الان “عدم رژیم” یعنی چی؟


اغلب از من می پرسند که “عدم رژیم” واقعاً به چه معناست، هم به طور کلی، و هم به طور خاص زمانی که یک متخصص تغذیه یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی رویکرد خود را به عنوان “غیر رژیمی” یا “ضد رژیم غذایی” توصیف می کنند. رویکرد غیر رژیمی چیست و آیا کاهش وزن بدون رژیم واقعاً یک چیز است؟

اینها سؤالات بسیار خوبی هستند، زیرا این اصطلاحات (من فکر می کنم “غیر رژیمی” بیشتر از “ضد رژیم غذایی”) معمولاً عمداً یا سهواً اشتباه ارائه می شوند. من یک بار احساس می کنم در اردوگاه دوم هستم، می ترسم. اجازه دهید با این شروع کنم که معنای غیر رژیمی بودن یا داشتن رویکرد غیر رژیمی چیست و سپس در مورد آن صحبت خواهم کرد چگونه این ایده ها ممکن است به چیز دیگری تبدیل شوند.

در طول راه، من همچنین در مورد اینکه چگونه صحبت در مورد رویکرد “غیر رژیمی” کمی متفاوت است، در عصری که ما با مقالات و برنامه های تلویزیونی ویژه در مورد داروهای کاهش وزن “معجزه آسا” بمباران می شویم، صحبت خواهم کرد.

روحیه “غیر رژیمی”

در حالی که کلمات دقیق من ممکن است کمی با آنچه ممکن است یک متخصص تغذیه غیر رژیمی دیگر بگوید اگر شما این سوال را از آنها بپرسید متفاوت باشد. من «غیر رژیمی» را اینگونه تعریف می‌کنم که مشتریانم را در مسیری قرار ندهم که عمداً سعی می‌کنند بدن خود را کوچک کنند یا شکل خود را تغییر دهند. من از شمارش کالری یا گرم چربی یا کربوهیدرات یا امتیاز برای تغییر اندازه یا شکل بدن یا تلاش برای عضلانی‌تر به نظر رسیدن حمایت نمی‌کنم.

این شامل عدم پیگیری عمدی کاهش وزن می شود، اما این بدان معنا نیست که من از بحث در مورد تمایل به کاهش وزن خودداری می کنم، زیرا فشار واقعی است. – از جامعه، از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، از خانواده، از خودمان. (“من دانستن رژیم گرفتن هرگز نتیجه خوبی برای من نداشته است، اما هنوز هم میل به تلاش دارم فقط یک بار دیگرمن می خواهم فضای امنی برای بحث در مورد این موارد فراهم کنم.

من همچنین از رژیم های غذایی سفت و سخت به نام سلامتی که لازم نیست حمایت نمی کنم. به عنوان مثال، من از رژیم‌های غذایی سفت و سخت «تغذیه تمیز» یا «پروتکل‌های خودایمنی» که در هر جایی که کتاب‌ها فروخته می‌شوند، در دسترس هستند، علیرغم اینکه مبتنی بر شواهد علمی واقعی نیستند، حمایت نمی‌کنم. این بدان معنا نیست که من به کسی کمک نمی کنم به روشی مبتنی بر شواهد غذا بخورید برای حمایت از یک بیماری تشخیص داده شده یا عامل خطر، مانند پیش دیابت یا سندرم روده تحریک پذیر.

در واقع، من به طور فعال به مشتریان کمک می کنم تا از رژیم های غذایی سفت و سخت و الگوهای غذایی دور شوند. با برخی از مشتریان، این به معنای قطع رژیم های کاهش وزن است. برای دیگران، این به معنای شفای ارتورکسیا (وسواس ناسالم در تغذیه سالم) است. این بدان معنا نیست که سلامتی مهم نیست – برای همه مشتریان من مهم است. ولی تیدر اینجا راه های زیادی برای مراقبت از سلامتی وجود دارد که نیازی به دستکاری بدن یا حفظ رابطه وسواسی با غذا و فعالیت بدنی ندارد.

یک رویکرد غیر رژیمی شامل پیگیری عمدی کاهش وزن نمی شود.  عکس پاهای برهنه و مچ پا یک زن در حالی که او روی ترازو دیجیتال حمام ایستاده است.

چه چیزی به عنوان یک رویکرد “غیر رژیمی” به تصویر کشیده می شود؟

همانطور که اشاره کردم، تمرین را به این شکل کنار نگذاشتم. در واقع، برای بیش از سه سال، من آنچه را رویکرد “غیر رژیمی” برای مدیریت وزن می نامید، تمرین کردم. اکنون می فهمم که این در واقع یک چیز نیست، زیرا پیگیری عمدی کاهش وزن همان تعریف “رژیم غذایی” است. (با کنار گذاشتن تعریف گسترده تر “رژیم غذایی” در “چگونه غذا می خوریم”).

وقتی به بیماران کمک کردم رژیم غذایی «غیر رژیمی» داشته باشند، از آنها نخواستم کالری، کربوهیدرات، چربی و غیره را بشمارند. به آنها کمک کردم تا تغییراتی ایجاد کنند. تغییرات – مانند “حواستان” بودن در مورد اندازه سهم – با هدف صریح کاهش وزن و هر بار که آنها را می دیدم بسیاری از آنها را وزن می کردم. ناراحتی فزاینده من از این واقعیت که به وسواس یک عدد در مقیاس کمک می کردم، مرا به ایجاد برخی تغییرات شغلی سوق داد.

ایده “غیر رژیمی” اغلب توسط “فرهنگ سلامتی” مورد سوء استفاده قرار می گیرد. رایج ترین تظاهر این یک برنامه غذایی سخت است که مدعی حمایت از «سلامت مطلوب» یا التیام مجموعه ای مبهم از علائم است که ظاهراً به دلیل پاسخ خود ایمنی، حساسیت های غذایی، نشتی روده یا موارد مشابه است.

من به یک پروتکل محبوب فکر می کنم (که چند کتاب به نام خود دارد) که به طور خاص بیان می کند که به عنوان یک رژیم کاهش وزن در نظر گرفته نشده است، با این حال آنها همچنین می گویند که بسیاری از افراد مقداری وزن کم می کنند. من تقریباً مطمئن هستم که هر مشتری من که قبلاً آن را امتحان کرده است این کار را به قصد کاهش وزن انجام داده است، حتی اگر آنها اولیه هدف “سلامت” بود.

گاهی اوقات، انتخاب “غیر رژیمی” بسیار آشکارتر است. بسیاری از برنامه ها و برنامه های کاهش وزن چیزهایی مانند “[Name of app] رژیم غذایی نیست – رژیم گرفتن نباید دردناک باشد. خب، اینها رژیم‌های غذایی هستند، و من مشتریانی داشته‌ام که شروع به کار با من کرده‌اند، زیرا برنامه یا برنامه‌ای که ادعا می‌کند «غیر رژیمی» است، دوباره پرخوری آنها را تحریک کرده یا شروع به بازگرداندن آنها به مسیری ترسناک به سمت غذا و ورزش کرده است. وسواس خوشبختانه، آنها این خودآگاهی را داشتند که متوجه صدای زنگ هشدار در سرشان شوند.

اکنون، ما شرکت‌های دارویی داریم که «غیر رژیمی» را به روشی جدید انتخاب می‌کنند – «رژیم‌های غذایی مؤثر نیستند، این تقصیر شما نیست، به جای آن داروی ما را مصرف کنید». اما این داروها خوش خیم نیستند. آنها اشتها را از بین می برند، می توانند غذا خوردن را به اندازه کافی برای تامین نیازهای غذایی سخت کنند، و حتی می توانند عوارض جانبی جدی تری داشته باشند.

رویکرد غیررژیمی به معنای ایجاد تغییراتی است که از سلامت و تندرستی حمایت می کند، به جای دنبال کردن عمدی کاهش وزن.  عکس های یک زن جوان با موهای فرفری بلوند تا شانه و پیراهن چهارخانه با اندامی بزرگتر که روی کاناپه نشسته و با یک پزشک صحبت می کند.

اگر رژیم نیست پس چی؟

فرهنگ رژیم غذایی و فرهنگ سلامتی آنقدر در هم تنیده شده اند که واقعاً جدا کردن آنها از یکدیگر سخت است. معرفی داروهای کاهش وزن جدید این امر را پیچیده تر کرده است. این فقط این ایده را تقویت می کند که اولین کاری که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید کاهش وزن است، حتی اگر به خود بگویید تغییراتی که ایجاد می کنید در واقع کاهش وزن نیست، بلکه در مورد آن هستند. سلامتی.

این چیزی است که بسیاری از افرادی را که شروع به سرگرمی در غذا خوردن شهودی می کنند نیز به خود مشغول می کند. در واقع، با ناراحتی بزرگ من (و حتی بیشتر از ناراحتی دو متخصص تغذیه که مدل غذا خوردن شهودی را توسعه دادند)، متخصصان تغذیه و سایر پزشکان مراقبت های بهداشتی وجود دارند که در واقع خود را به عنوان کاهش وزن از طریق غذا خوردن بصری معرفی می کنند.

اگر روزی شاهد این بودید، از راه دیگری فرار کنید. این بدان معنی است که آنها در واقع در غذا خوردن بصری گواهینامه ندارند، زیرا شما نمی توانید در حالی که به دنبال کاهش وزن هستید، غذا خوردن شهودی را تمرین کنید.

در حال حاضر، بسیاری از مشتریان من که برای یادگیری غذا خوردن به من مراجعه می کنند، همچنان تمایل به کاهش وزن دارند. اغلب، آنها در حال جدا شدن از رژیم هستند، اما هنوز کمی در حصار هستند. برخی از آنها در حال بررسی یک داروی کاهش وزن هستند، اغلب به این دلیل که پزشک آنها را به این سمت سوق می دهد.

هنگامی که فرهنگ رژیم غذایی در شما ریشه یابی کرد، ممکن است مدتی طول بکشد تا واقعاً از آن رها شوید. گاهی اوقات، آنها نسبت به افکار، احساسات و اصرار در فرهنگ رژیم غذایی کاملاً ناامید هستند. من آن را دریافت می کنم. و من آنجا بوده ام.

پست های مرتبط:

اگر می خواهید کاهش وزن و آرامش غذایی داشته باشید چه؟

به مشتریانم که با افکار رژیمی دست و پنجه نرم می کنند یادآوری می کنم که نمی توانیم افکار و احساسات خود را کنترل کنیم. اما می‌توانیم تصمیم بگیریم که به آنها عمل نکنیم، و می‌توانیم استراتژی‌هایی را برای سوار شدن بر موج یک میل رژیم غذایی تا زمانی که محو شود، توسعه دهیم. آنچه مهم است این است که به دنبال کاهش وزن نباشید در حالی که سعی می کنید به یک غذاخور بصری تبدیل شوید. این به دو دلیل بسیار مهم است:

  1. تمرین اصول غذا خوردن شهودی غیرممکن است (از جمله احترام به گرسنگی، احساس سیری و ایجاد صلح با غذا) اگر روی ترازو تمرکز کرده اید، یا روی مقدار کالری یا کربوهیدرات چیزی که تازه خورده اید تمرکز کرده اید.
  2. غذا خوردن بصری به بدن کمک می کند محدوده وزن طبیعی خود را پیدا کند، و ممکن است بالاتر، کمتر یا تقریباً یکسان باشد، در مقایسه با جایی که کسی شروع کرده است. این به طور کلی بستگی به میزان محدودیت (به دلیل رژیم غذایی یا اختلالات غذایی محدود) یا خوردن بیش از نشانه های سیری و رضایت بدن خود (به دلیل پرخوری، خوردن احساسی بیش از حد، یا به سادگی ناتوانی در گوش دادن دارد) دارد. بدن آنها).

من هرگز قول کاهش وزن با خوردن شهودی نمی دهم، به همین دلایلی که الان گفتم من شماره 1 و 2 را در مشتریان خود مشاهده کرده ام (اگرچه مشتریان من به طور کلی وزن خود را متوقف می کنند، بنابراین دقیق بودن در مورد تغییرات وزن دشوار است). چیزی که آنها به طور جهانی به دست می آورند، احساس راحتی بیشتر با غذا است و می توانند از خوردن سالم به طور متعادل لذت ببرند.

برای برخی، این بدان معناست که کمتر سفت و سخت هستند، خوب بودن با به اندازه کافی خوب به جای تلاش برای “کامل”. برای دیگران این به معنای واقعی خوردن است بیشتر مغذی، زیرا برای اولین بار آنها به آنچه بدنشان می‌خواهد گوش می‌دهند، نه اینکه فقط هر چیزی را که دم دستی است بگیرند. این خیلی راحت تر است وقتی ایده غذاهای “خوب” و “بد” را کنار می گذارید، بنابراین از یک ذهنیت کمتر احساسی انتخاب می کنید.

نتیجه غیر رژیمی و اهمیت رضایت

به طور خلاصه، اگر تا به حال مشاهده کردید که “غیر رژیمی” در ارتباط با محدود کردن کالری، کربوهیدرات، چربی، امتیاز (یا معیارهای مشابه)، یا با تغییر اندازه و شکل بدن استفاده می شود، پس “غیر رژیمی” نیست!

من هم می خواهم این را تکرار کنم من مردم را به خاطر تمایل به کاهش وزن قضاوت نمی کنم (با توجه به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم و آب های فرهنگ رژیم غذایی که در آن شنا می کنیم). همچنین هیچ متخصص تغذیه واقعی بدون رژیم لایق این اصطلاح نیست. فقط راه‌های بهتر و جامع‌تری برای نزدیک شدن به سلامت فیزیکی و روانی/عاطفی واقعی وجود دارد و ما به مردم کمک می‌کنیم این راه‌ها را پیدا کنند.

من همچنین از تصمیم گیری کاملاً آگاهانه مبتنی بر رضایت حمایت می کنم هر زمان که موضوع وزن در ارتباط با سلامتی مطرح می شود، به خصوص اکنون که پزشکان زیادی مشتاق تجویز داروهای کاهش وزن هستند و تبلیغات بسیار در مورد “معجزه” بودن این داروها (اینطور نیست).

خطرات بالقوه و عوارض جانبی احتمالی چیست؟ آیا بر اساس شواهد، می دانیم که کاهش وزن در واقع نتیجه مطلوب سلامتی را به همراه خواهد داشت یا اینکه فشار برای کاهش وزن بر اساس این فرض است که اگر وزن کم نکنید، در آینده ای پیش بینی نشده دچار مشکل خواهید شد. مشکل سلامتی (چیزی که می تواند برای هر کسی با هر وزنی صادق باشد). آیا حاضرید برای همیشه از دارو استفاده کنید؟ از نظر مالی و کیفیت زندگی که ممکن است حتی خوردن آن سخت باشد چه معنایی دارد؟ سوالات بسیار زیاد است و من می ترسم که در بسیاری از موارد به طور کامل به آنها پرداخته نشود.


کری دنت، MPH، RDN، یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ساکن شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند. این پست فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و به منزله توصیه های پزشکی یا تغذیه فردی نیست.

به دنبال مشاوره 1 به 1 تغذیه هستید؟ کری ارائه می دهد برنامه 6 ماهه غذا و بدن (غذا شهودی، تصویر بدن، ذهن آگاهی، شفقت به خود) و الف برنامه 4 ماهه مدیریت IBS (کوچینگ رژیم غذایی کم FODMAP با تاکید بر افزایش آزادی غذا). برای کسب اطلاعات بیشتر به پیوندها مراجعه کنید و یک تماس مقدماتی رایگان رزرو کنید تا ببینید آیا برنامه مناسب است یا خیر!

چاپ این پست چاپ این پست



منبع