نورونتین یا لیریکا برای درد مزمن؟


“شما می توانید این قرص را مصرف کنید، اما شواهد زیادی وجود ندارد که فایده ای داشته باشد.”

پزشکانی در ایالات متحده که مواد افیونی را تجویز می کنند به مجوز اداره مبارزه با مواد مخدر نیاز دارند و باید به طور دوره ای آن را تمدید کرد. تا زمان تمدید بعدی، باید بتوانم به DEA ثابت کنم که شش (هشت؟) ساعت آموزش مداوم پزشکی تایید شده در مورد سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد داشته ام. به دلیل «اپیدمی» اپیوئیدی نسخه ای که چندین سال پیش باعث ایجاد آن شد، تنظیم کننده ها بر تجویز کنندگان فشار می آورند تا نسخه ها را کاهش دهند. من نمی گویم که این چیز بدی است، اما می توان آن را خیلی دور گرفت، مانند انتظار از بیمار با جراحی جدید تعویض مفصل زانو یا لگن که تنها با استامینوفن (معروف به پاراستامول) خوب عمل کند. بیگ فارما برخی از تجویزکنندگان را متقاعد کرده است که اپیوئیدها را با نورونتین (معروف به گاباپنتین) یا لیریکا (پره گابالین) جایگزین کنند. در صورت عدم جایگزینی، اثر افیونی در دوزهای کمتر افزایش می یابد. من قطعاً آن را در بخشی از جهان خود می بینم.

با توجه به آن، در اینجا یک مقاله قابل تامل از پل اینگراهام وجود دارد:

یکی از بدنام ترین نمونه های بیگ فارما که به شهرت خود در شرارت عمل می کند، تبلیغ غیرقانونی آن است. ضد تشنج داروهایی مانند نورونتین و لیریکا برای مشکلات دردناکی مانند کمردرد. فایزر میلیاردها دلار برای حل و فصل دعاوی و جریمه های بی سابقه سرفه کرد. فکر می‌کنم می‌توان گفت که آن‌ها واقعاً هزینه کافی برای جبران خسارت پرداخت نکرده‌اند، هرچند…

به لطف آن نمایش ترسناک و تحقیقات پیت و همکاران، اکنون می دانیم که در دهه های 2000 و 2010 یک افزایش 5× در نسخه های گاباپنتین وجود داشت. این بود – و ادامه دارد – نمایشی هولناک از قدرت بازاریابی کم دست و با بودجه کافی. حتی با کاهش تا حدودی نسخه های مواد افیونی، قرص های گاباپنتین افزایش یافت به طور چشمگیری، با وجود ارزش مشکوک برای اکثر مواردی که برای آن تجویز می شد (اکثر انواع درد).

استیو پارکر، MD

دکتر استیو پارکر، رژیم غذایی پیشرفته مدیترانه ای



منبع