زنان که با اتوبوس به دل جاده میزنند!



شغل اتوبوس رانی برای زنان

خیلی از ماها تا به حالا، زنان راننده ماشین سنگین را تنها در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیده‌ایم. به همین دلیل، شاید برخورد با این افراد در واقعیت، کمی تعجب آور باشد. زنان زیادی در حال حاضر مشغول رانندگی اتوبوس در جاده هستند که این روزها، تعداد آنها بسیار افزایش داشته است. شاید در برخورد اول، فرض کنید که خانم‌ها نمی‌توانند شما را به مقصد برسانند ولی باید بگوییم که زنان راننده اتوبوس، تمام مهارت‌های رانندگی که یک آقا بلد است را بلدند و جایی برای نگرانی وجود ندارد. احتمالا پس از خرید بلیط اتوبوس سمنان تهران یا بلیط اتوبوس یزد به اصفهان، یک راننده اتوبوس خانم سفر شما را به عهده داشته باشد.

آمار و تعداد زنان راننده اتوبوس

شاید هنوز هم برای بسیاری از افراد باشد که یک خانم را پشت فرمان اتوبوس مسافربری ببینید. البته، این موضوع در گذشته بیشتر بود. چرا که خانم‌های کمتری گواهینامه پایانه یک داشتند و رانندگی ماشین سنگین انجام می‌دادند. ولی در حال حاضر، تعداد این خانم‌ها بسیار بالا رفته و معمولا در جاده‌های پر رفت و آمد دیده می‌شوند. اصلا شاید خود شما هم تجربه سفر با یک راننده اتوبوس خانم را داشته باشید.

برخی از افراد، کمتر به خانم‌های راننده اتوبوس اطمینان می‌کنند. ولی باید بگوییم که خانم‌های راننده اتوبوس از دقت و مهارت بسیار بالایی برخوردار هستند. خانم‌ها برای دریافت گواهینامه پایایه یک، امتحانات سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند. به همین دلیل، مهارت و دقت بالاتری در هنگام رانندگی دارند. هر چند، اکثر خانم‌های راننده اتوبوس، کمک راننده هم دارند و جای نگرانی نیست. در سال‌های اخیر، تعداد زنان راننده اتوبوس در مسیر بلیط اتوبوس سمنان تهران  بیشتر شده و این موضوع، برای زنان راننده اتوبوس خوشحال کننده است. چرا که در شغل خود، زنان بیشتری را می‌بیند و ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.

شغل اتوبوس رانی برای زنان

وضعیت شغلی زنان راننده اتوبوس

در حال حاضر، به دلیل وجود دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، سخت‌گیری برای تمام راننده‌های ماشین سنگین افزایش پیدا کرده است. فرقی ندارد که راننده خانم باشد یا آقا، اگر خلاف قوانین عمل کند، جریمه می‌شود. البته، با وجود افزایش تعداد راننده‌های اتوبوس خانم، کمی از نگاه‌های عجیب از روی آنها برداشته شده است.

شروع رانندگی اتوبوس برای زنان، معمولا از کمک رانندگی شروع می‌شود. به عنوان مثال، آنها ابتدا باید یک مسیر یک ساعته را پشت فرمان بنشینند و بقیه مسیر را به دست راننده اصلی بسپارند. بعد از گذشت مدتی، خودشان می‌توانند راننده اصلی باشند و تمام مسیر را رانندگی کنند. مسافران نیز معمولا در نگاه اول، کمی تعجب و ترس دارند. پیش خود فکر می‌کنند که این راننده خانم می‌تواند آنها را به مقصد برساند؟ پس از گذشت مدتی، وقتی دست فرمان راننده را می‌بینند، به او اطمینان می‌کنند. در حال حاضر، زنان راننده اتوبوس از سوی مسافران، بسیار مورداحترام هستند. یکی از مسیرهای می‌توانید راننده اتوبوس خانم در آن پیدا کنید، مسیر بلیط اتویوس یزد به اصفهان یا بلیط اتوبوس سمنان تهران است.

شغل اتوبوس رانی برای زنان

خطرات و ریسک‌هایی برای زنان راننده اتوبوس

شاید با خود تصور کنید که خانم‌ها معمولا ضعیف‌تر از آقایان هستند و از پس شغل‌های سنگین برنمی‌آیند. ولی باید بگوییم که ما زنان زیادی در کشور خود داریم که شغل‌های بسیار سختی از جمله رانندگی ماشین سنگین، تعمیرکاری و… دارند. این زنان در جامعه ما به شدت مورداحترام قرار می‌گیرند. چرا که آنها در تلاش هستند تا با زحمت خود، هزینه زندگی خود را تامین کنند. هر چند که خطراتی هم برای آنها وجود دارد. این تلاش و زحمت در نظر دیگر افراد، بسیار موردتحسین قرار می‌گیرد. هر چند که محدودیت‌هایی برای خانم‌ها از نظر پوشش و حجاب در پشت فرمان وجود دارد ولی آنها با همین محدودیت‌ها هم به رانندگی ماشین سنگین در جاده‌ها مشغول هستند.

مثلا یکی از این خطراتی که در رانندگی اتوبوس وجود دارد، تصادف است. البته، تصادف تنها یک خطر برای رانندگان خانم نیست، بلکه تمام رانندگان اتوبوس باید این خطر را به جان بخرند. به همین دلیل، تمامی رانندگان اتوبوس باید نکات ایمنی را به خوبی و بادقت رعایت کنند. چرا که نه تنها جان خود، بلکه جان چندین مسافر ممکن است که به خطر بیافتد.

یکی دیگر از این خطرات که ممکن است کمی برای خانم‌های راننده اتوبوس دردسرساز باشد، دزدی و حمله راهزن در جاده است. برخی از جاده‌های قدیمی، بسیار خطرناک هستند و هنوز هم راهزن‌های زیادی در آن جاده‌ها به ماشین‌ها حمله می‌کنند. شاید اگر راننده اتوبوس مرد باشد، بهتر بتواند از حمله این راهزنان جلوگیری کند یا از خود و مسافران در برابر آنها محافظت کند. هر چند، معمولا در این جاده‌ها، راننده‌های آقا و آشنا به جاده را می‌گذارند تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، می‌توانید از طریق صفحه بلیط اتوبوس علی بابا، بلیط اتوبوس یزد به اصفهان را خریداری کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

فال حافظ