مقایسه لیفت سینه و پروتز سینه: کدام بهتر است؟



سینه

هر دو جراحی کاشت پروتز سینه و لیفت سینه، می‌توانند ظاهر سینه را بهبود ببخشند، اما این دو جراحی برای دستیابی به اهداف متفاوتی به کار می‌روند. در جراحی بزرگ کردن سینه، بر حجم دادن به سینه و ایجاد برآمدگی بیشتر در بالاتنه تمرکز می‌شود. در جراحی لیفت سینه، هدف از بین بردن افتادگی سینه، بهبود وضعیت سینه‌ها و ایجاد ظاهری جوان‌تر در سینه است. با وجود اینکه این دو جراحی با توجه به اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند، اما گاهی برای دستیابی به نتایج بهتر و قابل توجه تر با هم ادغام می‌شوند.

اطلاعات بیشتر در مورد جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه به از بین بردن افتادگی سینه و ایجاد ظاهری جوان در سینه‌ها کمک می‌کند. در جراحی لیفت سینه، با ایجاد سه برش، امکان از بین بردن تمام افتادگی‌ها و چروک‌ها ایجاد می‌شود و می‌توان سینه را برجسته کرد. در طول جلسه مشاوره پزشک تمام گزینه‌ها را برای شما توضیح می‌دهد تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در صورت داشتن شرایط زیر؛ جراحی لیفت سینه برای شما مناسب است:

  • افتادگی بافت سینه
  • پوست اضافی یا شل در اطراف سینه‌ها
  • افتادگی نوک سینه

اطلاعات بیشتر در مورد کاشت یا بزرگ کردن سینه

سینه

هنگام انتخاب پروتز سینه، چهار نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله محل برش‌ها، اندازه/شکل پروتز، نوع پروتز و خطرات مرتبط با آن.

ایجاد برش و کاشت پروتز سینه: سه نوع برش رایج که برای کاشت پروتز سینه به کار می‌روند؛ عبارتند از: اینفرامماری (زیر سینه)، ترانس آگزیلاری (در زیر بغل) یا پری آرئولار (در اطراف نوک پستان). هر روش برش مزایا و معایب خود را دارند. ما معمولا از روش برش زیر پستانی استفاده می‌کنیم زیرا دسترسی بهینه به بافت پستان را فراهم می‌کند، کمترین احتمال عوارض را دارد و جای زخم‌های آن دیده نمی‌شوند.

اندازه و شکل پروتز: شما در زمینه شکل و اندازه پروتز، گزینه‌های متعددی دارید. برای انتخاب پروتز مناسب، ملاحظاتی مانند شکل قفسه سینه، فرم بدن، سبک زندگی، سینه‌های طبیعی  و اهداف شما باید مورد توجه قرار گیرد. یک جراح پلاستیک ماهر که در زمینه کاشت سینه گواهی معتبر دارد، می‌تواند به شما در انتخاب مناسب‌ترین نوع پروتز سینه کمک کند. به طور کلی ما به بیماران توصیه می‌کنیم که اندازه پروتز را به گونه‌ای انتخاب کنند که سایز سینه، بیش از دو سایز بزرگ نشود، زیرا اگر سینه بیش از حد بزرگ شود، علاوه بر ایجاد ظاهری غیرطبیعی به تعادل قفسه سینه هم تاثیر می‌گذارد. همچنین با این کار سینه‌های شما بیش از حد جلب توجه می‌کنند.

انواع پروتز سینه: پروتز‌ها می‌توانند از جنس سیلیکون باشند یا اینکه با محلول سالین یا آب‌نمک پر شده باشند. اینکه کدام نوع برای شما مناسب‌تر است بستگی به نتایج مورد نظر شما، اولویت‌های پزشکی و شکل بدن شما دارد. پروتز‌های سیلیکونی گران‌تر هستند و برای کاشت آن‌ها به برش بزرگتری نیاز است در نتیجه جراحی ممکن است طولانی‌تر و سنگین‌تر باشد. پروتز‌های سیلیکونی ظاهری طبیعی‌تر ایجاد می‌کنند و برای افرادی که بافت سینه کم حجمی دارند مناسب‌تر است. پروتز‌های سالین برای افرادی مناسب است که بافت سینه‌ی پرحجم‌تری دارند و می‌تواند بدون تغییر حس سینه‌ها باعث افزایش ساز شود. هر دو نوع پروتز سینه ده تا پانزده سال دوام خواهند داشت؛ همچنین هر دو پروتز  مورد تائید FDA هستند و کاملا ایمن می‌باشند.

مزایای بزرگ کردن سینه:

  • این روش مدت طولانی است که انجام می‌شود و دارای درصد رضایت بالایی است.
  • یک راه حل طولانی مدت برای زیبایی اندام شماست.
  • جای زخم آن نامشخص است.

معایب بزرگ کردن سینه:

  • پروتز‌های سینه نیاز به مراقبت‌های دائمی دارند و ممکن است در برخی شرایط نیاز به تعویض داشته باشند.
  • این یک روش جراحی است و در نتیجه خطرات ناشی از جراحی را به همراه دارند.

مزایای لیفت سینه:

  • شکل، برآمدگی و تقارن سینه‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • ظاهری جذاب ایجاد می‌کند، بدن در لباس زیباتر دیده می‌شود و باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.
  • جای زخم‌های در زیر سینه پنهان می شود و فقط ممکن است جای زخم‌های خفیفی در بالای سینه مشاهده شوند.
  • اگر وزن خود را ثابت نگه‌دارید، نتایج این روش می‌تواند تا چند دهه باقی بماند.

معایب لیفت سینه:

  • اثرات این روش ممکن است به تدریج در طول زمان کاهش یابد.
  • با انجام این روش جای زخم باقی خواهد ماند، البته این زخم‌ها با لباس پوشیده می‌شوند، اما بدون لباس قابل مشاهده هستند.
  • بارداری بعد از لیفت سینه ممکن است باعث افتادگی مجدد سینه شود یا حجم آن را کاهش دهد و باعث تغییر نتایج لیفت شود.
  • در صورتی که سینه بزرگ و حجیم باشد ممکن است علاوه بر لیفت سینه به کوچک کردن سینه هم نیاز داشته باشید.

خطرات و عوارض: کدام جراحی ایمن تر است؟

مانند هر نوع جراحی دیگری، هم جراحی بزرگ کردن سینه و هم جراحی لیفت سینه ممکن است با برخی از خطرات و عوارض همراه باشد. جراحی لیفت سینه خطر و عوارض کمتری دارد. زیرا در جراحی کاشت پروتز سینه، علاوه بر خطراتی که جراحی به همراه دارد، بیمار تحت تاثیر عوارض مربوط به پروتز هم قرار می‌گیرد. این عوارض عبارتند از:

  • جا به جا شدن پروتز
  • انقباض کپسولی
  • پاره شدن پروتز

امروزه اکثر روتز‌های سینه ایمن و تائید شده هستند. شما می‌توانید با انتخاب یک جراح پلاستیک ماهر، ایمنی در حین جراحی را تضمین کنید.

کدام روش بهتر است؟ بزرگ کردن سینه؟ لیفت سینه؟ هر دو؟

هر روش، مزایا و معایب خاص خود را دارد. هدف از جراحی کاشت سینه، بزرگ کردن سایز سینه است و این روش نمی‌تواند افتادگی سینه را از بین ببرد. همچنین در روش لیفت سینه، هدف بهبود موقعیت سینه‌هاست و کمتر به بزرگ کردن سینه توجه می‌شود.

به همین دلیل معمولا لیفت سینه به همراه کاشت سینه انجام می‌شود تا هم سینه‌ها جوان‌تر و بزرگ‌تر شوند و هم افتادگی‌ها برطرف شود. به عمل بزرگ کردن سینه که به لیفت سینه همراه است، عمل بزرگ کردن/پکسی می‌گویند، در این روش علاوه بر بزرگ کردن سینه، تا حدودی افتادگی‌های سینه هم بهبود داده می‌شود.

تصمیم گیری برای تغییر سینه‌ها بسیار شخصی است. برای ایمنی و آسودگی خاطر، همیشه بهتر است برای تصمیم گیری از یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد و تخصص در جراحی سینه،مشورت بگیرید، تا بتوانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید. همچنین در انتخاب جراح نیز باید دقت کنید، شما باید برای انجام این جراحی به یک جراح با تخصص در زمینه جراحی سینه مراجعه کنید تا بتوانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

منبع: مقالات سایت دکتر ایوب باقری

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت مسئولیتی در قبال آن ندارد.

فال حافظ