را به طور جداگانه با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد:

از تکنیک های آرام سازی استفاده کنید

با استفاده از تکنیک های آرامش بخش، می توانید سطح استرس خود را قبل از رانندگی کاهش دهید. این تکنیک ها عبارتند از:

  1. محیطی آرام در ماشین خود ایجاد کنید. یکی از راه‌های کاهش استرس قبل از رانندگی، ایجاد محیطی آرام در رانندگی است تا وقتی پشت فرمان می‌نشینید، احساس راحتی کنید. به عنوان مثال لباس و کفشی بپوشید که احساس راحتی می کنید. یا قبل از رانندگی، یک آهنگ ملایم پخش کنید تا استرس و اضطراب خود را از بین ببرید، سپس رانندگی کنید.
  2. تنفس دیافراگمی را یاد بگیرید گاهی اوقات، به دلیل فشار عصبی ناشی از اضطراب و استرس، تنفس از طریق بینی دشوارتر می شود، بنابراین یاد بگیرید که از طریق دیافراگم یا از طریق معده نفس بکشید تا تنفس راحت تری را تجربه کنید. برای تنفس دیافراگمی کافی است تمام حجم ریه ها و معده خود را با هوا پر کنید و از طریق بینی بازدم کنید و هوای داخل ریه ها و معده را از طریق بینی آزاد کنید. برای اینکه بدانید درست نفس می‌کشید، در این حالت به انبساط معده خود توجه کنید.
  3. برای رها شدن عضلات بدن مدیتیشن انجام دهید، باعث گرفتگی عضلات ناشی از استرس می شود و اضطراب از بین می رود. برای مثال، می‌توانید گرفتگی عضلات را با مشت کردن به مدت ۱۰ ثانیه و سپس رها کردن آنها به مدت ۲۰ ثانیه کاهش دهید.
  4. از عبارات تاکیدی مثبت استفاده کنیداین عبارت اغلب یک عبارت کوتاه و پرانرژی است که می توانید برای کاهش استرس قبل از رانندگی از آن استفاده کنید. مثلا:
  • من با سرعت مطمئنه و با احتیاط کامل رانندگی می کنم.
  • من توانایی رانندگی بالایی دارم و به راحتی ماشین را کنترل می کنم.
  • من از مبدأ و مقصد مسیرم کاملاً آگاهم.

با ترسی که وجود دارد روبرو شوید

یکی از راه های کاهش استرس رانندگی این است که با ترس خود روبرو شوید برای این کار از تکنیک های ذکر شده در بالا استفاده کنید و خود را در موقعیت رانندگی قرار دهید تا به مرور زمان از میزان استرس شما کاسته شود.

اقدام دیگری که در این شرایط باید انجام دهید این است که ترس های خود را یادداشت کنید زیرا با نوشتن بدون اینکه متوجه شوید میزان استرس کاهش می یابد.

پس از اینکه لیست ترس های خود را یادداشت کردید، برای هر ترس قدم های کوچکی بردارید تا از تعداد ترس های خود بکاهید، زیرا با کاهش تعداد ترس ها، میزان استرس و اضطراب نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

به عنوان مثال، قبل از رانندگی، سوئیچ ماشین را در دست بگیرید و ماشین را در پارکینگ ببندید. یا رانندگی در مناطق دورافتاده در ساعات خارج از ترافیک. یا برای رانندگی کنار شخصی که به شما آرامش می دهد بنشینید.

یکی دیگر از راه های کنترل استرس قبل از رانندگی، از یک راننده ماهری که مهارت بالایی در رانندگی دارد بخواهید رانندگی کند و شما در کنار او بنشینید و سطح استرس خود را کاهش دهید. یا می توانید از یک مربی با تجربه استفاده کنید که وظیفه اش آموزش رانندگی به افراد استرس زا است تا استرس شما را کاهش دهد. مربیان مجرب می توانند با انتقال دانش و مهارت شما در این زمینه استرس و اضطراب شما را قبل از رانندگی کاهش دهند.

به روانشناس مراجعه کنید

راه حل نهایی در این شرایط این است که قبل از رانندگی با فرد استرسی مثل شما ارتباط برقرار کنید و در مورد شرایط و موقعیت خود به تفصیل صحبت کنید. این به شما کمک می کند عملکرد خود را بهتر درک کنید و بیشتر روی حل مشکلات خود تمرکز کنید.

اگر راه حل های فوق استرس را کاهش ندادند و خیلی موثر نبودند، استرس بالایی دارید و در این شرایط باید به روانشناس مراجعه کنید تا علت استرس بالا را بررسی کرده و در صورت لزوم از دارو برای درمان استرس قبلی استفاده کنید. رانندگی انجام دادن.

سوالات متداول

برای کاهش استرس قبل از رانندگی از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

از تکنیک های آرام سازی استفاده کنید، با ترس های موجود روبرو شوید و به روانشناس مراجعه کنید

چه تکنیک های آرامش بخشی باعث می شود استرس قبل از رانندگی از بین برود یا حداقل کاهش یابد؟

محیطی آرام در ماشین خود ایجاد کنید، تنفس دیافراگمی را یاد بگیرید، از جملات تاکیدی مثبت مانند رانندگی با سرعت مطمئن و دقیق استفاده کنید.

۲۲۷۲۲۷