نکات تغذیه دوستدار سیاره برای روز زمین + دستور العمل های دوستدار زمین


به لطف این توصیه های برتر از متخصصان تغذیه در مورد نکات تغذیه دوستدار سیاره برای روز زمین، به علاوه این دستور العمل های دوستدار زمین، تغییرات رژیم غذایی سالم و سالم را به راحتی انجام دهید.

آنچه در بشقاب خود می گذارید نه تنها بر سلامت شخصی شما تأثیر می گذارد، بلکه تأثیر قابل توجهی بر روی کره زمین می گذارد. سیستم غذایی مسئول بیش از یک چهارم انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی است و حدود 50 درصد از زمین بدون یخ و بدون دسر سیاره را اشغال می‌کند تا غذا برای تغذیه جهان تولید کند. علاوه بر این، فرآیند رساندن غذا به بشقاب شما مسئول مقدار زیادی آلودگی، استفاده از آب شیرین و زمین و مصرف سوخت فسیلی است. علاوه بر این، سیستم غذایی ما به طور جدی سیاره زیبای بزرگ ما را با از دست دادن حیات وحش و اکوسیستم تهدید می کند، زیرا ما بیشتر و بیشتر از فضاهای طبیعی خود را به کشاورزی منتقل می کنیم تا مردم را تغذیه کنیم.

وای، خیلی اتفاق می افتد که به بشقاب شما مربوط می شود! با این حال، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا تأثیر خود را بر روی سیاره کاهش دهید. و با رژیم غذایی شما شروع می شود – یکی از مهم ترین راه هایی که می توانید به عنوان یک فرد در ردپای محیط زیست خود تفاوت ایجاد کنید. ما سه بار در روز غذا می خوریم – و همه این موقعیت ها فرصتی هستند تا با زمین با ملایمت رفتار کنیم. من از متخصصان تغذیه خواستم تا بهترین نکات عملی خود را برای سبز کردن رژیم غذایی خود با این نکات تغذیه دوستدار سیاره برای روز زمین بررسی کنند. به علاوه، من بهترین دستور العمل های دوستدار زمین را به اشتراک می گذارم تا الهام بخش جشن مادر زمین شما باشم.

نکات تغذیه دوستدار سیاره برای روز زمین

مطمئن شوید که آن باقیمانده ها را در ظروف نگه دارید و بعداً از آنها استفاده کنید. این دستور غذا را برای وعده‌های غذایی آماده‌سازی 4 طرفه امتحان کنید و قبل از اینکه اتفاق بیفتد، از آن باقیمانده‌ها استفاده کنید.

1. تمرکز بر به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی

ضایعات مواد غذایی یکی از مهم ترین تأثیرات را بر سیاره ما در مورد سیستم غذایی ما دارد. ما تا 40 درصد از ذخایر غذایی خود را هدر می دهیم – و همه آن ورودی های مورد نیاز برای ایجاد غذای کاملاً خوراکی که دور ریخته می شود. رسیدگی به ضایعات غذایی گام اول برای کاهش ردپای محیط زیست شماست. ضایعات مواد غذایی تأثیر منفی و عظیمی بر محیط زیست دارد. کتی مورفورد، MS RD، می‌گوید: ابتدا در یخچال خود خرید کنید، با غذاهای باقیمانده خلاقیت به خرج دهید، بیش از حد نخرید، باقیمانده‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از هر قسمت از محصولات خود استفاده کنید. کتاب راهنمای آشپزخانه مادر. مجموعه ای از ظروف نگهداری باقی مانده غذاها را خریداری کنید که اگر به درستی در یخچال نگهداری شوند، می توانند روز بعد مصرف شوند. این حتی ممکن است نیاز به خرید مواد غذایی بیشتر و کاهش ضایعات مواد غذایی را برطرف کند. ظروف ذخیره‌سازی باقی‌مانده شیشه‌ای مورد علاقه من را در اینجا امتحان کنید. و در اینجا درباره حذف ضایعات مواد غذایی بیشتر بدانید.

برای جلوگیری از مصرف بیش از حد غذا، بخش‌های آگاهانه بخورید. کاسه های غلات را امتحان کنید که شامل بخش های متعادلی از غلات، پروتئین ها و سبزیجات است. این دستور پخت وگان کالیفرنیا بوریتو کاسه شروعی خوشمزه است.

2. با تمرکز غذا بخورید

ممکن است متوجه آن نباشید، اما مصرف بیش از حد مواد غذایی عامل اصلی در ردپای محیطی غذاهای ما است. خوردن غذا (یا کالری) بیشتر از آنچه نیاز داریم، در واقع نوعی اتلاف غذا است، زیرا ما از غذای بیشتری نسبت به نیاز بدن خود استفاده می‌کنیم – و این غذا تأثیر زیادی بر محیط زیست دارد. با تنظیم نیازهای بدن خود، ممکن است متوجه شوید که بیش از آنچه بدنتان واقعاً نیاز دارد، مصرف می کنید. ابی شارپ، RD، آشپزخانه ابی می‌گوید، همچنین مهم است که سرعت غذایتان را کم کنید و از غذایتان و نحوه تغذیه آن قدردانی کنید.

از دستور العمل های بیشتری لذت ببرید که از همه چیز در یخچال و انبار شما استفاده می کند، مانند دستور پخت سوپ. برای الهام گرفتن از این دستور پخت سوپ سنگ سبزیجات جو را امتحان کنید.

3. سفرهای خرید خود را برنامه ریزی کنید

تعداد دفعاتی که هر هفته با خودروی خود به بازار می روید نیز می تواند تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد – در درجه اول از مصرف سوخت فسیلی. با این حال، شما نمی خواهید آنقدر خواربار ذخیره کنید که باعث فساد بیشتر مواد غذایی شود. می‌گوید بازارهای نزدیک به خانه را انتخاب کنید، یخچال و انبار خود را ذخیره کنید، و سفرهای خرید خود را با نیازهایتان متعادل کنید تا از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنید. بتسی رامیرز، RDN.

این دستور تهیه اسموتی چغندر از کل چغندر، از ریشه تا ساقه تا برگ استفاده می کند.

4. از غذای کامل استفاده کنید

سعی کنید از قسمت های بیشتری از گیاه استفاده کنید. به عنوان مثال، بسیاری از سبزیجات ریشه دار مانند هویج، چغندر و تربچه دارای برگ های خوراکی مغذی هستند. و حتی برگ های کلم بروکلی و گل کلم گرم و خوراکی هستند. وقتی محصول شما شروع به پژمرده شدن می کند، آن را بیرون نیندازید – برای آن کاربرد پیدا کنید! امی گورین، ام اس، RDN، مالک Amy Gorin Nutrition می‌گوید: «ساقه‌های قارچ را در آب خیس کنید تا یک آبگوشت خوشمزه داشته باشید، و سبزیجات سالاد پژمرده و آجیل برشته شده را برای یک پستوی خوشمزه پردازش کنید. مخلوط کن آشپزخانه مورد علاقه من را در اینجا برای تهیه پستو و اسموتی امتحان کنید.

مطمئن شوید که تمام ضایعات آشپزخانه را برای استفاده در باغ خود کمپوست کنید. من این کمپوستر لیوانی حیاط خلوت را برای یک راه حل ساده و بی اساس دوست دارم.

5. تهیه کمپوست

هنگامی که همه چیز شکست خورد، باقی مانده های غذایی را که نمی توان در پخت و پز استفاده کرد، از جمله غذای فاسد، ضایعات، و پوست آن را کمپوست کنید. این می تواند به مواد مغذی غنی و بدون کود مصنوعی برای باغ شما تبدیل شود. من یک وان کمپوست را زیر سینک خود نگه می دارم که آن را به توده کمپوست بیرونی خود منتقل می کنم (یا می توانید از یک کمپوستر لیوانی حیاط خلوت استفاده کنید). کیم ملتون، RDN می‌گوید: «میوه‌ها و سبزیجات، پوست‌ها و پوست‌های باقیمانده را می‌توان به راحتی در یک سطل کمپوست جمع کرد و به یک کود بسیار مفید برای باغبانی خانگی تبدیل کرد.

از میوه های یخ زده در انواع دستور العمل ها استفاده کنید، مانند این دستور تهیه بلغور جو دوسر پخته شده با موز توت فرنگی.

6. از فریزر خود استفاده کنید

وقتی میوه ها و سبزیجات در فصل هستند، دیوانه شوید و آنها را فریز کنید! من یک باغ کوچک دارم و همه میوه ها به یکباره می رسند، بنابراین من آن را فریز می کنم تا در دستور العمل های فرنی، اسموتی ها، پینه دوزهای میوه و غیره در تمام طول سال از آن استفاده کنم. این همچنین برای محصولاتی که در شرف خراب شدن هستند صدق می کند. «میوه‌ها و سبزیجات رسیده را قبل از خراب شدن منجمد کنید و وقتی خارج از فصل هستند چیزی برای لذت بردن خواهید داشت. لورن هریس-پینکوس، ام اس، RDN، صاحب تغذیه با ستاره شما! در اینجا درباره استفاده از سبزیجات منجمد بیشتر بدانید.

لوبیاها یک منبع پروتئینی فوق العاده دوستدار زمین هستند – برای استفاده از لوبیاهای موروثی، این دستور غذای گیاهی Heirloom Beans Cassoulet را امتحان کنید.

7. بیشتر به نبض ها روی آورید

حبوبات، از جمله لوبیا خشک، نخود و عدس، پروتئین های گیاهی هستند که کمترین اثر زیست محیطی را دارند. بعلاوه آنها در بوریتوهای صبحانه، کاسه های غلات، کوفته های گیاهی و غذاهای پاستا بسیار مغذی و همه کاره هستند. نکته من: «این پروتئین‌های گیاهی می‌توانند ستاره بشقاب شما باشند و نسبت به پروتئین‌های حیوانی نسبت به محیط زیست بسیار ملایم‌تر هستند. آنها حتی نیتروژن را در خاک تثبیت می کنند.

از بازار کشاورزان خود خرید کنید تا ردپای محیطی کمتری داشته باشید.

8. فروشگاه محلی

هنگامی که شما به صورت محلی از بازارهای کشاورزان خرید می کنید، غذاها طعم بهتری دارند، مواد مغذی بیشتری دارند، کمتر فرآوری می شوند و ردپای محیطی کمتری دارند. نکته من: شارون پالمر، MSFS، RDN، The Plant-Powered Dietitian می‌گوید: «سعی کنید غذاهای بیشتری را خریداری کنید که نزدیک‌تر به خانه رشد می‌کنند تا مدت زمان سفر غذا تا رسیدن به بشقاب را کاهش دهید.» در اینجا درباره نحوه خرید از بازارهای کشاورزان بیشتر بدانید.

سالاد نودل سرد تمپه با سس بادام زمینی

دستور العمل های دوستدار زمین برای روز زمین

دستور العمل های دوستدار زمین مورد علاقه من را برای جشن های روز زمین و در تمام طول سال امتحان کنید!

فلافل آسان در فر

وبلاگ های دیگر در مورد تغذیه پایدار

راه‌های دیگری را بررسی کنید که می‌توانید ردپای محیطی خود را با چنگال کاهش دهید.

به عنوان یک اینفلوئنسر آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته، اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع