شرایط سفر به سلیمانیه چیست؟



شهر سلیمانیه به‌عنوان یکی از مهمترین قطب‌های علمی کشور عراق، از نظر تجاری و بازرگانی نیز اهمیت زیادی دارد و  سالانه میزبان هزاران مسافر است. این شهر که در اقلیم کردستان عراق قرار دارد، از مهمترین مناطق گردشگری در بخش جنوبی این کشور نیز محسوب می‌شود و اگر بخواهید به سلیمانیه سفر کنید، امکانات رفاهی بسیار خوبی از بلیط هواپیما و رستوران‌های عالی گرفته تا امکان رزرو انواع هتل سلیمانیه در اختیارتان قرار دارد. اگر قرار است به‌زودی سفری به این شهر داشته باشید، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید و با شرایط سفر به سلیمانیه برای ایرانی‌ها آشنا شوید.

معرفی شهر سلیمانیه | سلیمانیه کجاست؟

سلیمانیه شهری در جنوب عراق و مرکز استان سلیمانیه در اقلیم خودمختار کردستان قرار دارد. مردم این شهر غالبا کرد هستند و به زبان کردی صحبت می‌کنند. این شهر با برخورداری از چند دانشگاه معتبر، از قطب‌های علمی مهم کشور عراق محسوب می‌شود و با توجه به جاذبه های گردشگری و تاریخی خوبی که دارد، مقصد محبوبی برای بسیاری از گردشگران به شمرا می‌رود. از آنجایی که سلیمانیه فاصله بسیار کمی با مرز ایران دارد، ایرانیان زیادی هر ساله برای کار و تفریح به آن سفر می‌کنند. مواردی که در زیر ارائه شده‌اند، از جمله ضروری‌ترین اطلاعاتی هستند که در زمان سفر به سلیمانیه حتما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید:

واحد پولی دینار عراق
کد کشور 964
اختلاف ساعت با تهران نیم ساعت جلوتر
نام فرودگاه فرودگاه بین ‌المللی سلیمانیه
فاصله تا بغداد 385 کیلومتر

 

سلیمانیه

روش‌های سفر به سلیمانیه کدامند؟

برای سفر به سلیمانیه، دو راه پیش روی شماست؛ سفر زمینی و هوایی. هر هفته معمولا 3 پرواز از تهران به سلیمانیه انجام می‌شود که با توجه به نزدیکی این شهر به کشور ما، پروازهای این مسیر در عرض کمتر از یک ساعت انجام می‌شوند. توجه داشته باشید که عواملی مثل شرایط جوی ممکن است بر مدت زمان سفر هوایی از تهران به سلیمانیه تاثیر بگذارند. سفر زمینی به سلیمانیه نیز با اتوبوس انجام می‌شود و روزانه اتوبوس‌هایی از پایانه غرب و بیهقی راهی سلیمانیه می‌شوند. بسته به میزان ترافیک، فاصله بین این دو شهر عموما 10-8 ساعت طول می‌کشد.

بهترین زمان سفر به سلیمانیه

با توجه به موقعیت جغرافیایی عراق، شهر سلیمانیه در فصل تابستان آب‌وهوای بسیار گرمی دارد. همچنین، به دلیل همین موقعیت جغرافیایی، زمستان‌های بسیار سردی را نیز داراست. از این رو، بهار و پاییز بهترین زمان سفر به سلیمانیه محسوب می‌شوند؛ اگر با هدف تفریح به سلیمانیه می‌روید، در این دو فصل برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید.

سلیمانیه

هزینه سفر به سلیمانیه چقدر است؟

هزینه مسافرت به سلیمانیه بیش از هر چیزی به سبک سفر رفتن شما بستگی دارد. اگر اهل سفرهای لوکس هستید و ترجیح می‌دهید در هتل های 5 ستاره و مجلل سلیمانیه اقامت داشته باشید، طبیعتا هزینه بیشتری را برای سفر پردخت خواهید کرد. همچنین، نوع سفر – زمینی یا هوایی – نیز بر هزینه سفرتان تاثیر خواهد گذاشت. به طوری کلی سلیمانیه مقصد گرانی برای سفر نیست و با صرف مبلغ پایین هم می‌توانید از این شهر بازدید کنید. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از هزینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل سلیمانیه به سایت فلای تودی که یکی از معتبرترین مراجع خرید بلیط و رزرو هتل است، مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری سلیمانیه

حتی اگر برای تفریح به سلیمانیه نمی‌روید و قرار است سفر کاری به این شهر داشته باشید، توصیه می‌کنیم که حتما بخشی از زمان خود را هم به بازدید از جاذبه های گردشگری آن اختصاص دهید. مسجد جامع سلیمانیه یکی از این جاذبه هاست. این بنا یک شاهکار معماری بسیار قدیمی است و درست در وسط بازارهای سلیمانیه قرار دارد. موزه سلیمانیه، فضای سبز کوه آزمار که آخر هفته‌ها خود کردها بساط کباب در آن پهن می‌کنند، میدان سارا که یک بازار محلی است، خیابان‌های مولوی و الکوه که در آن‌ها همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به‌فروش می‌رسد، سالن بولینگ سلیمانیه، پیست اتوموبیلرانی و…. بخشی از بهترین جاهای دیدنی سلیمانیه هستند.

سلیمانیه

خرید بلیط و رزرو هتل سلیمانیه در فلای تودی

سلیمانیه به‌عنوان یکی از مهمترین شهرهای عراق و اقلیم کردستان، سالانه میزبان هزاران مسافر از سراسر دنیا است. در این مطلب، با شما درباره شرایط سفر به سلیمانیه صحبت کردیم و هر آنچه را که برای مسافرت به این شهر نیاز دارید در اختیارتان قرار دادیم. فلای تودی یکی از معتبرترین مراجعی است که برای خرید بلیط هواپیما سلیمانیه و رزرو هتل در این شهر می‌توانید روی آن حساب کنید.

برای خرید از فلای تودی، تنها کافی است به سایت آن مراجعه کنید و از بخش هتل و پرواز خارجی، هتل مورد نظرتان را رزرو کرده و بلیط هواپیما بخرید. با توجه به اینکه کارشناسان فلای تودی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما هستند، سفری از هر لحاظ بی‌دغدغه و راحت را تجربه خواهید کرد. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط و هواپیما و رزرو هتل است و با پشتیبانی شبانه‌روزی، تجربه بی‌نظیری از سفر را برای شما رقم می‌زند.

/ پایان رپورتاژ آگهی

فال حافظ