یکبار برای همیشه از شر کتوژنیک ورزش خلاص شوید 1402

از آنجا که رژیم کم کربوهیدرات (به خصوص رژیم کتو) میزان آب ذخیره شده را کاهش می دهد ، این می تواند الکترولیتها را بیرون بیاورد و شما را بیمار کند (به سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 نام “آنفولانزای کتو”). در رژیم کتوژنیک توجه شایان ما به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات سالم متواند امیدبخش سالم زیستی و سلامت محوری در جامعه را به ارمغان بیاورد در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات فقط 5 درصد از برنامه در رژیم کتوژنیک اهداف مختلفی از جمله کاهش قندخون ،کاهش وزن کاهش عوارض کبدچرب در بر گرفته میشود در رژیم کتو با مصرف چربی میتواند چربیسوزی کنید به دلیل اینکه مصرف کربوهیدرات در بدن به حداقل میرسد بدن از منبع سوخت اولیه که همان کربوهیدرات میباشد نا امید شده و به سوزاندن چربی روی می اورد.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

کتوژنیک و ورزش وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. بههرحال غذاهای پر از کربوهیدرات کاملاً حذف میشوند، پس با غلات، سیبزمینی، لوبیاها، شربتها، شیرینیها، میوه و حتی شیر خداحافظی کنید. برای محاسبه پروتئین مورد نیاز خود، باید بین 0.6 تا 1 گرم به ازای هر پوند از توده بدن بدون چربی مصرف کنید. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند.  Content was cre ated ᠎by GSA  Conte​nt​ Gen᠎er ator Demover si᠎on.

آووکادو: میوه آووکادو به صورت تازه یا خرد شده. ولک گفت: «بیش از نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده، از جمله ورزشکاران، به پیش دیابت یا دیابت مبتلا هستند. همچنین، ادامه مصرف کربوهیدراتها – مانند نوشیدنیهای انرژیزا و ژلها – میتواند از تغییر بدن به استفاده از کتون برای انرژی جلوگیری کند. از فواید مصرف خامه می توان به سلامت چشم، کمک به رشد، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت مغز، تولید گلبولهای قرمز خون، سلامت پوست و مو اشاره داشت.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

کره و خامه: در صورت امکان از کره و خامه گاوهایی که از چمنزا تغذیه کردهاند استفاده کنید. در این رژیم به صورت دوره ای غذاهای کتو در کنار خوراکی هایی با کربوهیدرات بالا مصرف می شود. افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کردند در تمرینات بی هوازی عملکرد بدتری نسبت به افرادی داشتند که کربوهیدرات بیشتری مصرف می کردند. بهتر است این رژیم غذایی را ۳ هفته اجرا نمود سپس ۲ هفته استراحت کرده و در این مدت از کربوهیدرات بیشتری استفاده کنید. در این نوع رژیم غذایی میزان دریافت کربوهیدرات به بدن محدود میشود و در عوض چربیها و پروتئینها جای آن را میگیرند تا بدن از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

در چنین شرایطی،

بدن برای سوختوساز و تأمین انرژی، چربیها را میسوزاند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز همه چیزهایی را که باید درباره رژیم غذایی کتوژنیک بدانید از جمله میزان اثرگذاری، مزایا و معایب و خطرات آن بیان خواهیم نمود. ویس گفت آزمایشات اضافی بینش بیشتری در مورد مزایا و معایب رژیم های کتوژنیک برای عملکرد ورزشی ارائه می دهد. اما ولک گفت که بدن فقط گلیکوژن کافی برای دوام حدود یک روز یا فقط چند ساعت ورزش شدید دارد. به عنوان مثال: اگر شما هفتهای ۴ جلسه تمرینی پر فشار داشته باشید اما بقیه روز را پشت میز نشینی کنید آیا میتوان گفت زندگی فعالی دارید؟

همچنین رژیم غذایی که میکروبیوم روده را تنظیم کند برای بالا بردن سلامت متابولیک بسیار مهم است. در این میان درصد دریافتی میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات را دقیقا طبق قوانین رژیم کتو تنظیم کنید. تجربه علائمی مانند خستگی، گرفتگی عضلات، نفخ و درد معده و بی خوابی به ویژه در روزهای اول وجود دارد که این علائم به صورت موقتی بوده و نشان دهنده این است که بدن در حال تنظیم خودش با موقعیت و شرایط جدید است. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید.

البته نیازی نیست کاملاً آنها را حذف کنید. ادویه : شما می توانید از نمک ، فلفل و گیاهان و ادویه جات مختلف استفاده کنید. در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر و مفید ، رژیم کتوژنیک را به شما عزیزان معرفی کنیم. رژیم کتوژنبک در صورت رعایت صحیح به افزایش سطح کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد کمک می کند. در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود.

۵. رژیم لاغری کتوژنیک تقریبا برای اکثر افراد مناسب است اما بهتر است افراد زیر سن ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال و افراد دارای بیماری خاص قبل از اقدام به استفاده از این رژیم غذایی حتما با پزشک مربوطه و متخصص تغذیه مشورت کنند. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. برای مثال برخی از مواد مجاز و غیر مجاز در این رژیم وجود دارد که باید لیستی از آنها را تهیه کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

تجربیاتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. میوهها عامل اصلی رسیدن ویتامینها به بدن هستند و ما منبع بزرگی از ویتامینها در بدن را از طریق میوه به دست میآوریم. اما مطالعه دیگری هم روی ۲۰ ورزشکار استقامتی، در شرایط پیروی از رژیم کتوژنیک انجام شد که نتیجه مشابهی داشت: پیروی از رژیم کتو به مدت ۱۲ هفته چربیسوزی در حین ورزش را افزایش داد و عملکرد ورزشکار را بهبود بخشید. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

اما رژیم غذایی کتوژنیک چه مزایایی دارد و چطور میتوان آن را برای کاهش وزن به کار برد؟ کتوز ممکن است مانعی برای عملکرد طولانی مدت ورزش به نظر برسد، اما نشان داده شده است که مزایای قابل توجهی دارد. برخی افراد اقدام به اجرای طولانی و پشت سر هم این رژیم لاغری می کنند که در نتیجه آن دچار عوارض مختلفی می شوند. ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن و دوچرخه سواران مسافت طولانی ممکن است در رژیم کتوژنیک بهتر از ورزشکارانی که از فوران های کوتاه انرژی استفاده می کنند، عمل کنند.

بنابراین، ورزشکارانی که از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده می کنند، نیاز به دریافت کربوهیدرات ثابت دارند «تا مخزن سوخت کربوهیدرات کمی خشک نشود». اما تحقیقات جدید نشان می دهد ورزشکارانی که در ورزش های کوتاه مدت و با شدت بالا شرکت می کنند، ممکن است در حین رژیم کتوژنیک متوجه کاهش عملکرد شوند. در نتیجه با کاهش سطح انسولین در بدن و نیز تغییر سبک زندگی و ورزش این مشکل تا حدود زیادی رفع شود. بدن مقداری گلوکز را برای بعد به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند. این کتون ها محصولات جانبی تجزیه چربی هستند و در مواقعی که گلوکز زیادی وجود ندارد می توانند به عنوان منبع سوخت جایگزین برای بدن استفاده شوند.

کیتلی میگوید، افزودن خامه سنگین یا کمچرب به قهوه یک راه دریافت منبع اضافی چربی در روز است. ۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود. این رژیم علاوه بر آنکه باعث لاغری سریع بدن می گردد که موجب بهبود سلامتی جسمی نیز می شود. آیا ممکن است این رژیم غذایی عوارضی برای بدن داشته باشد؟ آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

چنانچه شما تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک را دارید ؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید. به جای اینکه سعی کنید مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، تمرکزتان را روی کیفیت کربوهیدراتهای مصرفیتان بگذارید. به طور کلی ۷۵ درصد از مواد غذایی مورد مصرف در این رژیم را چربیها، ۲۰ درصد را پروتئینها و ۵ درصد را هم کربوهیدراتها شامل می شوند. چگونه کتو را در روز اول شروع کنم؟  Post has  been generat ed with t he  help  of GSA Content  G᠎enerat᠎or DEMO!

به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. این موضوع احتمال پیشرفت بیماری را کاهش میدهد. لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک اجرا شود و استفاده از آن بدون مشورت پزشک و بدون نظارت افراد متخصص به هیچ وجه توصیه نمی شود. ۲. در این رژیم لاغری مانند سایر رژیم های لاغری باید به مقدار فراوان آب نوشیده شود تا ضمن تامین آب بدن و همچنین افزایش متابولیسم بدن ، با ایجاد حس سیری تمایل فرد به خوردن کاهش یابد.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

در هنگام خوردن میان وعده نیز زیاده روی ننمایید. در واقع، خوردن بیش از حد پروتئین می تواند در تولید کتون اختلال ایجاد کند. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک یا کتون زا به طور موثری میتواند باعث کاهش وزن شود. عوارضی مانند یبوست، کم آبی یا بی آبی بدن، بدخلقی، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و بوی بد دهان انتظار می رود. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید.

ممکن است شما نیز به دنبال کاهش وزن، چربی سوزی، تناسب اندام، عضله سازی، ایجاد سیکس پک و موارد این چنینی باشید؛ به همین خاطر قطعا به دنبال یافتن رژیمی مناسب و ایده آل برای بدن خود می باشید. اما این رژیم ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و افرادی که به دنبال ایجاد حجم زیاد در عضلات خود هستند مناسب نباشد. بسیاری از ورزشکاران تعمیر و نگهداری نیز برای بهبود عملکرد خود به این رژیم های کم کربوهیدرات روی می آورند. لبنیات کم چرب: لبنیات کم چرب تحت فرآیندهای عمل آوری بسیاری قرار میگیرند و کربوهیدرات بالایی دارند.

سه کتوژنیک برای لاغری بسیار مفید برای مشاغل کوچک

البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. در رژیم کتوژنیک برای لاغری از مصرف مواد غذایی غیرمجاز مانند غلات، حبوبات، شیرین کنندههای مصنوعی، برخی سبزیجات (مانند هویج و سیب زمینی)، خوراکیهای غنی از کربوهیدرات، غذاهای فرآوری شده مانند حبه قند رژیمی میوههای گرمسیری، چربیها و روغنهای تصفیه شده و برخی از چاشنیها و سُسها پرهیز کنید.