رمز و راز غیرقابل توضیح به کاهش وزن در رژیم کتوژنیک کشف شده است 1402

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن در این رژیم افراد اجازه دارند که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 دهند. گاهی اوقات ممکن است فردی احساس کند که مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش داده است. بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید. نتیجه رژیم کتو سریع خود را نشان میدهد؛ اما ماجرا از این قرار است که بهطور پایدار و دائمی نمیماند.

محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدند که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می گردد. نتیجه مثبت نشان می دهد که بدن در حال کتوز است. الکل: به علت کربوهیدرات زیادی که نوشیدنی های الکلی دارند میتوانند بدن شما را از حالت کتوز خارج کنند. غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن تاثیر بگذارد.

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند

بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. با این حال، بعید است که این نوع رژیم باعث ایجاد کتوزیس شود، زیرا بدن می تواند پروتئین های اضافی را به اسیدهای آمینه تجزیه کرده و آنها را به انواع قند تبدیل کند. در این شرایط، چربیها در کبد به کتون تبدیل میشوند که این ماده انرژی اندامهای مختلف بدن از جمله مغز را تامین میکند.

برخی چاشنی ها و یا سس ها: این مواد معمولا دارای شکر و چربی های ترانس هستند. محصولات کم چرب و رژیمی: بر روی این محصولات فراوری زیادی صورت میگیرد و معمولا دارای کربوهیدرات بالایی هستند. این کیت ها حاوی نوارهای تست هستند که وجود کتون ها را در ادرار بررسی می کنند. فردی که با رژیم کتو وزن کم نمی کند بهتر است از خرید کیت تست خانگی بهره مند شود. آزمایش خانگی می تواند راهی مفید برای افراد باشد تا مطمئن شوند که واقعاً وارد کتوز شده اند.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

برنامه رژیمی کتوژنیک حتی زمانی فرد یک برنامه غذایی تایید شده در ذهن دارد، اگر تسلیم تنقلات مداوم شود، این امر می تواند کالری دریافتی او را تا حد زیادی افزایش دهد. با این حال، سوال این است که چرا رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن برخی افراد نمی شود؟ داروهای حمله می توانند بر دیگر داروها تاثیر متقابل داشته باشند که این می تواند اثربخشی دارو را کاهش دهد و یا باعث عوارض جانبی شود. این نوع رژیم لاغری کتوژنیک بیشتر برای ورزشکاران توصیه میشود. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی میباشد که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود اما نکات مهمی دارد که قبل از خرید رژیم کتوژنیک باید بدانید.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

​Th​is po᠎st h as  be en do​ne ​by GSA​ C on te nt Gen​er​ator ᠎DEMO.

تصور عمومی مردم جامعه این است که هر دو این ها تئوری های جدیدی هستند اما باید بدانید که چند ده سال از قدمت رژیم کتوژنیک و اتکینز می گذرد و شما اولین نفر نیستید. همچنین بیشتر میوهها در این الگوی غذایی ممنوع هستند. دستکاری در رژیم غذایی یک مولفه اساسی برای بهینه سازی سازگاری با ورزش است. مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، انواع رژیم غذایی کتوژنیک تنها زمانی میتوانند ثمر بخش باشند که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال نمایید.

همه چیز درباره کتوژنیک

اما افراد با فرهنگ های غذایی گوناگونی وجود دارند که به راحتی وارد فاز کتوز میشوند و مدت زمان طولانی بدون هیچگونه تأثیر منفی در رژیم کتو باقی میمانند. این مصرف چربی فضای کمی برای پروتئین باقی می گذارد. در واقع چیزی حدود 60 الی 80 درصد از مواد غذایی این رژیم لاغری را چربی ها تشکیل می دهند و 15 تا 20 درصد باقی مانده را نیز کالری ها تشکیل می دهد. اقرادی که لاغر اندام هستن بهتره که از این رژیم استفاده نکنن چون با ریزش حجم عضلاتشون و لاغر تر شدن مواجه میشن.

رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. گلوکز که سریعتر جذب میشود امتیاز ۱۰۰ را دارد. با این حال، ممکن است همچنان به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف کند تا بدن بتواند از گلوکز انرژی تولید کند و این از چربی سوزی بدن جلوگیری می کند. این عارضه جانبی معمول معمولاً بعد از 3-4 هفته برطرف می شود. الکل های شکر معمولاً گزینه خوبی برای افرادی هستند که از رژیم کتو پیروی می کنند.

بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهایی هست که بر پایه ی غلات هستند. گزینه دیگر استفاده از دستگاه کوچکی به نام تحلیلگر تنفس کتون است که کتون ها را در نفس تشخیص می دهد. مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. ورزش بخشی از این رژیم است. مطمئن شوید که کودک، کلاه ورزشی را برای انجام ورزش هایی مثل اسکیت، هاکی و دوچرخه سواری استفاده می کند.

برای جواب به این سوال باید موضوع رو عمیق تر دنبال کنیم. این رژیم شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتری در رژیم غذایی استفاده میشود، نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. به مصرف مواد غذایی مغذی توصیه می شود. رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات و با چربی بالا است که منجر به کاهش وزن و درمان کبد چرب میگردد. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

در این رژیم منابع کربوهیدرات مثل قند، آرد، نشاسته و غیره تقریبا از برنامه غذایی حذف میشوند. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتراست که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. سبزیجات نشاسته ای و ریشه سبزیجات: مثل سیب زمینی، هویج، سیب زمینی شیرین، لبو و… شام: مرغ مزهدار شده با سس پستو و پنیر خامهای همراه با سبزیجات. شام: استیک به همراه تخم مرغ و سالاد دورچین. رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش میدهد، همراه با ایجاد تغییرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان آن کمک میکند.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

يافته های این تحقیق نشان دادند كه كاهش وزن، كاهش درصد چربي بدن و كاهشHbA1c (يك اندازه گيري كنترل قند خون) در افراد گروه رژيم كتوژنيك بدون ورزش، بسيار بیشتر از ساير گروه ها مي باشد. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما احتمالا به این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. وقتی کربوهیدرات کافی در بدن وجود نداشته باشد، وارد مرحله ای به نام کتوز می شود.

وقتی سطح انسولین بسیار کم میشود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار بالا است، اما میتواند فواید دیگری نیز داشته باشد، مانند گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم و… رژیم کتو بدن را در برابر انواع سرطان ها نیز تا حدی محافظت می کند. بر اساس یک مقاله معتبر در سال ۲۰۱۹ در مورد رژیم کتوژنیک، کربوهیدرات ها باید تنها ۵ تا ۱۰ درصد از کالری دریافتی یک فرد را تشکیل دهند. فردی که از رژیم کتو استفاده می کند، بیشتر کالری خود را از چربی دریافت می کند، که باید حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد منبع مورد اعتماد کالری دریافتی خود را نشان دهد.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد و برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. این فرآیند معمولا بین 3 تا 4 روز طول میکشد. یعنی شما باید مصرف کربوهیدرات رو کم کنید (حدوداً بین 20 تا 40 گرم روزانه) و بجاش مصرف پروتئین و از همه مهمتر چربی سالم رو افزایش بدید. با این تفاوت که از نظر زمانی بین 2 تا 5 روز زمان میطلبه.

رژیم کتوژنیک با

پروتئین بالا: این نوع رژیم کتو، شباهت و نزدیکی زیادی به رژیم استاندارد دارد. رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتو، یک برنامه غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. عوارض استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک کم هستند. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است ، اما در حالی که بدن شما سازگار است ، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود. هرچند توصیه میشود که فرد در این رژیم به دنبال منابع سالم چربی و پروتئین باشد و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری نماید.

این یک مفهوم رژیم غذایی انحرافی است، اما در در واقع، بسیاری از مطالعات در خارج از کشور نشان داده اند که غذا خوردن در مدت زمان محدود یک راه سالم واقعی برای بدن انسان است. در صورتی که یک وزرشکار بخواهد بهصورت حرفهای به ورزش خود بپردازد باید از تمامی این راهکارها به شکل ویژه استفاده کند. اطمینان از مصرف مایعات و الکترولیت کافی میتواند به مقابله با برخی از این علائم کمک کند. اگر کربوهیدراتها در نهایت قند هستند و قند عامل بسیاری از این بیماریها است، چرا به شما گفته میشود که کربوهیدراتها را داخل رژیم غذایی در اولویت قرار دهید؟