کارگردان «مد مکس» فیلمسازی را یک بازی بسکتبال حرفه ای – تئاتر آنلاین توصیف می کند


جورج میلر معتقد است که فیلمسازی مانند بازی در NBA است و فیلمساز باید مدام خود را با موقعیت های جدید وفق دهد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جورج میلر در مصاحبه ای پس از نمایش فیلم «سه هزار سال حسرت» در جشنواره کن در خارج از رقابت، آخرین تجربه خود را بازگو کرد.

این فیلمساز استرالیایی که در آخرین فیلمش، سه هزار سال حسرت، در سال ۲۰۲۲ در سالن لومیر کن اکران شد، به مدت شش دقیقه شاهد تشویق ایستاده بود، اظهار داشت که این اولین بار است که فیلمش را با تماشاگران و تجربه دیده است. تکان دهنده بود

«سه هزار سال پشیمانی» اولین فیلم میلر پس از «مکس مد: جاده خشم» در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی تیلدا سوینتون و ادریس آلبا است و داستان قصه‌گویی را روایت می‌کند که پس از خرید یک بطری قدیمی و شکسته در استانبول. بازار. جین در را باز کن او پیشنهاد می کند که این سه خواسته با هم ترکیب شوند تا جن را آزاد کنند، در حالی که جن ها سه داستان قدیمی را روایت می کنند.

میلر فیلمنامه را با همکاری آگوستا گور از «جن در چشم بلبل» که داستانی کوتاه نوشته IS است، اقتباس کرد. بیات در دهه ۱۹۹۰.

میلر چند روز پس از اکران فیلم به هالیوود ریپورتر گفت: «این یک فیلم استودیویی نیست. این فیلمی است که نیاز به بودجه مستقل دارد و نه کاری که باید در مقیاس بزرگ استودیویی هالیوود انجام شود.

* شما اولین بار این داستان را در دهه ۹۰ خواندید. از چه زمانی تصمیم گرفتید بر اساس آن فیلم بسازید؟

وقتی پیش‌نویس را گرفتم، به صورت دست‌نویس بود. چیزی نیست که بگویم فوراً حقوقش را درست کنم و بخرم. در یک دوره زمانی طولانی تکامل پیدا کرد و همزمان در حال نوشتن این فیلمنامه و اجرای پروژه های دیگر بودیم. سپس زمانی فرا رسید که ما فیلمنامه ای داشتیم که می توانستیم با دیگران به اشتراک بگذاریم.

من دقیقا پنج سال پیش تیلدا سوینتون را اینجا در کن ملاقات کردم. لحظه فوق العاده ای بود، اما ما فیلمنامه را تمام نکرده ایم. اما وقتی تیلدا را ملاقات کردم، فکر کردم، خدایا، او برای این فیلم خوب است. یک سال بعد فیلمنامه ای را برایش فرستادم و وقتی جواب مثبت داد، سؤالاتی مطرح شد که چه کسی می تواند نقش جن را بازی کند. من فقط یک نفر دارم: ادریس. من هنوز به جز ادریس نمی توانم این نقش را بازی کند.

* این اولین فیلم شما بعد از «مکس دیوانه: جاده خشم» است. رسیدن به «سه هزار سال حسرت» پس از آن تجربه، که محصولی پر از چالش‌ها، درام و کشمکش‌های تبلیغاتی فراوان بین شارلیز ترون و تام هاردی است، چگونه بود؟

همیشه مشکلاتی وجود دارد که باید با آنها مقابله کنید. هر فیلمی مشکلات خاص خودش را دارد. در مقیاسی می توانم بگویم که هر فیلمی مانند یک بازی بسکتبال NBA است. شما باید برای هر غافلگیری آماده باشید. شما نمی دانید توپ قرار است به کجا پرتاب شود یا دفاع چه زمانی حمله کند. شما باید مراقب باشید که آسیب نبینید و باید دائما خود را تنظیم کنید و برای بردن مسابقه چابک بمانید. اما باید بگویم دیدن این بازیگران در کنار هم تجربه بسیار لذت بخشی است. آنها بازیگر-فیلمساز هستند به این معنا که می خواهند بهترین فیلم های ممکن را بسازند. از همان ابتدا دیده می شد که کمک می کنند – نه تنها به یکدیگر کمک می کنند، بلکه به ما به عنوان فیلمساز نیز کمک می کنند.

در اولین صحبتی که با ادریس درباره فیلم داشتم، او گفت که دوست دارد فیلم را بازی کند و پس از تجربه‌اش، هر پس‌زمینه یا فلاش بک را برای تیلدا تعریف کند تا بتواند آن را داشته باشد. او همچنین گفت که نمی خواهد صداپیشگی را در یک استودیوی ضبط صدا انجام دهد.

او می خواست یک داستان آینده را تعریف کند. واقعا هوشمند است یعنی حتی به ذهن من هم نمی رسید و نشان می داد که او به کل فیلم فکر می کند، نه فقط به خودش. تیلدا هم همینطور. او واقعا منحصر به فرد است. او یک هنرمند و یک مرد و یکی از عاقل ترین افرادی است که تا به حال شناخته ام. جای تعجب نیست که وس اندرسون یا دیوید فینچر همیشه پروژه های جدیدی دارند، به همان اندازه که تیلدا می خواهند.

* بیشتر با تیلدا کار می کنی؟ آیا در «فیوریوسا» نقشی برای او وجود دارد؟

راستش این اولین چیزی است که به آن فکر می کنم. همانطور که می دانید در «ساسپریا» سه نقش بازی کرد که یکی از آنها پیرمرد است. بنابراین فکر کردم او می تواند یکی از مردان فیوریوسا را ​​بازی کند. اما متاسفانه هیچ نقشی برای او وجود ندارد که در آنجا بیفتد. من به تمام فیلم‌های دیگری که دارم و ایده‌ای که در ذهنم دارم فکر می‌کنم که ببینم او چه چیزی می‌تواند بازی کند. ادریس هم همینطور. باید بگویم او فوق العاده بود. دیدن همکاری آنها با هم جالب بود. این یک چیز است که شخصیت ها را روی کاغذ و در ذهن خود داشته باشید، و این وظیفه بازیگران نیست که شخصیت ها را نشان دهند.

* در اثر بعدی، “فیوریوسا” [که بلافاصله کار فیلمبراری‌اش پس از جشنواره کن شروع شد] آیا با گروه جدیدی غیر از «جاده خشم» کار کردید؟

ما با افراد زیادی کار کردیم که روی «مکس مد: جاده خشم» در این فیلم کار کردند و برای «فیوریوسا» هم همینطور خواهد بود. فکر می کنم تنها کسی که نداریم جانی فلود است [فیلمبردار] او در ۸۰ سالگی بازنشسته شد. او پس از ۱۰ سال پشت دوربین برای «جاده خشم» بازنشسته شد و به من گفت که فقط یک کار را انجام دهم. او از انجام این کار بسیار خوشحال بود زیرا بیشتر آن در سیدنی، جایی که او زندگی می کرد، انجام شد.

همه کارهایی که در Road to Rage انجام می شود از نظر اشتغال حرفه ای بسیار خوب است و بزرگترین حواس پرتی – جدا از تفاوت شارلیز و تام – استودیو است. استودیو به هم ریخته بود و کار همه اشتباه شد، اما آمادگی و سخت گیری دیگران بسیار جدی بود و مانع از عجله می شد.

* برادران وارنر دوباره تغییر کرده است و با یک شرکت مادر جدید در Discovery و Dismissals روبرو است. در مورد کار با استودیو برای Fioriosa چطور؟

ما مدت زیادی است که این کار را با برادران وارنر امتحان می کنیم. ما به شدت روند تولید را ترویج می کنیم. بازیگران در Broken Hill، بخش دورافتاده استرالیا جمع می‌شوند. همه به سمت آموزش موتورسیکلت و ماشین. گای نوریس در حال فیلمبرداری است و از زمان شروع همکاری با مدمکس به مدت ۴۱ سال با هم کار کرده ایم. او در آن زمان ۲۱ سال داشت و یک بدلکار جوان بود. بلافاصله به سیدنی برگشتم و فیلمبرداری شروع شد.