چرا در مورد رژیم کتوژنیک The one مهارت شما واقعاً نیاز دارید 1402

کتوژنیک به چه معناست همانطور که در مقالات علمی بسیار زیادی اثبات شده است، این رژیم غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن ، افزایش سلامتی و بهبود عملکرد بدن دارد به همین دلیل است که توسط تعداد فزاینده ای از پزشکان و متخصصان تغذیه ، توصیه سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 می شود. بنابراین ، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا رژیم کتوژنیک مزایای بیشتری نسبت به رژیم های دیگر برای ورزشکاران استقامتی دارد ، لازم است. اگر در ارتباط با چربی امگا ۳ و امگا ۶ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در این مقاله برای شما عزیزان بررسی کردهایم.

اگر میخواهید با رژیم های دیگر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مقاله رژیم کرفس را مطالعه نمایید. اگر دوست دارید رژیم کتوژنیک را شروع کنید اما هنوز مطمئن نشدید، برای آشنایی بیشتر با رژیم کتوژنیک و شروع کاهش با این برنامه غذایی، پیشنهاد میکنیم کتاب رژیم کتوژنیک را در ادامه تهیه کنید و همراه خودتان داشته باشید. این افراد احتمالا به تنهایی قادر به کاهش وزن و لاغر شدن نیستند و به کمک متخصصان تغذیه و جراحان لاغری نیاز دارند. البته به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک بیشتر شامل چربی است و این احتمالا توضیح میدهد که چرا چربی بیشتری در طول ورزش میسوزد.

نحوه رژیم کتوژنیک

این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است ،

اما شامل پروتئین بیشتری است. رژیم غذایی کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است. اگر توصیه ما را بخواهید شما می توانید از سایر رژیم ها مثل رژیم کنترل کربوهیدرات استفاده کنید تا با کمترین آسیب وزن کم کنید. کمبود خواب از جمله عوامل افزایش وزن و چاقی است و کسانی که می خواهند به کاهش عدد به دست آمده در محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی خود اقدام کنند باید حتما خواب کافی داشته باشند.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

کشک: روزانه از کشک استفاده کنید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را افزایش دهید. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. سپس کتون به منبع اصلی سوخت برای بدن تبدیل میشوند. اینها فراتر از شیرین کنندههای «مصنوعی» آشنا هستند و شامل شیرین کنندههای «طبیعی» جدید، پلی الهای برتر، دکسترینهای بهتر، الیگو/پلی ساکاریدهای بهبود یافته، پروتئینهای شیرین، تقویت کنندههای طعم، اصلاح کنندههای گیرندههای طعم و حتی اشکال جدید خود قند میشوند.

در عوض آنها ممکن است یک رژیم کتو اصلاح شده را توصیه کنند که خوش طعم تر و راحت تر باشد. کتورژیم، برای مبتلایان به دیابت مخصوصا نوع ۱، میتواند یک وضعیت خطرناک به نام کتواسیدوز را ایجاد کند. یک رژیم غذایی “کتو” یا “کتوژنیک” به این دلیل نامگذاری شده است که باعث می شود بدن مولکول های سوخت کوچکی به نام “کتون” تولید کند. وقتی بدن کتون تولید می کند ، وارد یک حالت متابولیکی به نام کتوز می شود. اما در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری با بالا بودن چربی سالم از احساس ضعف جلوگیری می شود.

در حقیقت تاکید این نوع رژیم غذایی به مصرف مواد خوراکی و محصولات سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بسیار کم است. رژیم لاغری کتو از دسته رژیمهای کم کربوهیدرات و پر چربی است. این قانون دقیقاً بر خلاف رژیمهای رایج گیاهخواری است چرا که بیشتر گیاهان مقادیر زیادی کربوهیدرات در خود دارند. مقاله ای از ژورنال 2018 Trusted Source خلاف این را گزارش می دهد و نشان می دهد که رژیم کتو می تواند سطح کلسترول HDL را افزایش دهد. با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند.

کتوژنیک در بارداری

صحبتهای جدید بیشتری در مورد رژیم کتوژنیک، یا همان “رژیم کتو” وجود دارد که تعریف و تمجیدهای بیشتری از طرف ورزشکاران نخبه (مثل لبران جیمز) داشته است، چون دارای کربوهیدرات کم و لبریز از چربیهای مناسب است، و انرژی بیشتری فراهم میسازد. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف میکنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. و اما در مورد مواد غذایی صنعتی کمچرب: تولیدکنندههای مواد غذایی، محتوای چربی مواد غذایی خود را کاهش میدهند تا کالری آنها نیز کمتر شود، اما چربی ِ کم موجود در این مواد غذایی باعث میشود بافت و مزهی آنها چندان جذاب نباشد.

رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا با کاهش مصرف کربوهیدارت بدن شروع به سوزاندان چربی برای سوخت می کند که بدن در حالت کتوز قرار می گیرد. با این حال، اگر وسوسه می شوید که این رژیم غذایی را در دوران شیردهی امتحان کنید، بهتر است از خطرات احتمالی آن آگاه باشید. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

نخستین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان بیماران صرع استفاده شد، اما امروزه این رژیم یکی از رژیم های محبوب در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد. رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های تغذیه ای پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران حرفه ای استفاده می شوند. در حالی که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کمتری می خورید ، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. در اثر تجزیه چربی ها یک سری اجسام کتونی نیز آزاد می شود که به آنها کتون بادی می گویند.

در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود، اما میزان مصرف چربی در این رژیم زیاد است. بعلاوه ممکن است بعضی از افراد در طی استفاده از این نوع رژیم علایمی شبیه به آنفولانزا را تجربه نمایند که شامل ناراحتی معده ، سردرد ، خستگی و احساس گیجی باشد که به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود . به عنوان مثال ، یک مطالعه در 39 ورزشکار خاطرنشان کرد که در وضعیت متابولیکی کتوز به دلیل توانایی بدن در استفاده از چربی به عنوان منبع جایگزین انرژی ، استقامت بدنی را بهبود می بخشد (3 منبع معتبر).

A᠎rtic le w as generated with G SA Content Generat᠎or᠎ D emover᠎sion.

می توانید نصف قاشق از این مکمل غذایی را به ماست یا دوغ یا شیر خود اضافه کرده و میل کنید. بنابراین بسیار مهم است که قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. علاوه بر افراد چاق، افرادی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم میکنن، میتونن از این رژیم برای لاغری و البته تنظیم قند و انسولین بدنشو استفاده کنن. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز)؛ اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت سراغ چربیها میرود.

دانشمندان دریافتند که رژیم لاغری کتو میتواند از بدن در برابر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، صرع، آلزایمر و انواع مختلف سرطانها محافظت کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود. این رژیم غذایی سلامت محور همچنین میتواند باعث بهبود عملکرد هورمونهای انسولین و بهبود حساسیت نسبت به انسولین در بیماران دیابتی نیز بشود. این نسبت غالباً ۶۰٪ چربی ، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. کربوهیدرات دریافت کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند.

تقریباً می توان این نودل را در همه ی دستور العمل های غذایی به جای نودل معمولی استفاده کرد. سپس این کتون ها به عنوان منبع سوخت در بدن ، به ویژه برای مغز استفاده می شوند. توی همچین حالتی بدن دچار سردرگمی میشه. همچنین استفاده زیاد از این رژیم به قلب و عروق آسیب میزند و فعالیت این سیستم در بدن را نیز مختل میکند. رژیم کتوژنیک استاندارد: این نوع از رژیم لاغری کتوژنیک، با مقادیر کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد همراه است.

میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از توتها مانند توتفرنگی. رژیم کتو نیز مانند هر رژیم غذایی در صورتی اثرگذار است که به طور منظم و طولانی مدت دنبال شود. این نوع رژیم غذایی میتواند در کنار کمک به لاغری و تناسب اندام، فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. کالری شماری خیلی دقیق و وسواسی میتواند بیشتر مضر باشد تا مفید. شمارش کربوهیدرات های مصرفی در ابتدا می تواند مفید باشد. این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات ورزشی خاص مقداری کربوهیدرات به رژیم اضافه کنید.

ولی به طور کلی در رژیم کتوژنیک، تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد کالریها از چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد از پروتئین و حدود ۵ درصد هم از طریق کربوهیدراتها دریافت میشود. به طور معمول این نوع رژیم حاوی ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است. به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است مصرف گردد. وقتی افراد میخواهند براساس دادههای علمی تصمیمات غذایی بگیرند اغلب روی کلسترول، چربی ترانس و چربی اشباع شده تمرکز میکنند.

او میگوید “بایست واقعاً بر ماههای اول که بدنم به وضعیت چربی سوزی رفت تمرکز میکردم، چون نشانه های شبیه به آنفلوانزا را تجربه کردم. توجه به این نکته مهم است که رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که به جای دنبال کردن فواید سلامتی بر کاهش وزن تمرکز دارد. تقریباً همه افراد می توانند در عرض چند روز شروع به کاهش وزن کنند و پس از حدود نیم سال می توانند به وزن استاندارد کاهش یافته و آن را حفظ کنند.

تغذیه کتوژنیک چیست

سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند ، که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. البته چون آب میان بافتی افراد با وزن بالا به نسبت زیاد است، به کاهش وزن بیشتر آنها کمک میکند. محبوبیت رژیم کتو نسبت به رژیم های دیگر در حال افزایش است. وقتی سطح انسولین در خون بسیار کم شود ، متعاقبا مقدار چربی سوزی می تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد و دستیابی به ذخایر چربی برای سوزاندن آنها آسان تر می شود.