گوگل ۳۹۲ میلیون دلار به ۴۰ ایالت در پرونده های حقوقی حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان ایالات متحده پرداخت می کند


گوگل با پرداخت ۳۹۱.۵ میلیون دلار برای تسویه اتهامات ۴۰ دادستان کل موافقت کرده است. آنها شرکت را متهم کردند که کاربران را گمراه می کند تا فکر کنند ردیابی موقعیت مکانی را در تنظیمات خود غیرفعال کرده اند، اما گوگل به جمع آوری داده ها در مورد حرکات آنها ادامه داد. به عنوان بخشی از تسویه حساب، گوگل موافقت کرده است که از سال آینده به طور قابل توجهی اطلاعات ردیابی موقعیت و کنترل کاربر را بهبود بخشد.

الن روزنبلوم، دادستان کل اورگان، که این پرونده را با شرکت داگ پترسون در نبراسکا رهبری می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: سال‌ها است که گوگل سود را بر حریم خصوصی کاربرانش ترجیح می‌دهد. آنها حیله گر و فریبکار هستند. ممکن است مصرف کنندگان فکر کنند که ویژگی ردیابی موقعیت مکانی گوگل را خاموش کرده اند، اما این شرکت همچنان به طور مخفیانه حرکات آنها را ضبط می کند و از آن اطلاعات برای تبلیغ کنندگان استفاده می کند.

AGs تحقیقات خود را در سال ۲۰۱۸ پس از گزارش آسوشیتدپرس نشان داد که گوگل داده‌های موقعیت مکانی را حتی زمانی که کاربران درخواست می‌کنند، ردیابی می‌کند. گزارش ها حاکی از آن است که غیرفعال کردن تنظیمات تاریخچه موقعیت مکانی مانع از اطلاع گوگل از مکان کاربر نمی شود. برخی از برنامه‌ها، مانند Maps و Search، همچنان یک عکس فوری از موقعیت مکانی شما در حساب Google شما ایجاد می‌کنند. به گفته آسوشیتدپرس، در حالی که حذف این داده ها از حساب Google یک فرد ممکن است، انجام این کار “پر زحمت است”.

AGs دریافتند که گوگل حداقل از سال ۲۰۱۴ با گمراه کردن مصرف کنندگان در مورد شیوه های ردیابی موقعیت مکانی خود، قوانین ایالتی برای محافظت از مصرف کننده را نقض کرده است. آنها ادعا کردند که این شرکت “کاربران خود را در مورد اینکه چقدر می توانند ردیابی موقعیت مکانی Google را با تنظیم تنظیمات حساب و دستگاه خود محدود کنند، گیج کرده است.” آنها خاطرنشان کردند که این بزرگترین تسویه حساب حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان توسط یک ایالت ایالات متحده بود (متا، که در آن زمان به عنوان فیس بوک شناخته می شد، موافقت کرد تا ۵ میلیارد دلار برای تسویه اتهامات FTC در رسوایی کمبریج آنالیتیکا بپردازد).

طبق بیانیه مطبوعاتی دفتر اورگان AG، گوگل موافقت کرده است:

هنگام «روشن کردن» یا «خاموش کردن» تنظیمات حساب مربوط به موقعیت مکانی، اطلاعات اضافی را به کاربران نشان دهید.
اطلاعات کلیدی در مورد ردیابی موقعیت مکانی را برای کاربران غیرقابل اجتناب (یعنی پنهان) کنید. و
اطلاعات دقیقی درباره نوع داده‌های مکانی که Google جمع‌آوری می‌کند و نحوه استفاده از آن در صفحه وب فناوری‌های موقعیت مکانی پیشرفته را به کاربران ارائه دهید.
ماه گذشته، گوگل با پرداخت ۸۵ میلیون دلار به آریزونا موافقت کرد تا شکایتی را در سال ۲۰۲۰ که ادعا می‌کرد کاربران را برای تبلیغات هدفمند ردیابی می‌کرد، حتی پس از خاموش کردن تنظیمات داده‌های مکان، به آریزونا بپردازد. این شرکت با سایر لباس‌های ردیابی موقعیت مکانی که توسط AG در واشنگتن، دی سی، تگزاس، واشنگتن و ایندیانا آورده شده است، روبرو است.