ویتامین U چیست؟  عوارض جانبی ، فواید ، کلم و موارد دیگر

ویتامین U چیست؟ عوارض جانبی ، فواید ، کلم و موارد دیگر


این هفته ایمیلی از یک شنونده جدید دریافت کردم که نوشت:

“من امسال پادکست شما را پیدا کردم و در حال کار روی قسمت ها هستم. من فقط قسمت 2010 را تماشا می کنم ویدئویی در مورد ویتامین U دیدم. آیا می خواهید یک قسمت در مورد اینکه چیست و چرا برای شما خوب است انجام دهید؟ ”

پس از 13 سال پادکست تغذیه دیوا ، مواد مغذی زیادی وجود ندارد که حداقل یکبار به آنها اشاره نکرده باشم. اما من قبلاً در مورد ویتامین U صحبت نکرده بودم. بیایید همه چیز را درست تنظیم کنیم


ویتامین U چیست؟

ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست ، بلکه یک ترکیب حاوی گوگرد است که در کلم و سایر سبزیجات خانواده کلم یافت می شود. (نام شیمیایی آن S -methylmethionine است.) در دهه 1950 ، این دارو به عنوان یک درمان م forثر برای زخم معده در نظر گرفته شد – به همین دلیل به آن ویتامین U داده شد.

در آن زمان ما معتقد بودیم که زخم دردناک معده ناشی از استرس و غذاهای تند است. درمان استاندارد یک رژیم غذایی ملایم و آنتی اسیدها بود که تا حدودی کمک کرد. اما ظاهراً به اندازه آب کلم نیست. تعداد انگشت شماری از مطالعات این دوره (از جمله یکی از زندانیان زندان سن کوئنتین!) نشان داد که نوشیدن آب کلم خام درد را بهتر تسکین می دهد و زخم ها را سریعتر از روش معمول درمان می کند.

ما اکنون می دانیم که اگر قبلاً زخم داشته اید ، استرس و غذای تند می تواند علائم را بدتر کند ، اما باعث زخم نمی شوند. پس این کار چه می کند؟

برخی از داروها می توانند به مخاط معده آسیب برسانند و اگر از هر کدام از این داروها استفاده کنید ، این اولین شک خواهد بود. اما غیر از این ، زخم ها تقریباً همیشه در اثر عفونت با h ایجاد می شوند. باکتری پیلوری درمان استاندارد یک رژیم آنتی بیوتیکی برای از بین بردن باکتری ها است ، که بسیار م effectiveثر است – ناگفته نماند که بسیار ناراحت کننده تر از نوشیدن یک لیتر آب کلم خام در هر روز است.

ما همچنین آموختیم که استفاده طولانی مدت از آنتی اسیدها می تواند پیامدهای ناخواسته زیادی از جمله افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها ، کمبودهای تغذیه ای و عفونت های روده ای داشته باشد. به نظر می رسد حفظ محیط اسیدی در معده نقش مهمی در سلامتی ما دارد. بنابراین خوب است که ما دیگر زخم ها را با شیر منیزیم درمان نکنیم.

همچنین بخوانید: چگونه از رفلاکس اسید جلوگیری کنیم

ویتامین U چه می کند؟

ما هنوز در مورد نحوه عملکرد S -methylmethionine در بهبود زخم – یا اینکه آیا چیز دیگری در آب کلم ممکن است بخشی از تأثیر آن باشد ، نمی دانیم. و اکنون که ما یک درمان بسیار م forثر برای زخم ها داریم ، کشف اینها یک اولویت تحقیقاتی نبود. اما هنوز افرادی هستند که ویتامین U را به عنوان یک تقویت کننده عمومی برای کبد و کلیه ، برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و حتی به عنوان یک ماده آرایشی تبلیغ می کنند.

شواهد برای این مزایا بسیار پراکنده است و عمدتاً شامل مطالعات لوله آزمایش و حیوانات و همچنین برخی مطالعات کوچک ، تکراری یا غیرقابل کنترل روی انسان است. به نظر من ، هیچ شواهد کافی (چه برسد به اطلاعات ایمنی و دوز) برای توصیه مصرف ویتامین U به عنوان مکمل غذایی وجود ندارد. اما شواهد زیادی وجود دارد که از مزایای مصرف سبزیجات از خانواده کلم حمایت می کند.

کدام غذاها حاوی ویتامین U هستند؟

براسیکا شامل انواع کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم پیچ است. براسیکا نه تنها غنی از S-methylmethione است ، بلکه حاوی ویتامین A ، C ، K (که به ساخت استخوان های قوی کمک می کند) و اسید فولیک است. گلوکوزینولات ها – ترکیباتی که در برابر سرطان محافظت می کنند – کمی بیشتر در خانواده Brassica وجود دارد. براسیکا همچنین حاوی سایر ترکیبات حاوی گوگرد است که مزایای مختلفی برای سلامتی دارد. می دانید ، من واقعاً به غذاهای فوق العاده اعتقاد ندارم ، اما اگر باور کنم ، براسیکا در بالای لیست قرار می گیرد.

و راههای زیادی برای لذت بردن از آنها وجود دارد. شما می توانید آنها را به صورت خام (کلم بروکلی ، هر کسی؟) ، بو داده (کلم بروکلی و بروکسل بسیار عالی هستند) ، خشک شده (مانند چیپس کلم پیچ) ، جوانه زده (شوق جوانه کلم بروکلی را چند سال پیش به خاطر بسپارید؟) یا حتی به صورت آب میوه بخورید ، اگر شما می خواهید. با این حال ، من فکر می کنم شما از خوردن سبزیجات خود بیشتر از نوشیدن آنها سود خواهید برد.

همچنین بخوانید: آب میوه گیری: عادت سالم یا بمب قند خون؟

اگر برای خوردن پنج وعده سبزیجات در روز مشکل دارید (و امیدوارم اینطور باشد) سعی کنید مطمئن شوید که حداقل یکی از این وعده ها از خانواده براسیکا باشد. در اینجا برخی از دستور العمل های مورد علاقه من برسیکا وجود دارد:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *