چگونه رژیم کتوژنیک کاهش وزن را بهتر از هر کس دیگری آموزش دهیم 1402

در این مطلب نکات اولیه برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم و همچنین در پایان، کتاب کتوژنیک را برای افرادی که میخواهند کتوژنیک را حرفهای شروع سه دلیل چرا داشتن عالی در مورد pdf رژیم کتوژنیک نیست کافی 1402 کنند، معرفی کردهایم. یکی از این عوامل وزن اولیه فرد است. زیرا حاوی پروتئین زیاد با کیفیت منحصر به فرد هستند. شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید. در واقع این عارضه، به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو در بدن آغاز میشود.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

آموزش غذاهای کتوژنیک برای مثال اگر فردی مصرف کربوهیدرات را در ۵ روز رژیم به صفر رسانده باشد ، ۲ روز میتواند مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. 2. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): در این نوع رژیم فرد میتواند در دورههای کوتاه بین رژیم خود، کربوهیدرات مصرف کند. مقاوت بدنی و میزان متابولیسم فرد هم از دیگر عوامل لاغری در این رژیم محسوب میشود. آیا رژیم کتوژنیک رژیم سالمی محسوب میشود ؟ بیشتر مطالعات نشان میدهند در رژیم کتوژنیک، بعد از یک سال، کاهش وزن قابل توجهی ندارد و رژیمهای لاغری که متعادلترند و کربوهیدرات بیشتری در آنها وجود دارد (نسبت به رژیم کتوژنیک)، کاهش وزن قابل توجهتری دارند. Th​is was created with the he lp ​of GSA C᠎on tent Generator Demov᠎ersi on.

تحقیقات نشان داده است که چربیهای غیراشباع ضدالتهاب بوده و برای قلب بیضررند. مصرف چربیهای سالم چون روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل . اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. با روغن زیتون فوق بکر و روغن نارگیل تصفیه شده بپزید و سعی کنید از خامه نارگیل به عنوان جایگزین خامه غلیظ استفاده کنید. همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد. یا این که نون کمتری بخوریم و در عوض تخم مرغ سرخ شده توی روغن زیتون یا کره رو به وعدمون اضافه کنیم.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که آیا رژیم کتوژینک مفید است یا مضر و چه تاثیری بر روی بدن دارد. به رژیم غذاییتان توجه کنید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. 1. آیا رژیم کتوژنیک فعالیت ورزشی را مختل میکند؟ صرع بیماری است که به دلیل فعالیت بیش از حد مغز باعث ایجاد تشنج میشود. راسل وایلدر اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. داروهای ضد تشنج گاهی مضر هستند و برای برخی از افراد مبتلا به صرع غیر قابل تحمل میشوند.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

مطالعات آزمایشگاهی نیز حاکی از آن است که این رژیم غذایی همچنین دارای مزایای ضد پیری ، ضد التهاب و مبارزه با سرطان است. به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند. در حقیقت بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیمی، در مورد آن مطالعه کنید، عوارض آن را بدانید و بعد وارد آن رژیم شوید و همچنین نیاز است که با یک مشاوره تغذیه مشورت نمائید.

مطالعه ما مقایسه قبل و بعد از 6 هفته رژیم کتوژنیک (KD) با دوره آماده سازی قبلی شامل دستورالعمل های دقیق در طول کلاس ها و مشاوره فردی توسط یک متخصص تغذیه بود. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. متاسفانه خیلی از افراد لاغر با این دید که پروتئین و چربی باعث چاق تر شدن میشه، اقدام به استفاده از این مواد غذایی میکنن و در نهایت با نتیجه برعکس روبه رو میشن. بنابراین تولیدکنندهها، فیلرها و قندهایی به مواد غذایی تولیدی خود اضافه میکنند تا مزه و بافت آنها بهتر شود.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست

مثلاً از مواد غذایی مایع یا وعدههای غذایی خوشمزه استفاده میکنند. اگر تمام دقت و توجه خود را معطوف عدد کالریهای مواد غذایی کنید و به مواد مغذی و ارزش غذاییشان اهمیتی ندهید، خود را در معرض کمبود مواد مغذی لازم قرار میدهید. شما حتی اگر خوب و منظم ورزش کنید باز هم باید انتخابهای غذایی هوشمندانه داشته باشید. اگر شما هم بهتازگی تصمیم گرفتهاید این رژیم را برای کاهش وزن امتحان کنید اما از جزئیات و نکات مهم آن بی خبر هستید، حتما تا انتهای مقاله با آرتابالانس همراه باشید.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

ضمناً بیشتر توصیهها و نکات مربوط به کاهش وزنی که میبینید، عملی یا قابل تداوم نیستند. در واقع بیشتر توصیههای سفت و سخت لاغری، سالم نیستند و در بیشتر موارد منجر به کمبود مواد مغذی در بدن میشوند، نه کاهش وزن. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید و انسولین دفع نمی شود ، کلیه ها سدیم و پتاسیم کمتری را جذب کرده و بیشتر به عنوان مواد زائد دفع می کند و باعث سرگیجه ، خستگی و بدخلقی شما می شود. بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. اما یک رژیم کتوژنیک با فرمولاسیون خوب، محدودتر است و معمولاً شامل تنها روزانه ۳۰ تا ۵۲ گرم کربوهیدرات همراه با چربی بسیار زیاد میباشد. یکی از دلایل اینکه ورزش به تنهایی کمکی به لاغری نمیکند این است که افراد معمولاً تصور میکنند حین ورزش کردن، کالری خیلی زیادی میسوزانند و به همین دلیل خود را مجاز میدانند که بیشتر بخورند.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

در ابتدا که رژیم کتوژنیک را شروع میکنید، معمولاً روزانه فقط 20 گرم کربوهیدرات میخورید و تا چند هفته این روال ادامه دارد، سپس مصرف کربوهیدرات را به روزانه 50 گرم میرسانید و در واقع وارد فاز نگهداری یا حفظ میشوید. شاید در هفته دوم روند لاغری کمی کند شود ؛ با این حال کاهش وزن با توجه به اصولی بودن رژیم کتو به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. شاید این توصیهها جذاب به نظر برسند اما واقعیت این است که هیچ راه حل فوری برای کاهش وزن و لاغر شدن وجود ندارد.

معایب رژیم کتوژنیک

ورزش به سلامتی و بهتر شدن اندامتان کمک میکند، اما مجوزی برای پُرخوری کردن نیست! برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. هدف ما ارزیابی تأثیر 6 هفته ای رژیم کتوژنیک بدون محدودیت انرژی در بزرگسالان سالم در گروه های مختلف ورزش بر عملکرد بدنی ، ترکیب بدن و پارامترهای خون بود. بدون کربوهیدرات کافی برای انرژی، بدن چربیها را به کتون تجزیه میکند. همان طور که این رژیم مصرف کربوهیدرات را قطع می کند اعصاب شما هم دچار اختلال می شود.

لاغری کتوژنیک چیست

توجه داشته باشید که حتما آب کافی در رژیمتان استفاده کنید زیرا مصرف مکملهای فیبردار بدون مصرف آب کافی میتواند اوضاع یبوست را وخیمتر کند. بنابراین، توده عضلانی بدون چربی را برای سوخت تجزیه میکند. 1. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین به میزان متوسط و چربی در اندازه بالا مصرف میشود. کربوهیدرات موجود در کره بسیار کم و ناچیز بوده و روغن حیوانی کاملاً بدون کربوهیدرات است. این رژیم آنقدر خوب است که می توانید بدون شمارش کالری و محاسبه ، وزن کم کنید.

به عنوان مثال، می توانید از گل کلم برای تهیه “برنج” و کدو سبز برای تهیه رشته فرنگی استفاده کنید. برای مثال، ماست میتواند شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه دارد و پروبیوتیکهای مفیدی برای روده شما فراهم کند. بسیاری از غذاها غنی از منابع کربوهیدرات هستند که میتوان میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، شیر و ماست را در این گروه قرار داد. و جمع کردن آنها روش ساخت سرشیر بود ولی امروزه با استفاده از روش سانتریفوژ و به وسیلهٔ دستگاه سپراتور چربی از سایر اجزاء شیر جدا میشود.

خرید محصولات رژیم کتوژنیک

هدف از کتون زده کردن بدن، تأمین انرژی از چربی است. ورزش کردن یکی از راههای کنترل وزن است، زیرا کمک میکند وزنی که از دست دادهاید برنگردد و عضلاتتان حین رژیم گرفتن حفظ شود؛ اما مطالعات نشان دادهاند ورزش به تنهایی، بهترین ابزار برای کاهش وزن و لاغری نیست و حتی بهترین برنامههای ورزشی نیز به تنهایی منجر به کاهش وزن چشمگیری نمیشوند. تحقیقات انجامشده نشان میدهد مصرف زیاد کلسیم باعث افزایش ابتلا به سنگ کلیه می شود. مصرف زیاد سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کلم و مصرف کم مایعات منجر به ایجاد سنگ کلیه میشود.

تغذیه کتوژنیک چیست

دلیل آن این است که ، برای افراد دیابتی ، کتوز می تواند یک مشکل خطرناک به نام کتواسیدوز ایجاد کند. همانگونه که میدانید این نوع رژیم بسیار سیر کننده است و به همین دلیل ممکن است تنها به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید. رژیم امسیتی در بسیاری از بیمارستانها جایگزین رژیم کلاسیک قبلی شد، اما برخی مراکز هم رژیمهایی ابداع کردند که ترکیبی از هر دو بود. وارد هر سایت مربوط به سلامت که بشوید یا هر مجلهای در این مورد دستتان بگیرید، حتماً دست کم یکی دو مقاله در مورد کاهش وزن در آن خواهید دید.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

لیست غذایی رژیم کتوژنیک اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده! گاهی نیز ممکن است به جای ورزش رژیمهای مختلف را گرفته باشید که به کاهش وزن خود کمک کنید. اگر روشهای لاغری را امتحان کرده باشید حتما علاوه بر ورزش به شما رژیمهای غذایی مختلفی را پیشنهاد کردهاند و یا اینکه خود به دنبال آنها بودهاید. از مقدار قند مصرفی در رژیم غذایی خود بکاهید و از چربی نترسید. ویتمایر میگوید: «با مصرف دانه چیا و تخم کتان، نسبت مصرفی امگا ۶ به امگا ۳ بهبود مییابد.