سیگما بودن یعنی چه؟ (معنی سیگما چیست؟)


سیگما بودن یعنی چه؟
معنی زن و مرد و قانون سیگما چیست؟

علامت سیگما (در ریاضیات) چیست؟

سیگما هجدهمین الفبای یونانی است که به عنوان یکی از علائم ریاضی و سایر علوم شناخته شده و کاربرد دارد.

به عنوان مثال علامت سیگمای بزرگ که با نماد Σ نشان داده می شود یکی از مهم ترین علائم در ریاضی است و قرار گرفتن آن در یک عبارت ریاضی به معنای عمل جمع یک سری اعداد یا مجموعه ای از اعداد می باشد.

علامت سیگمای کوچک که با نماد σ نشان داده می شود نیز از علائم مهم در ریاضی و آمار است و برای نمایش انحراف معیار که یک مفهوم آماری می باشد استفاده می شود.

سیگما یعنی چه؟

کاربرد واژه سیگما امروزه به خصوص در دنیای مجازی و محیط های اجتماعی بسیار رایج شده است و به عنوان الگویی از رفتارها و شخصیت های مستقل، خلاق و آزاد استفاده می شود.

به طور کلی سیگما به شخصیتی اشاره می کند که مستقل از نظرات و متفاوت از رفتارهای روتین جامعه عمل کرده و برای رسیدن به اهداف خود از شیوه های مخصوص خود استفاده می کند. به عبارت دیگر این مفهوم بیشتر از آن که اصطلاحی دقیق و رسمی باشد، نوعی الگوی رفتاری می باشد.

مرد و پسر سیگما یعنی چه؟

حتما شما نیز در شبکه های اجتماعی با کلمه مرد سیگما (Sigma Male) مواجه شده اید و برای شما این سوال پیش آمده که این واژه دقیقا به چه معنا می باشد.

در محیط های اجتماعی و محافل روانشناسی اغلب مفهوم مرد سیگما به نوعی الگوی رفتاری اشاره دارد و مردانی با این برچسب شخصیتی افرادی مستقل، نوآور و خود مختار می باشند که معمولا از جدیدترین روش های زندگی استفاده می کنند.

یک مرد و پسر سیگما خود را مستقل از قوانین اجتماعی می بیند و معتقد است ارزش او توسط موفقیت ها و توانایی های شخصی اش تعیین می شود و نه لزوما تایید دیگران یا استانداردهای اجتماعی، به همین دلیل اغلب از انعطاف پذیری بالا، نظرات خلاقانه و پیشرفت های بیشتری برخوردار می باشد.

 زن و دختر سیگما یعنی چه؟

اصطلاح زن سیگما نیز مانند سایر اصطلاحات مربوط به این واژه نوعی اصطلاح اجتماعی است که در اینترنت و فضای مجازی به کار می رود و به زنانی اشاره دارد که به نوعی مستقل و خود کفا هستند و تا حد امکان سعی می کنند از زندگی خود نهایت لذت را ببرند.

این اصطلاح گاهی نیز به زنانی اشاره دارد که رفتارهای متفاوت و مغایر با رفتارهای معمول و مرسوم اجتماع و جنسیت از خود نشان داده و ممکن است با انتقاداتی از سوی جامعه نیز مواجه شوند.

به کار بردن عبارت زن سیگما می تواند به عنوان تحسین زنان مستقل و پویا یا به عنوان انتقاد به از دست دادن خصوصیات زنانگی به کار برود.

دختر سیگما نیز درست مانند زن سیگما به خصوصیاتی همچون استقلال و بی پروایی دختران اشاره دارد که می تواند بار مثبت یا منفی داشته باشد.

معنی سیگما در اینستاگرام و مجازی چیست؟

اصطلاح سیگما که امروزه به خصوص در اینستاگرام و دنیای مجازی رایج شده به افراد آزاد و مستقل اشاره دارد که اغلب برخلاف جریان اصلی حرکت کرده و خود را از دیگران جدا می بینند.

این مفهوم با استقلال، قدرت و دیدگاه های غیر معمول توصیف می شود و افرادی که خود را سیگما می دانند در اینستاگرام عکس ها و مطالب مربوط به سبک زندگی مستقل خود را با هشتگ #Sigma به اشتراک می گذارند.

قانون سیگما چیست؟

قانون سیگما یک مفهوم در جامعه شناسی است که اغلب در محیط های اجتماعی و فضای مجازی استفاده می شود و به طور گسترده توسط جامعه شناسان و نویسندگان حوزه روانشناسی و مباحث انگیزشی مورد بررسی قرار گرفته است.

این اصطلاح برخلاف نامش، یک قانون رسمی یا حقوقی نیست بلکه نوعی توصیف اجتماعی است که به الگوهای رفتاری و ارتباطی افراد در جوامع اشاره دارد. طبق این قانون افراد در جامعه به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

گروه آلفا: افرادی که طبق استانداردهای اجتماعی عمل کرده و به قوانین پایبند هستند
گروه سیگما: افرادی که خود را مستقل از قوانین دانسته و خود روش زندگی خود را تعیین می کنند

قوانین سیگما در زندگی چیست؟

هیچ قانون رسمی و نوشته شده ای درباره سیگما وجود ندارد اما می توان آن را طبق ویژگی هایی که معمولا در افراد سیگما دیده می شود توصیف کرد:

1. استقلال: افراد سیگما معمولا در تصمیمات و انتخاب های خود مستقل عمل می کنند

2. آزادی: حس آزادی فردی در انتخاب مسیر زندگی یکی از ویژگی های مهم افراد سیگما است

3. نوآوری: این افراد اغلب به دنبال روش های جدید و خلاقانه برای حل مسائل و دستیابی به خواسته های خود هستند

4. احترام به مرز و حریم: این افراد معمولا مرزهای شخصی خود را حفظ کرده و به حریم شخصی دیگران نیز احترام می گذارند

5. تمرکز روی ارزش های شخصی: افراد سیگما اغلب ارزش خود را با توجه به دانش، موفقیت ها و توانایی های خود و نه نظر دیگران تعیین می کنند

لازم به ذکر است همه افرادی که خود را سیگما می دانند از همه این ویژگی ها به طور کامل بهره مند نمی باشند. همچنین این ویژگی ها در جوامع و شرایط مختلف می تواند متغیر باشد.

تست مرد سیگما چیست؟

از آن جا که مفهوم مرد سیگما در واقع نوعی رفتار اجتماعی است تا یک مفهوم رسمی و علمی، تست دقیقی برای آن وجود ندارد اما می توان با طرح برخی سوالات مربوط به ویژگی های مردان سیگما خود را ارزیابی نمود.

به عنوان مثال برای آن که بدانید ممکن است یک مرد سیگما باشید یا خیر، می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا خارج از استانداردهای عرف و رایج جامعه عمل می کنید؟
  • آیا به دنبال نوآوری و تست روش های جدید برای زندگی هستید؟
  • آیا نظر دیگران برای شما مهم است یا ارزش خود را بر اساس موفقیت و توانایی های خود بررسی می کنید؟
  • و غیره
فال حافظ