چیزی که درباره رژیم کتوژنیک خوب یا بد نمی دانید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد 1402

برنامه غذایی کتوژنیک زیتون و آووکادو با اینکه هر دو از لحاظ فنی میوه هستند، اما به عنوان سبزیجات منحصر به فرد و حاوی چربی نسبتاً بالا سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 شناخته می شوند. اما با وجود اینکه تمشک و زغال اخته کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند، بهتر است آنها را در رژیم های سخت کتو قرار ندهید. بله، یک فهرست از مشکلات سلامتی وجود دارد که اگر هر کدام از آنها را تجربه میکنید، نباید رژیم کتو را امتحان نمایید (مثلاً اگر باردار هستید یا جراحی بای­پس معده انجام دادهاید). حتی می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در شیک خود بریزید و 13 الی 14 گرم چربی دریافت کنید.

Con te᠎nt was gener᠎ated  by G​SA C onte᠎nt᠎ Gen erator  DEMO᠎.

در رژیم کتوژنیک

شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود می شود . شما هنگامی که کربوهیدرات مصرف می کنید، باعث می شود گلیکوژن بیشتری در کبد شما جمع شود. خوردن کربوهیدرات کمتر این گلیکوژن را کاهش می دهد ، که به شما امکان می دهد چربی بسوزانید و اب کمک به هضم آن میشود. این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند.

کتوژنیک در نی نی سایت

مرحله دوم: این بدن شما را مجبور به یافتن یک منبع سوخت جایگزین میکند: چربی (به آووکادو، روغن نارگیل، ماهی قزل آلا فکر کنید). اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. BMI راهی برای آگاهی از سطح تقریبی چربی بدن به روشی آسان و کاملا ارزان است. رژیم کتوژنیک؛ راهی سخت اما لاغر کننده! این نوشیدنی ها اغلب تازه، طعم دار و فاقد شکر یا شیرین کننده بوده و به دلیل نداشتن کالری و کربوهیدارت، برای رژیم کتو مناسب هستند.

رژیم کتوژنیک Pdf نی نی سایت

این محصول لبنی ارزشمند میزان کربوهیدارت بسیار کم و چربی بالایی داشته و یکی از مهمترین غذاهای مجاز و مخصوص رژیم کتو محسوب می شود. کدوهای تابستانی همچون کدو سبز و کدو حلوایی سبز دارای تنوع زیادی بوده و حاوی کربوهیدارت کمی هستند. با این وجود، برخی از این نوشیدنی ها به طور طبیعی با کمی آب میوه طعم دار شده و حاوی کربوهیدارت هستند. به یاد داشته باشید که تمامی سبزیجات کم کربوهیدرات نبوده و باید از مصرف برخی از آنها در رژیم کتو پرهیز کرد.  Data h​as be en c reated ​wi th the  help  of GSA Con᠎tent Gen᠎erator  DEMO!

نمونه رژیم های کتوژنیک

بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. اغلب میوه ها به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد، در لیست خوراکی های رژیم کتو جایی ندارند. افرادی که از رژیم کتوژنیک یا کتو پیروی می کنند، مقادیر زیادی چربی، مقادیر متوسط پروتئین و به مقدار کمی کربوهیدرات مصرف می کنند. افراد مبتلا به این بیماری که از رژیم کتو استفاده میکنند به مقدار زیادی مورد مطالعه قرار گرفته اند زیرا این رژیم از لحاظ فنی تا آنجا که ممکن است مصرف کربوهیدرات را محدود می کند.

زیرا شیر جو دوسر در هر حالت حتی بدون شکر هم دارای کربوهیدرات بسیار بالایی بوده و اصلاً مناسب رژیم کتوژنیک نیست. گوشت و مرغ گوشت و مرغ در بین افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنند محبوب هستند زیرا چربی بالایی دارند و کربوهیدرات بسیار کمی دارند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه شیر جو دوسر را در لیست غذاهای رژیم کتو قرار ندهید. ضمن این که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد این کالری باید از چربی حاصل شود.اگرچه این سبک غذا خوردن از نظر فنی روزه نیست؛ اما این رویکرد با قرار دادن بدن در وضعیت بیولوژیکی کتوز، اثرات بیولوژیکی روزه معمولی را تقلید می کند.  This post has  be en w ri​tt en with GSA Co nten t Ge᠎nerato r  DE​MO!

در حالی که می تواند دیدن وزن کم روی ترازو (اغلب به طرز چشمگیری) انگیزه دهنده باشد، در نظر داشته باشید که بیشتر این کاهش وزن مربوط به از دست دادن آب است. به عنوان مثال: اگر شما کالری منفی داشته باشید و وزن زیادی از دست بدهید همانطور که قبلاً در مطلب (چطور سوخت و سازی انعطاف پذیر داشته باشیم) توضیح دادم شاهد تغییر سطح هورمونها خواهید بود که باعث تغییر نرخ سوخت و ساز در حالت استراحت، تغییر اثر حرارتی ناشی از تمرینات ورزشی، تغییر اثر حرارتی ناشی از مواد غذایی و کاهش اثر گرمایی فعالیتهای غیر ورزشی خواهید بود.

نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

نرخ سوخت و ساز پایه (BMR) (۷۰ درصد انرژی سوخته شده را شکل میدهد) میزان انرژی لازم در حالی که استراحت میکنید و حرکتی نداریم. در این رژیم حدود ۵ درصد از انرژی بدن توسط کربوهیدرات ها، ۶۰ درصد چربی ها و ۳۵ درصد توسط پروتئین ها تامین می گردد. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. پس بیاید که تصمیم گرفته اید راجب رژیم کتو بدانید آن را هم همین الان شروع کنید.

رژیم کتوژنیک ده روزه

رژیم کتو برای چه افرادی مناسب است؟ رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. ورزش کردن همزمان نیز میتواند عضلات شما تقویت کند و یک کاهش وزن پایدار را ارائه کند. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. در این بخش با عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم؛ اما برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در ادامه مقاله با انواع رژیم کتوژنیک و همچنین معرفی نمونه های رژیم کتو آشنا شویم.

برنامه غذایی کتوژنیک

رژیم کتو همچنان برای برخی افراد بسیار محبوب بوده و اکثر افراد می توانند نتیجه دلخواه را از آن بگیرند. برخی دیگر از این علائم – مانند ریزش موی احتمالی – ممکن است بسیار تعجب آور باشند. 1. کلاسیک: رژیم کتوژنیک کلاسیک نیاز به مشارکت یک متخصص تغذیه دارد که توصیههای غذایی را بر اساس ویژگیهای فردی مانند سن، وزن، فرهنگ فعالیت بدنی و ترجیحات غذایی ارائه میدهد. با اینکه اغلب آجیل ها و دانه ها حاوی کربوهیدرات خالص کمی هستند، اما مقدار کربوهیدرات هریک از آجیل ها بر اساس نوع آن متفاوت است.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

بر اساس مطالعه ای 12 هفته ای که روی افراد مسن انجام شد،بزرگسالان مسن که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر ریکوتا مصرف می کردند قدرت و توده عضلانی آنها کمتر از افراد دیگر کاهش یافت. به عنوان مثال: 5 -6 روز در هفته را به رژیم کتوژنیک اختصاص می دهید و در مقابل 1-2 روز خوراکی های پر کربوهیدرات مصرف می کنید. دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. در لیست زیر برای شما یک برنامه چیده ایم که چه مقدار باید کربو و چربی و پروتئین مصرف کنید.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

از آنجایی که مقدار این ماده در بدن محدود است بلافاصله بعد از اتمام آن، احساس گرسنگی می کنیم و دوباره غذا می خوریم. نمک زدن کم به غذا و خوردن سبزیجات می تواند مواد گفته شده را در بدن تامین کند. برای نمونه به راحتی می توان گل کلم رنده شده یا له شده را به جای مواد غذایی پر کربوهیدرات در دستورالعمل های غذایی استفاده کرد. از دیگر روغن های گیاهی مورد استفاده در رژیم کتو، روغن نارگیل و روغن آووکادو است. این را از ذهن خود بیرون بیاورید که حتما باید ۴ الی ۶ وعده غذا بخورید.

در اینفوگرافیک زیر می توانید ببینید که چه چیزایی باید مصرف کنید و چه چیزایی نباید مصرف کنید. در حالیکه مطالعات عکس این موضوع را ثابت کرده و اعلام داشتند که مصرف متعادل لبنیات پرچرب، احتمالاً حتی به کاهش خطر حمله قلبی و سکته نیز کمک خواهد کرد. مطالعات نشان داده اند که این مواد غذایی در کاهش اشتها و تقویت احساس سیری نیز موثر هستند. پنیرها سرشار از چربی اشباع شده هستند، اما مطالعات نشان داده اند که آنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نداده و به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی نیز کمک خواهند کرد.

همچنین این میوه ها به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها موثر هستند. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. کاهش وزن سریع به ندرت پایدار باقی میماند و لازم است برخی نکات را همیشه در طول رژیم خود رعایت کنید.

کتوژنیک و ریزش مو

انتخاب زمان این

روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده می کنند! البته برای اینکه بتوانید این شیرها را در لیست غذاهای کتو بگنجانید، حتماً باید نوع شیرین نشده یا فاقد شکر آنها را انتخاب کنید. بنابراین توصیه می کنیم رژیم غذایی کتو را بگیرید تا سیستم عصبی قوی تری داشته باشید. پنیر آبی: نوعی پنیر نرم فرانسوی که از کپک خوراکی آبی رنگ در آن استفاده شده و طعم قوی و بوی تندی دارد.