شما این اشتباهات لاغری کتوژنیک چیست را مرتکب می شوید؟ 1402

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک(ketogenic) یا رژیم کتو رژیمی است که مصرف کربوهیدارت را محدود به 5%، میزان مصرف چربی را 75% افزایش و پروتئین را به میزان 20% در وعده های غذایی نگه می دارد.در هرم غذایی کتوژنیک کربوهیدارت ها در راس،پروتئین در وسط و چربی ها در پایین هرم قرار می سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 گیرند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز همه چیزهایی را که باید درباره رژیم غذایی کتوژنیک بدانید از جمله میزان اثرگذاری، مزایا و معایب و خطرات آن بیان خواهیم نمود. ۱.کاهش وزن و لاغری:طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم های لاغری کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی بر روی کاهش وزن تاثیر گذارترند.در این رژیم شرایط برای سوزاندن چربی بدون تحمل گرسنگی برای فرد مهیا می شود.

خرید محصولات رژیم کتوژنیک

میزان امگا 3 در گوشت و تخم مرغهای ارگانیک و محلی بیشتر است، اما اگر از گوشت و تخم مرغهای عادی بازار استفاده میکنید و کتوژنیک دارید مکمل امگا 3 را دریابید. این نان بافتی ترد و دلپذیر داشته و در همین حال نرم و مرطوب است و میتوانید آن را گرم میل کنید و یا فریز کرده و برای مدت زمان بیشتری نگه دارید. چنانچه شما تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک را دارید ؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید.

به نظر میرسد این روزها همه در حال ستایش رژیم کتوژنیک هستند، اما اگر به این رژیم فکر میکنید احتمالا بخواهید درباره عوارض جانبی آن بیشتر بدانید. هنوز برای متخصصان مشخص نیست که چرا این روش کمک کننده است، اما در حال حاضر نتیجه بخش است. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش سرعت رشد تومور استفاده میشود. کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. هم زیتون و هم روغن زیتون انتخاب خوبی برای رژیم کتو هستند، زیرا فواید سلامتی یکسانی دارند و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارند. به طور کلی ۷۵ درصد از مواد غذایی مورد مصرف در این رژیم را چربیها، ۲۰ درصد را پروتئینها و ۵ درصد را هم کربوهیدراتها شامل می شوند.

الکل: مصرف الکل باعث کاهش کتوسیسهای ذخیره شده در کبد میشود. وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. نبود کربوهیدرات کافی در رژیم غذایی میتواند سبب کاهش عملکرد ورزشی، قدرتی و انقباض عضلانی شود و ذخایر گلیکوژن در کبد هم به راحتی خالی میشوند. اما در همین رژیم غذایی هم مصرف تمام چربیها توصیه نمیشود؛ ما در ادامه بهترین و بدترین انواع چربی در رژیم کتوژنیک را معرفی کردهایم.

رژیم لاغری کتوژنیک چیست؟ کتوژنیک ، چیز جدیدی نیست و در علم پزشکی تقریبا 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، بویژه در کودکان از این رژیم غذایی استفاده میشود. ۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود. دیده شده که استفاده از رژیم کتوژنیک ، میتواند به بهبود سایر بیماری های عصبی از جمله بیماری آلزایمر ، بیماری پارکینسون و اختلالات خواب نیز کمک کند .

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

عوارض استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بسیار کم اند. رژیم غذایی کتوژنیک یا کتونزا یک رژیم غذایی با میزان بسیار پایین کربوهیدرات است که شباهت زیادی به رژیم غذایی موسوم به اتکینز دارد. نام کتوژنیک به معنای تولید کتون در بدن است. رژیم کتوژنیک از روشهایی است که در سالهای اخیر افراد بسیاری به دنبال کاهش وزن، آن را امتحان کردهاند. کشک بادمجان از مواد غذایی است که میتواند در رژیم کتوژنیک قرار داشتهباشد اما نمیتوان آن را به مقدار زیاد مصرف کرد.

ورزشکاران قبل و بعد از ساعت ورزش و فعالیت خود می توانند مقداری کربوهیدرات بیشتر مصرف کنند تا انرژی مورد نیاز خود را برای بهتر ورزش کردن تامین نمایند. این اجسام کتونی به عنوان جایگزینی برای گلوکز عمل کرده و انرژی موردنیاز مغز را تامین میکنند. با این حال، علاوه بر نتایج چشمگیر مشاهده شده در مطالعات، بسیاری از افرادی که رژیم کتو را شروع کردند، نتایج مطلوبی را گزارش کرده اند. این رژیم علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری هم دارند.

علاوه بر این ثابت شد که این رژیم میزان تری گلیسیرید و HDL خون را نیز به حد نرمال میرساند. رژیم کتوژنیک چگونه باعث کاهش وزن میشود؟ تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند. اما این رژیم ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و افرادی که به دنبال ایجاد حجم زیاد در عضلات خود هستند مناسب نباشد. ۱- رژیم لاغری کتو چیست ؟

6 فوق العاده مفید نکات بهبود لاغری کتوژنیک چیست

نظر شما درباره رژیم لاغری کتوژنیک چیست؟ مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک یا کتون زا به طور موثری میتواند باعث کاهش وزن شود. مطالعات نشان داده که این رژیم لاغری می تواند باعث کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی گردد. گرفتگی عضلات نشان دهنده نیاز بدن به پتاسیم است برای رفع این مشکل روزانه به مقدار 7-8 بار از سبزیجات استفاده کنید. از رب انار میتوانید برای درمان آفت و یا جوش دهان استفاده کنید.

این رژیم همانطور که اعلام شد برای کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن استفاده میگردد. این شرایط برای فردی که سابقه بالاتر تمرینی دارد و درصد چربی پایینی هم دارد صدق نمیکند. این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین می باشد. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شود؟ مصرف مرتب ماهی سبب بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها می شود. این اسیدهای چرب در کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی و جلوگیری از زوال ذهنی بسیار مؤثر هستند.

۵.مناسب برای دیابت نوع ۲: این رژیم لاغری به دلیل پایین آوردن قند خون و از بین بردن تاثیر منفی انسولین بالا در خون ، نه تنها برای لاغری و کاهش وزن مناسب است بلکه تاثیر خوبی بر کنترل روند بیماری دیابت نوع ۲ دارد. سبزیجاتی که کربوهیدرات کمی دارند اما همچنان حاوی فیبر هستند، گزینه خوبی برای رژیم کتو هستند. غذاهای حاوی قند و شکر: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، مربا، کیک، بستنی، آب نبات و هرچیزی که مقدار زیادی قند در خود دارد. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند.

فواید رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) که مقدار کربوهیدرات بسیار کمی دارد و میزان پروتئین در آن متوسط است. از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد شد. ۴. نکته بسیار مهم این است که از این رژیم لاغری نباید بیشتر از ۳ هفته متوالی استفاده کرد. لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک اجرا شود و استفاده از آن بدون مشورت پزشک و بدون نظارت افراد متخصص به هیچ وجه توصیه نمی شود.

۳.افزایش توانایی بدنی: در این رژیم لاغری بدن ازچربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی و سوخت استفاده می کند به همین دلیل فرد می تواند برای مدت طولانی تری بدون احساس گرسنگی به فعالیت های خود بپردازد. در طول یک رژیم کمکربوهیدرات یا کتوژنیک، بدن در استفاده از چربی بهعنوان سوخت، مؤثرتر عمل میکند، فرایندی که بهنام سازگاری چربی شناخته میشود. مدت زمانی که طول می کشد تا بدن فرد به کتوز(Ketosis) ( سوزاندن چربی در بدن ) برسد در افراد مختلف متفاوت است و به بدن هر فرد بستگی دارد.

در طول روزه کامل یا گرسنگی، بدن هیچ منبع انرژی ندارد. سپس بدن برای کسب انرژی لازم شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. کتون هنگامی تشکیل می شود که بدن از چربی برای منبع انرژی خود استفاده کند. شما میتونید با استفاده از یک رژیم کتوی اصولی این مشکل رو کنترل کنید. با رعایت اصولی و دقیق موارد این رژیم لاغری پس از ۳ هفته بین ۴-۶ کیلو گرم کاهش وزن خواهید داشت. پس نیازی به مصرف مکمل های خاص و گرون قیمت هم نیست.

دسر های کتوژنیک

پس برای اینکه وضعیت کتوزیس را داشته باشید چه باید کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی رژیم لاغری کتوژنیک پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه فرمایید. اما رژیم غذایی کتوژنیک چه مزایایی دارد و چطور میتوان آن را برای کاهش وزن به کار برد؟ بروز نفخ و درد معده در افراد به دلیل این است که فرد در ابتدای شروع رژیم به چربی بدن فشار زیادی وارد کرده باید این کار به صورت تدریجی انجام شود در غیر این صورت فرد احساس سنگینی در دستگاه گوارش می کند.  Post w᠎as cre at ed  with G SA C on᠎tent Generat or  Dem ov er​si᠎on.