چرا بیشتر افراد هرگز در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری عالی 1402

رژیم کتوژنیک چطوریه کریستن مانچینیل، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب (The Ketogenic Diet: A Scientifically Proven Approach to Fast, سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 Healthy Weight Loss )، اینطوری توضیح میده که : « باید با استفاده بین 20 تا 30 گرم (گرم) کربوهیدرات در روز استارت رژیم کتوژنیک رو بزنید » . اطلاعات موجود در این مقاله نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شده و جایگزین راهنماییهای پزشک متخصص شود. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند.

پس توصیه میشود که این رژیم را حتما تحت نظر پزشک و در مدت کم استفاده کنید تا به بدن خود آسیب وارد نکنید. مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. برای دسر میتوانید انواع مواد غذایی بدون شکر و حاوی پنیر را انتخاب کنید.

فروشگاه کتوژنیک

به همین دلیل گفتیم که این رژیم برای افرادی مفید است که استپ وزنی داشتهاند و میخواهند در زمان کم وزن خود را دوباره پایین آورند و به اصطلاح به بدن خود شوک دهند. محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد .

همچنین کسانی که به بیماری سندرم روده تحریک پذیر یا یبوست مزمن مبتلا هستند نیز نباید از این رژیم استفاده کنند. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند. در واقع، بیشتر از ۲۰ مطالعه نشاندهنده فایده این نوع رژیم در کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت است. رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سطح آب و مواد معدنی داخل بدن شما می شود به همین خاطر استفاده از نمک بیشتر و مواد معدنی اهمیت پیدا می کند. هنگامی که غذای چرب و با کربوهیدرات بالا میخورید، بدن شما معمولا گلوکز تولید میکند.

کافئین: کافئین برای انرژی، چربیسوزی، و

کارایی بدن مفید است. این مورد و بروز مشکلاتی مثل اسهال ( که درموردش صحبت شد ) یا یبوست جزو عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هستن که معمولا بعد از ۳-۴ هفته اتفاق میوفته، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید. سعی کنید به خوبی برچسبها، میزان گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر مواد غذایی را بشناسید. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید.

کتوژنیک برای لاغری در معرض

نویسنده این کتاب توضیح میده که: مردم از چربی ها میترسن، چون به اونها گفته شده که چربی خوردن، اونها رو چاق میکنه و میکشه! سلام، اطلاعات این پست تمام چیزایی که باید برای شروع بدونید رو بهتون میده. وعده رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن به حداقل رساندن مصرف گلوکز، منبع اصلی انرژی در بدن انسان است. برای پاسخ به اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست؟ برای آشنایی با فواید رژیم لاغری کتو این بخش را از دست ندهید.

غلات و نشاسته: محصولات تولیدشده از گندم، برنج، پاستا، غلات صبحانه و… از مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند غلات، قندها، حبوبات، برنج، سیبزمینی، آبنبات، آبمیوه، و اغلب میوهها خودداری کنید. نهار: میلکشیک تهیهشده از شیر بادام، کره بادامزمینی، پودر کاکائو، و استویا (جایگزین شکر به منظور حذف کربوهیدرات). کره و خامه: بهتر است به سراغ انواع محلی آن بروید. شام: سالمون و مارچوبه سرخشده در کره. صبحانه: تخممرغ سرخشده به همراه بیکن و قارچ. شام: استیک به همراه پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد.

شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. شام: استیک و تخممرغ به همراه سالاد. چربی در غذاهایی مثل آووکادو، زیتون، آجیل ها، روغن نارگیل، لبنیات، گوشت دنده و استیک به وفور یافت می شود. نهار: ژامبون و پنیر به همراه آجیل. صبحانه: املت ژامبون و پنیر به همراه سبزیجات. صبحانه: املت شامل، آووکادو، سس سالسا، فلفل، پیاز و ادویههای مختلف. غذاهای حاوی تخممرغ مانند املت هم از گزینههای عالی هستند. غذاهای حاوی قند: نوشابه، آب میوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و… رژیم کتو یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی است.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): شامل مقادیر بسیار کمی از کربوهیدرات، مقادیر متوسط از پروتئین، و چربی زیاد است. نبود منبع ویتامین و مواد معدنی در این رژیم باعث افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه، بیماری های کبدی و کمبود ریزمغذیها میشود که این مورد از این رژیم ممکن است شدیدا به بدن آسیب بزند. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند، روشهایی پیشرفتهتر بوده و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای دیگر ممکن است در 3 تا 6 ماه نخست باعث کاهش وزن بیشتری شود.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک سالمتر و

هم موثرتر از رژیمهای کم چرب است. شیرهای گیاهی همچون شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل از دیگر غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک هستند. اغلب رستورانها انواع غذاهای حاوی گوشت یا ماهی را ارایه میدهند. کیتلی بیان میکند: «اگر غذاهای آماده زیادی مصرف میکنید، احتمالا دریافت چربیهای ترانس موجود در بدن شما بسیار زیاد است». در اغلب اوقات این زنجیرههای ۲ گانه در اسیدهای چرب اشباع نشده، یک پیکربندی یک سو (cis) داشته باشند که در شیمی یعنی مولکولها در یک طرف زنجیره هیدرو کربن قرار دارند اما اگر همین اسیدهای چرب ۱ یا ۲ زنجیرههای بیشتری با پیکربندی ترانس (trans) داشته باشند که در شیمی یعنی مولکولها در طرفهای مقابل زنجیره هیدرو کربن قرار دارند به آنهای اسیدهای چرب ترانس میگویند.

این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. پاسخ: اگر دائما احساس خستگی و ضعف دارید، شاید به طور کامل وارد حالت کتوزی نشده اید یا بدنتان نمیتواند به خوبی از چربیها و کتونها استفاده کند. بنابراین اگر از این بیماری رنج ببرید می توانید رژیم بگیرید تا آن را درمان کنید.

برنامه غذایی بسیار شخصی است و توصیه این است که با اصول اولیه آشنا شوید و مهارت لازم را در طراحی آن پیدا کنید چون شما هستید که میتوانید در نهایت مشخص کنید به چه نیاز دارید. با توجه سن و سال خود ببینید که آیا در محدوده وزنی مطلوب و سالم قرار دارید یا خیر؟ یک منبع معتبر از مطالعات حیوانی در سال 2013 نشان داد که کمبود بیوتین به شدت با رژیم کتو همراه است. درواقع افراد منبع بزرگ غذایی را حذف میکنند و به جای آن از منبع کوچکتری استفاده میکنند.

بسیاری از افراد در رژیم غذایی کتو ، کاهش سریع و موقت وزن را گزارش می کنند که یکی از دلایل محبوب بودن آن است. به گفته نسرین دهقان مرد مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، وقتی شما این رژیم را شروع می کنید و قند و کربوهیدرات مصرف نمی کنید، بعد از 10 تا 12 ساعت، قند خون پایین می آید و به دنبال آن انسولین خون نیز کاهش پیدا می کند. وقتی نشستهاید بدن اغلب سراغ چربیها برای تامین انرژی میشود اما وقتی حرکات سبک انجام میدهیم آهسته آهسته از کربوهیدراتها برای تامین انرژی استفاده میکنید.

اگر احساس میکنید از نظر بودجه برای شما امکانپذیر نیست که چنین مواد غذایی را تهیه کنید، از نزدیکترین مواد غذایی به آنها استفاده کنید. کبد بدن شما از مهم ترین عضو های حیاتی بدن است و می تواند به شدت کیفیت زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. او میگوید “ممحدوده کردن پیوستهی کربوهیدراتها منجر به تخلیهی ذخایر گلیکوژن عضلانی میشود. چربیهای غیرسالم: محدود کردن مصرف روغنهای گیاهی فرآوریشده، مایونز، و… Post w as cre at ed ​wi th t he ᠎he᠎lp of GSA​ Con᠎tent G enerat or Dem ov ersi on.

کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شما را در یک وضعیت خاص متابولیکی تحت عنوان «کتوز» یا «کتوزیس (Ketosis)» قرار میدهد. مطالعات نشان دادهاند که کاهش مصرف کربوهیدرات در کاهش اشتها نقش دارد. در رژیم غذایی کتو به طور معمول ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات وجود دارد. این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد. کاهش وزن سریع ممکن است در ابتدا ناشی از از دست دادن آب باشد و ممکن است نشان دهنده کاهش وزن واقعی نباشد.

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. از این طریق بدن شما قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، یاد میگیرد که بیشتر از چربیها استفاده کند. اما بعضی از افراد در این رژیم احساس خستگی زیاد و بی انرژی بودن کردهاند که باعث کاهش فعالیت ورزشی شده است. ماتینسون می گوید: «مطالعات نشان می دهد که کاهش وزن ناشی از داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات برای بیش از ۱۲ ماه شبیه به رژیم معمولی و سالم است.

کتوژنیک و کبد چرب

توی این بخش میخوایم ببینیم چه غذاهایی از نظر رژیم کتوژنیک، منعی برای مصرف ندارن. به طور معمول، برای این کار باید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به ۳۵ گرم کربوهیدرات کل و ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص محدود کنید. بهتر است به منظور کاهش اثرات جانبی، روزانه ۳,۰۰۰ الی ۴,۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱,۰۰۰ میلیگرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم مصرف کنید. در مقابل، گروهی دیگر که مقادیر کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند تنها ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین: شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین است.

در زیر تعدادی از این مضرات را نام میبریم. در زیر تعدادی از فواید رژیم را بیان میکنیم. ناهار : تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا. نهار: مقداری آجیل به همراه کرفس، گواکامول و سس سالسا. شام: مرغ تزیین شده با سس پستو و پنیر خامهای، به همراه سبزیجات. البته نگران نباشید با خوردن میوه مقدار بالایی فروکتوز وارد بدن نمیشود که باعث ایجاد مشکلات اشاره شده شود. رژیم غذایی و شاخصهای سبک زندگی، مانند ورزش و پرهیز از شربت ذرت با فروکتوز بالا، نقش مهمی در بالا رفتن شانس درمان کبد چرب دارند.