استراتژی های بی رحم کتوژنیک و کبد چرب مورد سوء استفاده قرار گرفت 1402

وقتی مقادیر گلوکوز در بدن شما بیش از مقدار مصرف تان باشد، انباشت آن در کبد و عضلات به شکل گلیکوژن سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 ذخیره می شود. در حقیقت عمل به قوانین رژیم کتو که سرشار از مصرف منابع چربی سالم و مقادیر کافی پروتئین است، بسیار آسانتر از سایر رژیمهای غذایی است. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد.

رژیم کتوژنیک چیه

رژیم کتوژنیک برای لاغری رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن مناسب است؟ رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد : این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است. در چهارمین و البته آخرین نوع رژیم کتو، مقدار بیشتری پروتئین نسبت به انواع قبلی دریافت خواهید کرد. تنها تفاوت آن، در دریافت مقدار بیشتر پروتئین است. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر باکتری های روده رو تغذیه و اون رو در برابر باکتری های بد محافظت میکنن. شاید برای شما هم عجیب باشد که یک رژیم با مصرف درصد بیشتری چربی، چگونه می تواند به بیماری قلبی کمک کرده یا از بروز آن پیشگیری کند.

بدنسازان یا افرادی که مشغول انجام ورزش های سنگین و فعالیت های سخت بدنی هستند، می توانند از این رژیم پیروی کنند؛ چرا که رژیم هدفمند کتو نسبت به دو نوع قبلی، کربوهیدرات دریافتی بیشتری دارد. معمولا افرادی که میخواهند در بازهی زمانی کوتاهی وزن زیادی کم کنند، میتواند رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک بگیرند و از ۵ کیلوگرم تا مقادیر بیشتر وزن کم کنند. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود.

یا به دلیل مصرف سیگار و یا استفاده روزانه از فست و فود و غذاهای دیگر. بنابراین تا زمانی که بدن به اندازه کافی کربوهیدرات داشته باشد، چربی ها انباشته خواهند شد و از آن ها جهت تامین انرژی استفاده نمی شود. وقتی علائم موقتی از بین رفت، شدل می گوید او درنهایت متوجه افزایش بسیار زیادی در انرژی شد، که کمک کرد تا ۱۰ پوند وزن کم کند. متخصصان میگویند حدود ۷۲ ساعت طول میکشد کتوزیس در بدن عمل کند و آثارش را نشان بدهد. روزهداری (یا اجتناب از غذاخوردن) به صورت متناوب و مستمر هم میتواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوزیس شوید.

همچنین می توانید

از خدمات مشاوره پزشکی تلفنی آزمایش آنلاین بهره مند شوید. برای اینکه متوجه شوید بدنتان وارد حالت کتوزیس شده یا نه باید آزمایش خون، ادرار و میزان اکسیژن خون را داد. لازم به ذکر است که پژوهش ها نشان داده اند رژیم کتوژنیک فاکتورهای بیماری های قلبی مانند فشار خون، ال دی ال کلسترول و تری گلیسیرید بالا را کاهش می دهد. دانشمندان معتقدند که رژیم لاغری کتوژنیک حتی از رژیمهای کم چربی نیز بسیار مناسبتر هستند. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید زیادی داشته باشند.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. میزان دریافت کربوهیدرات در این نوع مانند رژیم استاندارد است. رژیمهای گیاهی دریافت ریز مغذیهای مهمی مثل: آهن، کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین B12 را خیلی مشکل میکند. در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم کتون زا در سال های گذشته با هدف درمان صرع به ویژه در کودکان استفاده می شد، اما اکنون به یک روش لاغری سریع تبدیل شده است.

مقاله رژیم کتوژنیک

اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شود که علاوه بر لاغری سریع چه فوایدی در پیروی از این رژیم وجود دارد که شما را به آن ترغیب کند. به همین دلیل پیروی طولانی مدت از این رژیم می تواند اثرات مخربی بر بدن شما داشته باشد. به عنوان مثال به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک را در مواد خوراکی دریافتی رعایت میکنید. از زمانی که رژیم کتوژنیک با هدف درمان و کنترل صرع ایجاد شد تا همین الان، آزمایش های مختلفی روی این رژیم انجام شده. Po​st has be​en c​reated ᠎by GSA Conte​nt​ Generator᠎ D em oversi​on.

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

چندین روش مختلف رژیم کتو تا به حال ارائه شده. چگونه میتوانم رژیم 21 روزه کتو را بگیرم؟ اما آن همه چربی که هنگام رژیم کتوژنیک میخورید چه؟ رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. در این رژیم توصیه میشود، فرد مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کند و در عوض چربی جایگزین آن کند. رژیم کتو به کاهش قند خون، افزایش کتون ها و تنظیم حساسیت به انسولین (هورمون مسئول ذخیره چربی در بدن) کمک می کند.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

میدانیم که مصرف فیبر سبب کاهش اشتها، کنترل سطح قند خون، چربی خون و بهبود عمل دفع در بدن میشود. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدودکردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتابودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده روز است. می توانید در این نوع رژیم، 5 روز از هفته از رژیم استاندارد و دو روز باقی مانده از رژیم غیر کتوژنیک پیروی کنید. همانطور که در این مقاله بیان کردیم، رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است.

اگر نیستید چقدر باید وزن خود را کم یا زیاد کنید که به این محدوده برسید. مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. پس برای اینکه وضعیت کتوزیس را داشته باشید چه باید کنیم؟ اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. زیرا در این رژیم، دیگر نیازی نیست که افراد با نگرانی بالا مراقب کالری دریافتی خود باشند.

خرید کیک کتوژنیک

اگر پزشک متوجه شود که سطح کلسترول LDL شما در حال افزایش است، این رژیم غذایی ممکن است دیگر مناسب شما نباشد. آزمایش آنلاین امکان مشاوره تلفنی پزشکی را برای کاربران فراهم کرده تا در صورتی که تمایل به کاهش وزن با این روش را دارند، از راهنمایی های یک پزشک بهره مند شوند. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند.

افرادی که فعالیت های بدنی بسیار زیادی دارند از این نوع رژیم استفاده می کنند. در این زمان است که بدن برای تامین انرژی مورد نیاز به سراغ بافت های چربی و گاهی پروتئین ها رفته و از آن ها جهت سوخت و ساز استفاده می کند. نداشتن برنامه غذایی منظم و از پیش تعیینشده، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که ممکن است شما را از مسیر رسیدن به هدف دور کند. با گروه هایی که رژیم کتوژنیک لاغری برایشان مناسب است آشنا شدیم و فواید و معایب را در بخش رژیم کتوژنیک و کبد چرب تشریح کردیم.

این نوع از رژیم کتو برای افراد تازه کاری که می خواهند از این روش برای کاهش وزن استفاده کنند، مناسب است. اجسام کتون سنتز شده در بدن میتوانند به راحتی برای تولید انرژی توسط قلب، بافت عضلانی و کلیهها استفاده شوند. سازگاری چربی در رژیم کتوژنیک میتواند بسیار قوی باشد. یک رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و املاح معدنی بدن را دچار تغییر کند، پس افزودن مقداری نمک به وعدههای غذایی و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی کمککننده است. ورزشکاران قبل و بعد از ساعت ورزش و فعالیت خود می توانند مقداری کربوهیدرات بیشتر مصرف کنند تا انرژی مورد نیاز خود را برای بهتر ورزش کردن تامین نمایند.

رژیم کتوژنیک دورهای (Cyclical ketogenic diet) برای ورزشکاران مناسب است. همچنین در مقاله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک به طور مفصل در این مورد توضیح داده شده است. البته زمان و موقع مصرف کربوهیدرات بیشتر توسط متخصص رژیم و تغذیه مشخص میشود. برای فهمیدن این موضوع کافیه یک تست ژنتیک بدید تا همه چیز کاملا مشخص بشه. در حالت طبیعی، ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالریهای موردنیاز بدن از چربیهای به دست میآیند. اما چربیهای اشباع شده از روغنها(نخل، نارگیل)، گوشت، کره و کره کاکائو در مقادیر زیاد تشویق میشوند.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

به طوری که ۷۵ درصد مواد خوراکی موجود در این رژیم را چربی، ۲۰ درصد را پروتئین و تنها ۵ درصد را کربوهیدراتها شامل میشوند. به طوری که حدود ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات مواد خوراکی دریافتی بدن را تشکیل میدهند. اما باید توجه کنید که چربی های دریافتی از وعده های غذایی باید چربی های سالم مثل روفن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو، ماهی چرب و… و سپس ۲ روز مقادیر کربوهیدرات دریافتی بدن را مقداری افزایش میدهید. رژیمهای کتوژنیک بهطور تئوری میتوانند با بهبود دسترسی به مقادیر زیادی انرژی در ذخایر چربی، استقامت بدنی را افزایش دهند.

به همین دلیل است که ما بعد از مصرف یک ظرف بزرگ سالاد همچنان احساس گرسنگی میکنیم در حالیکه مقادیر زیادی کالری وارد بدن خود کرده ایم. غذاهایی که نباید در رژیک کتو مصرف کرد. حتی برای برخی از افراد این مزیت مهمتر از میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک است و جالاب است که بدانید تجربه آن فقط یک یا دو روز رژیم گرفتن طول میکشد. رژیم کتوژنیک استاندارد : نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است.

علاوه بر این مصرف پروتئین در رژیم کتو در حد متوسط بوده و عموماً حدود 20% کالری مصرفی است. رژیم کتوژنیک چرخشی : این رژیم شامل دورههایی از مصرف کم و زیاد کربوهیدراتها است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع رژیم کتو، شباهت و نزدیکی زیادی به رژیم استاندارد دارد. در واقه دو روز در هفته روز آزاد شما هستند که بهتر است حتی در روزهای آزاد، کربوهیدرات های مصرفی شما سالم و از نوع میوه و سبزیجات و غلات بدون قند باشد. فیبر، به صورت ویژه باکتریهای روده را تغذیه و روده را در برابر باکتریهای بد محافظت میکند.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

به ویژه افرادی که صرع در آن ها توسط دارو کنترل نمی شود، می توانند از این رژیم البته با مشورت با پزشک پیروی کنند. افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند به بهبود عملکرد معده، روده و… یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند. آووکادو یک انتخاب واقعاً محبوب برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، زیرا یک آووکادو کامل حاوی تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات – که ۱۴ گرم آن فیبر است – و ۳۰ گرم چربی است.