حقایق کثیف درباره کتوژنیک و بدنسازی فاش شد 1402

رژیم کتوژنیک برای لاغری یکی از تحقیقات نشان داد افرادی که رژیم کیتو داشتند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در آنها سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 بهبود پیدا کرد. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. با کم کردن مصرف کربوهیدرات، چربی بیش تری دریافت می کنید و به طور ایمن وارد حالت کتوزیس می شوید.

به این حالت “افت ناگهانی انرژی” یا “ضربه” میگویند. رژیم کتو به شدت در مصرف کربوهیدرات سخت گیر می باشد (براساس نوع رژیم کتو، حدود ۲۰ واحد در روز و یا کم تر) و با تغییر به حالت کتوزیس، جزء رژیم های محبوب است. همچنین استفاده از چای سبز بدون شکر و قند نیز می تواند بسیار موثر باشد که این نوشیدنی برای سلامتی بدن نیز فوق العاده است. تحقیقات نشان دادن که این رژیم بیش از رژیم های کم چرب توصیه می شود و در این روش بدون کالری شماری به راحتی می شود وزن کم کرد.

خرید محصولات کتوژنیک

این مطالعه، منجر به کاهش وزن متوسط بیش از ۹ کیلوگرم در شرکت کنندگانی که حداقل ۱ سال آن را ادامه دادند، شد. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. این مواد غذایی همچنین سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم دیگر هستند. سخت نگرفتن در رژیم و مصرف مکملهای مواد معدنی (Mineral Supplements) میتوانند به شما کمک کند. کاهش مصرف کربوهیدرات در واقع به معنای کاهش مصرف قند و شکر هم هست و از آنجایی که شیرینی جات تأثير منفی روی پوست دارند، بدین ترتیب کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه هم کمک می کند. Th is c​ontent was c re​ated with GSA᠎ C on​tent G᠎enerator​ D​em᠎ov ersion!

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک بطور کامل عمل می کنند، وزن کم می کنند و لاغر می شوند. رژیم کتو برخی از سلبریتیها را هم به خود جذب کرده و طرفداران زیادی در میان آنها دارد. لازم به ذکر است که زیاده روی در خوردن میان وعدذه و نوشیدنیها هم میتواند باعث افزایش وزن شود. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، ولی این احیانا به این علت است که کتون هایی که بدن شما برای به دست اوردن انرژی می سوزاند، به حفاظت از سلول های مغز شما در برابر آسیب کمک می کند.

در ادامه خیلی بیشتر با این برنامه غذایی آشنا می شویم. هرچند مصرف مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، آجیل، غذاهای دریایی و خوراکی های فرآوری نشده و کامل در این برنامه مجاز می باشند. یک مقاله در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۸ در مجله ی انجمن پزشکی آمریکا، بطور خلاصه اشاره دارد: بسیاری از مردم در این رژیم سرشار از چربی، احساس سیری می کنند و بطور طبیعی مقدار مصرف کالری کاهش می یابد. اخیرا مطالعه ی منتشر شده در مجله ی Nutrients، نشان می دهد که زیاده روی در مصرف غذاهای قندی مانند نوشابه همزمان با رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین، باعث آسیب به عروق خونی می شود.

بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند. این زمانیست که بدن هر دو نوع چربی دریافتی از غذا و چربی ذخیره شده در بدن را می شکند و چربی بدن را در موادی بنام کتوزیس ذخیره می کند. برخی از انواع رژیم کتو ، مصرف مقدار کمی از توت ها را مجاز می داند. این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر می گذارند.

اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد نسخه های دیگر نیز صدق می کند. “کتوژنیک” به چه معناست و چگونه کار می کند؟ ولی ظاهرا مواردی مانند بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا می کند. همچنین افرادی که از سردرد مزمن رنج می برند، بیماری های مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم کتوژنیک تا حدودی بهبود پیدا می کنند ولی حتماً لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک دنبال کنند.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

اما چگونه میتوان به لاغری سریع و ایمن دست پیدا کرد؟ زمانی که رژیم کتوژنیک میگیرید، به علت کاهش مصرف کربوهیدرات ها قند خونتان هم پایین می آید. بطور کلی هر چه مصرف کربوهیدراتتان پایین تر باشد، راحت تر وارد کتوزیس می شوید. در وضعیت کتوزیس ، بدن میزان بیشتری چربی برای تامین انرژی میسوزاند. رژیم کتوژنیک دورهای (Cyclical ketogenic diet) همان طور که از نام آن پیداست در دوره های ازکربوهیدرات بیشتری استفاده می شود که برای ورزشکاران مناسب است. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد.

آموزش غذای کتوژنیک

تحقیقات زیادی نشان میدهند که مصرف کربوهیدرات برای فعالیت بهتر بدن ضروری است. در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده شود. بیماری اسهال و مشکلات گوارشی در رژیم کتوژنیک رایج است و معمولاً پس از ۳ تا ۴ هفته رفع می شود. به همین خاطر مصرف خوراکی های کتوژنیک و پرهیز از غذاهای غنی از کربوهیدرات برترین راه کاهش وزن در یک رژیم کتوژنیک می باشد. رژیم کتوژنیک به ورزشکاران استقامتی مثل دوندگان و دوچرخه سواران کمک می کند.

رژیم کتو به کاهش قند خون، افزایش کتون ها و تنظیم حساسیت به انسولین (هورمون مسئول ذخیره چربی در بدن) کمک می کند. کربوهیدرات و چربی تقریبا در اکثر مواد غذایی وجود دارد، به همین دلیل ممکن است به راحتی دچار اشتباهات رژیم کتوژنیک شوید؛ به خصوص اگر تازه وارد هستید! از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است. در ادامه به این سوالات پاسخ داده شده است. شما میتوانید سوالات خود را درباره رژیم کتو و تاثیر آن روی سلامتی از ایده آل مگ بپرسید.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتو ، ریشه در روش های درمانی قدیمی (دهه ها قبل) دارد. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتون ها در بدن را افزایش می دهد، بلکه سبب کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیره ساز چربی در بدن) هم می شود. به علت سوخت و ساز مواد کتونی امکان دارد رنگ ادرار مایل به قرمز شود. اخیرا، این رژیم به عنوان رژیم کاهش وزن توسط یک استاد جراحی، دکتر جیانفرانکو کاپلو از دانشگاه ساپینزا در رم، معرفی شده است. در پژوهشی 6 ماهه با رژیم کتوژنیک محققان به نتیجه رسیدند که این نوع رژیم سبب کاهش وزن چشمگیر و بهبود بیماری کبد چرب را در افراد دارای اضافه وزن شده است.

هنگامی که سلول های سرطانی تغذیه نشوند یا به اصطلاح گرسنه بمانند، احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل می رسد. برخی افراد متوجه می شوند که رژیم کتو به کاهش وزن کمک می کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک به کاهش سطح انسولین خون کمک کرده و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد. امگا 3 این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که امکان دارد نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

هر دو نوع محدودیتهایی دارند که نویسنده در فصلی به نام آیا میتوانید آن را اثبات کنید به آن پرداختهاست؟ اما آیا رژیم کتوژنیک برای بقیهی ما نیز خوب است؟ چنانچه شما دیابت دارید، بالاخص دیابت نوع اول بسیار مهم است که با پزشک خود در مورد تغییر رژیم غذایی خود مشورت کنید. یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند ، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده ، وزن کم می کنند. Th is post has  be᠎en do​ne with the help ​of G SA Content Gener᠎ator D emov᠎er​si​on.

آلبرت انیشتین در لیست مجاز های کتوژنیک

لیست مجاز های کتوژنیک در رژیم کتو چه غذاهایی می توان خورد؟ آیا رژیم کتو عوارض جانبی دارد؟ آیا میخواهید رژیم غذایی کم چرب داشته باشید؟ آیا این رژیم استاندارد و اصولی است یا مضراتی به همراه دارد؟ اما در حالی که ممکن است در ورزش کمک کند، ممکن است مانند سایر رژیم های غذایی برای حداکثر کارایی، مناسب نباشد. مناسب ترین نوع این رژیم بر مصرف چربی های مفید مانند روغن زیتون فوق بکر، گوشت و لبنیات از گاو های تغذیه شده در چمن، و غیره تمرکز دارد. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند.

آموزش رژیم کتوژنیک

همین مقاومت انسولینی مقدمه دیابت نوع ۲ و افزایش وزن خواهد بود. رژیم کتوژنیک نه تنها سبب لاغری و کاهش وزن می شود، بلکه برترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع ۲ هم به شمار می رود. در این رژیم به حذف صبحانه تاکید می شود و مصرف کلیه مواد غذایی در وعده های نهار و شام مجاز است در صورتیکه در هر وعده 5 لقمه خورده شود. یکی از عوارض رژیم کتوژنیک اختلال در تمرکز است. رژیم کتو (کیتو یا کیتوژنیک) با تمرکز بر سوزاندن چربی، به کاهش وزن کمک می کند.

شما در بخش اول با مواد غذایی مجاز که می توانید مصرف کنید آشنا می شود و در بخش بعدی غذاهای ممنوعه را لیست کرده ایم که به هیچ وجه نباید مصرف شود! توجه به این موضوع بسیار مهم است که وقتی صحبت از فواید رژیم کتوژنیک می شود منظور رژیم کتوژنیکی است که بصوت تخصصی و زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود والا رژیم کتوژنیک در فضای مجازی در حد یکسری باید نبایدهاست که فقط عنوان میشود چه چیزی مصرف شود و چه چیزی مصرف نشود! ​This w as g ener᠎at​ed with GSA C᠎onte nt Gen erator ​DE MO!