آنتالیا یا استانبول – برای سفر به کدام شهر برویم؟



سفر به استانبول بهتره یا آنتالیا؟ ما در این مقاله به معرفی و مقایسه کامل دو شهر توریستی استانبول و آنتالیا می پردازیم. ویژگی ها و جاهای دیدنی هر کدام را معرفی می کنیم. آب و هوای هر دو شهر، مراکز خرید و رستوران ها و مهم تر از همه هتل ها و هزینه های تور را با هم مقایسه می کنیم. در نهایت انتخاب را به خودتان واگذار می کنیم که برای مسافرت آخر تابستان کدام شهر را انتخاب می کنید؟ تور آنتالیا از تهران؟ یا تور استانبول؟

آنتالیا یا استانبول - برای سفر به کدام شهر برویم؟

فهرست سرفصل هایی که در این مقاله به تشریح  کامل آن ها پرداختیم:

  • معرفی کوتاه دو شهر استانبول و آنتالیا
  • جاهای دیدنی دو شهر استانبول و آنتالیا
  • مقایسه هتل های دو شهر استانبول و آنتالیا
  • قیمت تورهای استانبول و آنتالیا

استانبول؛ سومین شهر توریستی جهان در 2010

استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. بخش غربی شهر، بخش اروپایی نامیده می شود و بخش شرقی، بخش آسیایی نامیده می شود. بخش اروپایی، بخش تاریخی و گردشگری استانبول است، اما بخش آسیایی، سرسبز تر و امن تر است. استانبول پایتخت ترکیه نیست، اما مهم ترین مقصد گردشگری این کشور به ویژه برای خرید و چشیدن طعم های متنوع غذای ترکیه ای است. فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر استانبول ترکیه به شدت متاثر از دو فرهنگ متضاد اروپایی و اسلامی است با این حال می توان به راحتی سازش این فرهنگ ها را در کنار یکدیگر مشاهده کرد.

آنتالیا؛ نگین مدیترانه

آنتالیا، شهری در جنوب غربی ترکیه است که در سواحل مدیترانه قرار دارد. آنتالیا با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نفر، یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه از نظر گردشگری است.از سال 2000 میلادی، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در آنتالیا برای توسعه گردشگری انجام شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به ساخت هتل‌های لوکس، پارک‌های زیبا، سواحل مدیترانه‌ای و مراکز خرید مجلل شده است. آب و هوای آنتالیا در بیشتر روزهای سال گرم و آفتابی است و همین موضوع باعث رونق تفریحات آبی و ساحلی آنتالیا می شود.

در سفر به استانبول از کجاها دیدن کنیم؟

استانبول دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع است. از میادین و خیابان ها و محله ها و بناهای باستانی و تاریخی گرفته تا مناظر طبیعی و پارک های جنگلی اش. شما می توانید متناسب با سلیقه خود به میادین و خیابان های مهم استانبول مانند میدان تکسیم و خیابان استقلال بروید و از پیاده روی های طولانی و شکم گردی و عکاسی لذت ببرید و یا از مساجد و کلیساهای تاریخی و با شکوه مانند مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد و کلیسای چورا بازدید کنید و با فرهنگ و عقاید مردم محلی بیشتر آشنا شوید. همچنین برای خرید پوشاک، عطر و چرم و سوغاتی باید به سراغ بهترین مراکز خرید و بازارهای محلی مانند مرکز خرید پالادیوم، نیشان تاشی، اوت لت آسیا پارک و بازار بزرگ استانبول رفت.

در سفر به استانبول از کجاها دیدن کنیم؟
در سفر به استانبول از کجاها دیدن کنیم؟

در سفر به آنتالیا این جاهای دیدنی را از دست ندهید!

آنتالیا را همه به سواحل گرم و آفتابی و تفریحات آبی اش می شناسند ولی برای کسانی که به باستان و تاریخ نیز علاقه دارند این شهر حرف های بسیاری برای گفتن دارد. سراسر این شهر پر است از مناطق تاریخی و قلعه ها و موزه های باستانی شگفت انگیز که بازدید از آن ها شما را مبهوت خود می کند. کاله‌ایچی، دروازه هادریان، آمفی تئاتر رومی آسپندوس، قلعه رومیان و موزه مینی سیتی از جمله  این جاذبه ها هستند. بنادر انتالیا مانند بندر سیده و فاسلیز و سواحل آنتالیا مانند ساحل کنیالتی، لارا و کمر زبانزد گردشگران است و کمتر کسی است که در مسافرت به تور آنتالیا نام ان ها را نشنیده باشد و نرفته باشد.

مقایسه هتل های دو شهر استانبول و آنتالیا

کیفیت هتل‌های آنتالیا از سایر شهرهای ترکیه بالاتر است و برخی از آن‌ها در کل کشور بی‌نظیر هستند. بسیاری از مسافران آنتالیا، ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خود را در هتل بگذرانند و از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.این هتل‌ها تمام امکانات مورد نیاز یک تعطیلات عالی را در خود جای داده‌اند، از جمله استخرهای روباز و سرپوشیده، سواحل اختصاصی، رستوران‌ها و بارهای متنوع، و امکانات ورزشی و تفریحی مختلف.

ممکن است تعداد و تنوع هتل ها در شهر استانبول نسبت به شهر آنتالیا بیشتر باشد اما کیفیت و امکانات تفریحی این هتل ها اغلب از هتل های آنتالیا کمتر است. مسافران در شهر استانبول بیشتر به گردش در خیابان ها، محله ها، میادین و جاهای دیدنی و مراکز خرید می روند، آن ها از هتل ها به عنوان جایی برای خوابیدن یاد می کنند. به همین دلیل تعداد هتل آپارتمان های کوچک در مرکز و حومه این شهر بسیار گسترش یافته است.

مسافرت به استانبول یا آنتالیا کدام مقرون به صرفه تر است؟

استانبول و آنتالیا دو مقصد گردشگری محبوب در ترکیه هستند که قیمت مناسبی دارند. با این حال، قیمت تورهای آنتالیا به دلیل تنوع بیشتر قیمت هتل‌ها و تعداد روزهای بیشتر اقامت، معمولاً کمی بالاتر است. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای تورهای استانبول و آنتالیا و سایر تورهای ترکیه، به وبسایت لحظه آخر مراجعه کنید.

مسافرت به استانبول یا آنتالیا کدام مقرون به صرفه است؟

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم توضیحات کافی درباره اب و هوا، جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و قیمت تورهای مسافرتی هر دو شهر استانبول و آنتالیا بپردازیم تا شما را برای تصمیم گیری بهتر کمک کرده باشیم. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، استانبول را بهترین مقصد گردشگری ترکیه برای خرید و انتالیا را بهترین مقصد گردشگری ترکیه برای تفریح و استراحت می شناسند. امیدواریم با خواندن این مقاله به نتیجه دلخواه خود برای پرسش “آنتالیا بریم یا استانبول؟” رسیده باشید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

فال حافظ