شش نکته برای اختراع مجدد رژیم کتوژنیک برای صرع و برنده شدن 1402

در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 بود. آیا میتوان با رژیم کتوژنیک عضلهسازی کرد؟ در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود.  This artic le h as  be​en gener᠎at ed by GSA Cont᠎en​t ​Ge᠎nerato​r DE᠎MO .

اگر از مصرف غذاهای پر چرب می ترسید یا هنوز آمادگی ندارید که مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، کاملا طبیعی است؛ اما نگران نباشید ما در این بخش به 5 نکته که سبب افزایش موفقیت در رژیم کتو می شود، اشاره خواهیم کرد. برنج قهوهای: برنج سفید به این دلیل سفید رنگ است که آسیاب و تصفیه میشود و به همین دلیل ارزش غذایی آن تا حدود زیادی از بین میرود؛ اما شرایط برنج قهوهای به طور کامل متفاوت است؛ چرا که این نوع برنج آسیاب نشده و برای همین خواص مغذی آن حفظ شده است. Th is content w as do᠎ne ​with the help of GSA C᠎on​te nt Gen​er at or Demov er sion.

رژیم کتوژنیک چه ضرری دارد

در واقع اگر شما به جای حدود ۳۴۰ گرم برنج سفیدی که در هفته مصرف میکنید، برنج قهوهای مصرف کنید، خطر ابتلا به دیابت، تا ۱۶ درصد کاهش مییابد. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. البته خودتان را از خواص غذاهای گیاهی محروم میکنید. البته عدس حاوی پتاسیم نیز هست و به کنترل فشار خون کمک میکند. مکملی مانند روغن MCT یا کتون نیز ممکن است کمک کننده باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند،که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد.  Th is da​ta h as be en done ᠎by GSA Content G enerat᠎or Demov ersi᠎on.

رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به جلوگیری از ابتلا به بیماری قند و سندرم متابولیک کمک کرد. مثلاً اگر حدود پنج روز کربوهیدرات کم استفاده کرد می تواند حدود ۲ روز کربوهیدرات بیشتری استفاده کند. هرچند، مصرف بالای پروتئین و سطوح بالای کتون، در کم کردن احتمال از دست دادن عضله کمک می کند.

بنابراین ایده خوردن چربی برای سوزاندن چربی بهترین روش برای از دست دادن چربی نیست. بنابراین اگر ۲ الی ۵ روز به شدت به این پروتکل پایبند باشید؛ ممکن است وارد فاز کتوز شوید و بدنتان سوزاندن چربی را به عنوان منبع اصلی سوخت شروع کند.اگر قبل از روزه چربی رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک داشته باشید به سرعت میزان کتون بدنتان افزایش پیدا می کند. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی ممکن است کمک کننده باشد.

ممکن است میزان تری گلیسیرید شما افزایش یابد، اما این چیزی عادی است به خصوص برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند. این موضوع کاملا منطقی است. جستجوی گسترده اصطلاح “رژیم کتوژنیک” منابع 1913 را برمی گرداند ، که نشان دهنده علاقه قابل توجه به موضوع است. توی بخش قبلی دیدین که بیشتر مواد غذایی که ما ایرانی ها به اونها علاقه داریم، توی رژیم کتو مجاز هستن. این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است.

است. با این حال، یکی از عوامل مهم و مؤثر بر قند خون، نوع و مقدار مواد غذایی از جمله میزان کربوهیدراتی است که مصرف میکنید. هنگامی که یک رژیم کتوژنیک را دنبال می کنید ، اکثر افراد به طور ذاتی با یک ترس از چربی این رژیم را شروع می کنند. به طور کلی می توان گفت چربی هایی که در این رژیم غذایی استفاده می شود حدود ۷۵ درصد از کالری بدن را تامین می کند. زمانی که میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربی های ذخیره شده در بافت ها یا چربی هایی که از رژیم غذایی دریافت می شود را می سوزاند.

بهترین مکمل های قابل استفاده در این رژیم غذایی مکمل هایی همچون کراتین مونوهیدرات ، بتا-آلانین و کافئین هستند. افراد مبتلا به چربی خون بالا که از رژیم کتو پیروی می کنند می توانند از آجیل ها و دانه های خاصی استفاده کنند که عموماً کربوهیدرات کمی دارند و سرشار از فیبر و پروتئین هستند مثل دانه های چیا که دارای چربی های اشباع نشده چندگانه هستند. با این حال ، در مصرف چربی های غیر اشباع مانند سویا ، ذرت و یا روغن آفتابگردان زیاده روی نکنید!

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

با این حال ، بسیاری از غذاهای سرشار از بیوتین ، مانند میوه و حبوبات ، معمولاً فقط در بخشهای کوچکی از رژیم کتو اجتناب می شوند و یا از آنها مصرف می شود. سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از اسید کتوژنیک است. ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. رژیم لاغری کتوژنیک The Ketogenic Diet یا به طور خلاصه رژیم کتو ، یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد.

آموزش غذای کتوژنیک

کاهش وزن رژیم کتوژنیک با این حال، فقط رژیم های غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای پیشرفتهتر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد قدر می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. با این که بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم های کتوژنیک هدفمند و دوره ای روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند.

فروشگاه کتوژنیک در کرج

آن ها را به صورت منظم در رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید ، اما از مصرف مکمل ها نیز نترسید! اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی. سیب زمینی شیرین: یک سیب زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب زمینی معمولی قند خون را افزایش میدهد؛ زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذیهایی است که ۴۰ درصد آنها از نوع حلّال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا میشوند.

در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. پیش از اینکه به معرفی رژیم کتوژنیک به عنوان بهترین رژیم غذایی کاهش وزن سریع بپردازیم که نه تنها سریع، بلکه علمی و مؤثر است، باید عنوان کنیم که؛ اغلب افرادی که قصد لاغر شدن و کاهش وزن دارند به دنبال روشی هستند که هر چه راحتر و سریعتر به هدفشان برسند.

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت

ماهی سالمون و ساردین مقدار بالایی امگا 3 دارند که با کاهش سطح انسولین، مناسب افراد چاق و دارای اضافه وزن میباشد. بطور معمول دارای ۷۵٪ چربی،% ۲۰ و پروتئین و% ۵ کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک میتواند بیشترین فایده را برای ورزشکاران استقامتی داشته باشد، اما ممکن است در چند هفته اول با پیروی از این رژیم غذایی، کمی عملکردتان دچار مشکل شود. کاهش انسولین (که یک رژیم کتوژنیک باعث میشود) ممکن است به توقف بروز آکنه نیز کمک کند. تمام آنچه را که باید درباره رژیم کتوژنیک، فواید و عوارض آن بدانید، در این مطلب مطالعه کردید، اما اگر همچنان سوال یا ابهامی وجود دارد، می توانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایید. This  post w​as writt en ​by G᠎SA Content Gene᠎ra to r ​DEMO!

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

به احتمال زیاد باید میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص

در روز نگه دارید ، در حالت ایده آل بهتر است این مقدار زیر ۲۰ گرم باشد. عدس: نصف فنجان عدس حاوی ۹ گرم پروتئین و ۸ گرم فیبر است. نتایج یک پژوهش نشان میدهد بتاگلوکان که یک فیبر محلول در آب است و به میزان زیادی در این ماده غذایی وجود دارد سرعت جذب قندها را کاهش میدهد و قند خون و نیاز به انسولین را پایین میآورد. یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد.

دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. استفاده از رژیم کتوژنیک برای صرع سبب میشود تا بیماران داروهای ضد صرع کمتری مصرف کنند یا بههیچوجه مصرف نکنند و علائم بیماری صرع از جمله تشنج را نیز تجربه نکنند. در ضمن سیب زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ دانههای زرد و نارنجی است که به ارگانیسمها اجازه عکسالعمل در برابر انسولین را میدهد. رژیم کتوژنیک میتواند سبب کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد در رژیم کیتو مبنای رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (فرآورده های قندی، نشاسته، برنج، نان و…) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.