انواع شیشه های ساختمانی


انواع شیشه‌های ساختمانی کدام است؟ شیشه‌های ساختمانی چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارند؟ چرا باید از شیشه در ساختمان سازی استفاده کرد؟

شیشه‌ها به دلیل اینکه کاربرد بالایی که دارند یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی و معماری تبدیل شده و این روزها برای افزایش زیبایی ساختمان‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. شیشه‌ها انواع مختلفی دارند بر این اساس با توجه به نوع و شکلی که ارائه می‌دهند. در ساخت و ساز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا با توجه به پارامترهای مختلف این نوع محصول از جمله عایق صوتی، نمای ساختمان، امنیت و استحکام بهترین نوع شیشه را انتخاب کرده و بکار بگیرید.

انواع شیشه های ساختمانی

شیشه سکوریت

از جمله مهمترین شیشه‌های ساختمانی باید به سکوریت اشاره داشته باشیم که اغلب از آن در تراس و درب ورودی استفاده می‌شود. این محصول مقاومت بسیار زیادی از خود نشان داده و به دلیل اینکه در فرآیند ساخت آن از حرارت استفاده شده ایمنی بالایی دارد. این نوع شیشه با فراوری مجدد شیشه فلوت ایجاد شده بدین ترتیب استحکامی چندین برابر بدست آورده و در برابر فشار زیادی را تحمل کرده و همچنین در مقابل شکستن نیز گزینه مناسبی در نظر گرفته شده است.

این محصول در انواع مختلفی در دسترس قرار گرفته است که از جمله آن‌ها باید به شیشه فلوت اشاره داشته باشیم که رنگی سبز داشته و با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در دسترس قرار گرفته است به همین دلیل برای ساختمان سازی گزینه بسیار اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. اصولا این محصول برای مغازه، تراس، ویترین‌های مغازه و … کاربرد زیادی داشته و مشاهده شده که حتی در برخی از موارد برای وایت برد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

محصول دیگر شیشه سکوریت سوپرکلیر است که رنگ شفافی داشته و مقدار رنگ سبز در آن به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد است. از جمله مصارف آن باید به خانه‌ها و مغازه‌های لوکس اشاره داشته باشیم. به دلیل شفافیت بالایی که دارد معمولا قیمتی گران دارد و به نوعی یک نمایش لاکچری برای ساختمان ایجاد خواهد کرد.

شیشه سکوریت برنز با رنگ قهوه‌ای در دسترس قرار گرفته و برای درب‌های پارکینگ و نمای آلاچیق بکار گرفته شده و دید کمی در محل ایجاد خواهد کرد. شیشه سکوریت دودی به رنگ تیره ساخته شده و به همین دلیل برای اتاق‌های کنفرانس گزینه‌ای هوشمندانه در نظر گرفته خواهد شد. در بسیاری موارد نیز برای شیشه‌های روی میز نیز موثر واقع خواهند شد بر این اساس زیبایی بصری زیادی را به منزل خواهند بخشید.

نرده شیشه ای

نرده شیشه‌ای از جمله پرکاربرد ‌ترین متریالی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته و فضای داخلی و خارجی منزل را به بهترین شکل ممکن زیبا خواهد کرد. اصولا در منازل مسکونی، ساختمان‌های اداری و ویلا‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مثبتی که در مورد این محصولات وجود دارد این است که بر اساس زیبایی که دارند و همچنین به دلیل استحکام بالایی که دارد در برابر عوامل مختلفی از جمله فشار و تغییرات دما مقاوم خواهد بود. با توجه به این موارد نرده شیشه ای برای محافظت از تراس نیز ایده‌آل است و با قیمتی مناسب در اختیار قرار می گیرد در نتیجه این امکان را دارید تا آن را خریداری کرده و برای ساخت و ساز بکار بگیرید تا با بهترین کیفیت در اختیار قرار گرفته و همچنین نمای زیبایی برای ساختمان ایجاد کند.

این محصول انواع مختلفی دارد و این روزها به دلیل اینکه در مدل‌ها و انواع مختلفی در دسترس قرار گرفته به بهترین شکل نیاز تمامی افراد را برطرف کرده و برای تمامی واحدهای تجاری و مسکونی کاربرد دارد. در صورتی که علاقمند هستید تا به جای متریالی چون چوب و فلز از یک ماده زیبا و مقاوم استفاده کنید تا امنیت تراس را فراهم کنید نرده شیشه‌ای می‌تواند به بهترین شکل این شرایط را برایتان فراهم کند.

بالاترین استانداردها را رعایت کرده و همچنین با بهرمندی این نوع نرده‌ها این امکان را خواهید داشت تا به راحتی فضای اطراف خود را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. جالب است بدانید که این محصول برای روف گاردن و پشت بام نیز بکار برده شده و زیبایی فضا را ارتقا خواهد داد. در نتیجه برای خریداری کردن بهتر است در ابتدا به محیطی که می‌خواهید آن را بکار ببرید توجه داشته و سپس فرآیند خرید را انجام دهید.

نرده شیشه ای

شیشه دو جداره

اصولا شیشه دو جداره از دو یا چند لایه موازی تشکیل شده که تمامی آن‌ها به اندازه چند میلی متر از یکدیگر فاصله دارند. فاصله بین آن‌ها با استفاده از گازهای بی اثر از جمله آرگون پر خواهد شد. این فضای خالی چون یک عایق عمل کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری خواهد کرد. همچنین شرایطی را به وجود خواهد آورد تا تبادل دما و صدا در محیط کاهش پیدا کند. در دنیای امروز و در شهرهای پرجمعیت، آلودگی صوتی از جمله مشکلاتی است که با استفاده از شیشه دوجداره به بهترین شکل کنترل خواهد شد. این محصول یک راهکار موثر از سوی مهندسین است که مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. از جمله مهمترین مزیت‌های آن باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • کاهش سر و صدا
  • بالا رفتن ایمنی ساختمان
  • حفظ تعادل دمای محیط
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • دارای تنوع در رنگبندی

این نوع متریال انواع مختلفی دارد در نتیجه با توجه به سلیقه خود این امکان را دارید تا از آن‌ها استفاده بفرمایید. به عنوان مثال شیشه لمینت دو جداره در سال‌های گذشته با استقبال زیادی از سوی طراحان و معماران رو به رو شده است که امنیت بسیار بالایی را از خود نشان داده و کاربری زیادی دارد.  نمای اسپایدر شیشه ای  نیز شفافیت بالایی داشته و وزن بسیار سبکی دارد به همین دلیل می‌توانید برای افزایش زیبایی ساختمان‌ها آن را سفارش داده و بکارگیرید. این محصول به تازگی وارد بازار شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نمای اسپایدر شیشه ای

انواع شیشه های نمای ساختمان

شیشه‌های نما انواع مختلفی دارند بر این اساس شرایطی را برایتان ایجاد خواهند کرد تا با خیال راحت بهترین محصول را انتخاب کرده و آن را برای زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار دهید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا بهترین محصولات را برای نما شیشه ای در دسترس شما عزیزان قرار دهیدم و تمامی مزایا و معایب آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.ن

این نوع شیشه بسیار کلاسیک بوده و برای نوآوری و مدرنیته فضا مناسب است. برای طراحی دکوارسیون ساختمان بهترین گزینه بوده و با سایر بخش‌های نما نیز مطابقت پیدا خواهد کرد. نقش و نگارهایی که روی آن وجود دارد با طراحی منحصر به فرد در ساختمان‌های مسکونی و همچنین تجاری بسیار کاربردی در نظر گرفته خواهد شد. نکته مثبتی که در مورد آن وجود دارد این موضوع است که که به بهترین شکل ممکن ایمنی و همچنین حریم خصوصی را برای شما عزیزان ایجاد می کند و با توجه به نیاز مشتری در طراحی‌های منحصر به فرد در اختیار قرار می گیرد.

شیشه رفلکس یا آیینه‌ای به دلیل اینکه شکلی منحصر به فرد به ساختمان می‌دهد طرفداران زیادی برای خرید پیدا کرده است. این نوع نمای شیشه ای تصویر را منعکس کرده و بر این اساس با قابلیت بازتاب نور در دسترس است. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که در صورت عدم وجود نور مانند گذشته عمل کرده و یک شیشه معمولی به حساب می آید. اصولا در آن از وکیوم‌های بسیار قوی و پلاسمای القایی استفاده شده در نتیجه این دو موضوع موجب تفاوت رنگ آن با شیشه معمولی می‌شود. به دلیل ترکیب شیمیایی خاصی که دارد تغییر رنگ داشته و نور را به خوبی انعکاس خواهد داد. به این ترتیب در زمان روشنی نور به سبب بازتاب نور محیط داخلی خانه یا اداره از بیرون دیده نشده و این موضوع شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا حریم خصوصی به بهترین شکل رعایت شود. این نوع شیشه در رنگ‌های مختلف از جمله دودی، طلایی، نقره‌ای و تیتانیومی به بازار عرضه شده است.

شیشه فلوت یکی از ترندهای روز دنیاست که کاربردهای بسیار زیادی را از خود ارائه داده است. در ابتدا باید بگوییم که این شیشه ساختاری مانند شیشه معمولی دارد، تنها در مرحله آخر شیشه را وارد یک حوض پر از قلع کرده تا تمامی امواج آن از بین برود و به صورت صاف در اختیار قرار گیرد. در صورت عدم بکارگیری قلع شاهد موج گرفتن شیشه خواهید بود. از جمله مزایای آن باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که کیفیت بسیار بالایی داشته و همچنین در برابر گرما و صدا عایق بسیار خوبی خواهد بود. شیک بودن طراحی ظاهری آن نیز یکی از مهمترین عواملی است که موجب شده تا استفاده از آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به منظور ساخت آینه نیز از آن استفاده می‌شود.

از جمله انواع شیشه نمای ساختمان می‌توان به بهترین آن‌ها یعنی شیشه کم گسیل اشاره داشته باشیم که علاوه بر اینکه نور خورشید را بازتاب می‌کند شرایطی را ایجاد کرده تا امواج نور خورشید را بازتاب کند. در نتیجه موجب روشن شدن محیط خانه شده و از عبور پرتوهای مضر نیز جلوگیری می کند به همین دلیل شرایطی را ایجاد کرده تا سرما و گرمای کمتری به خانه وارد شود. تحقیقات نشان داده است که این محصول موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و به دلیل زیبایی و مقاومت بسیار بالایی که دارد برای استفاده در نمای ساختمان گزینه مناسبی در نظر گرفته شده است. کاهش هزینه تامین گرمایش و سرمایش را کاهش داده و از اشیا و لوازم خانه نیز محافظت کرده است بر این اساس مزایای زیادی دارد.

سقف شیشه ای

سقف شیشه‌ای این روزها وارد صنعت ساختمانی شده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و می ‌توان آن را یکی از منحصر به فردترین سازه‌های ساختمانی در نظر بگیریم. این محصول در دو نوع تهیه و در دسترس قرار گرفته است، یک نوع آن ثابت بوده که به شکل یکپارچه نصب می‌شود و نوع دیگر آن متحرک است که به طور ریل دار طراحی و بکار گرفته خواهد شد که برای کار با آن به موتور الکتریکی نیاز خواهید داشت. اصولا خانه‌های لوکس و لاکچری از این نوع سقف استفاده خواهند کرد تا هر وقت  که علاقمند باشید این امکان فراهم شود که به راحتی از فضای آسمان و ستاره‌ها لذت ببرند. به این ترتیب به دنبال شیشه‌ای باشید که از عبور نور خورشید جلوگیری کرده و بر این اساس محیطی زیبا و پر از آرامش را برایتان ایجاد کند. همچنین بهرمندی از شیشه‌های تاشو نیز می‌تواند برای فضاهای کوچک‌تر مناسب در نظر گرفته شود.

دیوار شیشه ای

دیوار شیشه ای نوعی جداکننده میان فضا است که به جای دیوار مورد استفاده قرار گرفته و اصولا از آن در محیط خانه یا اداره استفاده می‌شود. این نوع شیشه به دلیل طراحی مینیمالی که دارد و به همین دلیل برای خانه‌هایی با متراژ کم کاربردی در نظر گرفته می شود. زیبایی فضا را ارتقا بخشیده و از جمله مزایای آن باید به قابلیت سفارشی سازی اشاره کرد. نصب و جابجایی آسانی داشته و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. یک محیط پویا در دسترس قرار داده و امکان استفاده از نور طبیعی را برای شما عزیزان ایجاد می کند. یک سبک جدید برای طراحی بوده به همین دلیل این امکان را دارید تا به بهترین شکل ممکن نظر افراد را به سوی طراحی و دکوراسیون داخلی منزل جذب گردانید.

شیشه‌های ساختمانی انواع مختلف داشته و با توجه به متریال و طراحی که دارند در فرم‌های مختلف تولید و در دسترس قرار گرفته به همین دلیل کاربردهای گوناگونی را از خود نشان خواهند داد بر این اساس با توجه به موضوعات ذکر شده بهترین نوع شیشه را انتخاب کرده و سفارش دهید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

فال حافظ