دستور العمل های بهار سالم برای بچه ها + نکات تغذیه در فصل بهار


با این دستور العمل‌های بهاری سالم برای بچه‌ها و نکات تغذیه بهاری با محصولات بهاری گیاهی به استقبال بهار بروید.

بهار فرا رسیده است و فرصتی عالی برای غوطه ور شدن در غذای سالم با انرژی گیاهی برای کل خانواده است. از این گذشته، این زمانی است که هویج ترد، نخود شیرین، و سبزیجات برگ دار برای خوشامدگویی به روزهای آفتابی تر و گرمتر رشد می کنند. وادار کردن فرزندانتان به لذت بردن بیشتر از گیاهان سالم – سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و حبوبات – راهی فوق العاده برای افزایش دریافت فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی آنهاست. بنابراین، من از برخی از دوستان و همکاران متخصص تغذیه خواستم که بهترین نکات تغذیه ای خود را برای رژیم غذایی کودکان بهاره با محصولات بهاری بیشتر به من بدهند. به علاوه، من دستور العمل های بهاری سالم برای بچه ها، تنقلات بهاری سالم برای بچه ها، و نکات تغذیه ای برای بچه ها را به اشتراک می گذارم.

گنجاندن بیشتر غذاهای گیاهی سالم راهی عالی برای تمیز کردن رژیم غذایی کودک خردسال شما است. (عکس از Vegan Nutrition Kids.)

دستور العمل های بهار سالم برای بچه ها + نکات تغذیه در فصل بهار

این دستور غذای مناسب برای بچه‌ها را برای نان موز سبوس‌دار وگان که شامل موز کامل، غلات کامل، و مغزها و دانه‌های کامل است، امتحان کنید.

1. روی غذاهای کامل تمرکز کنید

با تمرکز بر محصولات فصلی کامل (به هویج، نخود فرنگی، توت فرنگی و مارچوبه فکر کنید)، و همچنین غذاهای اصلی کم فرآوری شده، مانند غلات کامل (گندم سبوس‌دار، جو، و کینوا)، آجیل، از غذای بهاری در بشقاب کودکان خود استقبال کنید. بادام، گردو) و دانه ها (دانه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان). میوه تازه له شده را به جای میوه های کنسرو شده یا میان وعده های میوه ای سرو کنید. نان ها و غلات 100% غلات کامل را سرو کنید تا پایه محکمی داشته باشید. الگو باشید! مطمئن شوید که سبزیجات و میوه ها را نیز انتخاب می کنید. Lisa Cicciarello Andrews، RDN، مالک Sound Bites Nutrition.

غذاهای مورد علاقه بچه‌ها را که شامل لوبیا می‌شود، اضافه کنید، مانند این دستور ساده برای چیلی ذرت لوبیا سیاه.

2. بیشتر حبوبات را تشویق کنید

لوبیاهای بیشتری را به عنوان منبع پروتئین و سایر مواد مغذی گیاهی در رژیم غذایی کودکان خود بگنجانید. لوبیا منبع بسیار خوبی از پروتئین، آهن و ویتامین های گروه B است و در اکثر رژیم های غذایی گیاهی یک عنصر اصلی است. با این حال، همه بچه ها دوست ندارند آنها را بخورند. کاری که من دوست دارم در خانه خودم انجام دهم و به خانواده‌های گیاه‌خوار یا گیاه‌خوار توصیه می‌کنم، مخلوط کردن یا له کردن لوبیا با طعم خنثی، مانند لوبیا کانلینی یا گاربانزو، و مخلوط کردن آن‌ها در ریزوتو یا سس‌ها برای تغذیه بیشتر و کرمی شدن است. اسپیرو، آردی.

با این دستور العمل آسان کره پسته خانگی، کره های آجیلی مناسب برای بچه ها را خودتان درست کنید.

3. با طعم هایی که بچه های شما دوست دارند شروع کنید

از طعم های مورد علاقه فرزندان خود نهایت استفاده را ببرید تا محصولات بهاری را در رژیم غذایی آنها تشویق کنید. اگر آنها عاشق کره بادام زمینی هستند، از آن به عنوان خوراکی برای میوه ها و سبزیجات جدید مانند سیب یا کرفس استفاده کنید. نام های سرگرم کننده ای مانند اسموتی هیولاهای سبز به غذاها بدهید و به فرزندانتان اجازه دهید بین دو گزینه انتخاب کنند تا احساس کنند تا حدودی کنترل دارند. پاملا فرگوسن، دکترای دکترا، می‌گوید: «نبرد خوردن اغلب به کنترل بستگی دارد، بنابراین اگر آنها بین «درختان» بروکلی و «شمشیرهای مارچوبه» انتخاب کنند، ممکن است با خوردن سبزیجات بیشتر احساس کنند.

“آشنایی کلیدی است. دیدن یک غذای عجیب در بشقاب که ناگهان از او انتظار می رود دوستش داشته باشد برای یک بچه می تواند ترسناک باشد. جفت کردن موارد ناآشنا با یک مورد آشنا عالی است. اگر می‌خواهید کودکتان را وادار کنید هویج را امتحان کند، مطمئن شوید که او در کنار چیزی که ده‌ها بار خورده است، مانند کره بادام‌زمینی یا پاستا بنشیند. همچنین موثر است که غذاهایی را که می‌خواهید بچه‌ها را مجبور کنید مرتباً بدون هیچ تقاضا، یا «درخواست» یا درخواستی امتحان کنند، در مقابل دیدگانشان داشته باشید تا آنها را بخورند. هر چه کودک بیشتر در معرض غذای جدید قرار گیرد، شبح آن کمتر می شود. مری پردی، MS، RDN می‌گوید، اغلب ممکن است 10 بار به کودک غذای جدیدی بدهید یا فقط آن را روی میز بگذارید تا در نهایت آن را بو کند و در دهانش ببرد.

هوموس یک راه عالی برای تشویق بچه ها به خوردن هر چیزی است! این دستور پخت هوموس با نخود سبز را برای سرو با سبزیجات بهاری امتحان کنید.

4. محصول بهار را دستی نگه دارید

محصولات بهاری خود را آماده نگه دارید تا بچه ها بتوانند به راحتی آنها را در وعده های غذایی خود بگنجانند، از دستور العمل های خانوادگی گرفته تا جعبه های نهار و زمان میان وعده. «میوه ها را بشویید و برش دهید، پیاز را خلال یا خلال کنید، قارچ ها را تمیز کنید، سبزیجات را خرد کنید و/یا سیر خرد کنید. همه این موارد را در ظرفی در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که بتوانید آنها را بخورید یا استفاده کنید. اگر از قبل شسته شده و ساقه شده باشد، به احتمال زیاد دستتان را داخل یخچال می برید و چند توت فرنگی برای خوردن می گیرید، درست است؟ اگر سیب را ورقه ای برش دهید احتمال بیشتری دارید که سیب بخورید؟ متوجه شدم که گاهی اوقات سیب پسرم به طور کامل در جعبه نهارش برمی‌گردد، اما اگر آن را تکه تکه می‌کردم، هرگز اینطور نشد. اگر مواد از قبل آماده شده بودند، احتمال اینکه سالاد بخورید، بیشتر بود، درست است؟ من همیشه پیاز خلال شده را در یخچال نگه می دارم. 50 درصد از مواقع خیار و هویج را هم برش داده ام. من دوست دارم سبزیجاتم را با استفاده از ماندولین تکه تکه کنم تا سریع و یکنواخت باشد.” وبلاگ چغندر سبز.

از محصولات تازه رشد کرده در اسموتی ها استفاده کنید، مانند این دستور تهیه اسموتی بلوبری قدرت بنفش.

5. آموزش مفهوم مزرعه به چنگال

بهترین راه برای تشویق بچه ها به خوردن محصولات بهاری این است که به آنها کمک کنید خودشان آن را پرورش دهند! تحقیقات نشان می‌دهد که بچه‌ها وقتی درگیر باغبانی هستند، تمایل بیشتری به خوردن محصولات دارند. و بهار بهترین زمان است! بسته ابزار باغبانی رایگان من را بررسی کنید تا رشد کنید. «آنچه که من برای بیمارانی که از غذای پرمخاطب خود با بیزاری از سبزیجات کار می کنند، دیده ام، آموزش مفهوم «مزرعه به چنگال» است. وقتی بچه‌ها می‌توانند دانه‌های کوچک خود را مستقیماً از سبزیجاتی که انتخاب می‌کنند رشد دهند، به طور کلی در مورد سبزیجات کنجکاوتر می‌شوند. آن را به یک تجربه یادگیری تبدیل کنید و ابتدا سبزیجات مورد علاقه خود را تشویق کنید، اگر خانواده شما قبلاً یک غذای حساس دارد، سپس به سراغ طعم‌های مختلف و ماجراجویی‌های باغبانی بروید!» جنیفر رودریگز، RDN، LDN می گوید.

اجازه دهید فرزندتان بخشی از فرآیند برنامه ریزی باشد، مثلا روی نان تست آووکادوی خود را همانطور که دوست دارد بپزد.

6. خلاقیت را در آغوش بگیرید!

به‌جای تمرکز بر «حکمت»، از ذائقه‌های خلاقانه‌ای که فرزندتان روی میز می‌آورد، بهره ببرید. بگذارید آنها بخشی از این روند باشند! “اگر آنها بیش از حد ضربه زننده نباشند، داشتن نظرات و ابراز علاقه و دوستی می تواند چیز خوبی باشد. ممکن است به تقویت خلاقیت کمک کند و در عین حال اعتماد به نفس آنها را در صحبت کردن افزایش دهد. شما همچنین می توانید به آنها اجازه دهید بخشی از فرآیند تصمیم گیری در ساختن وعده های غذایی و میان وعده های سالم باشند. WellSeek. من این نکته را دوست دارم، زیرا والدین می‌توانند با تشویق بچه‌ها به بخشی از فرآیند خرید و برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی با میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ تر، عشق واقعی به محصولات را تشویق کنند.

از غذاهای گیاهی سالم برای کل خانواده استفاده کنید، مانند این دستور غذای گیاهی بولونی با عدس و اسپاگتی.

7. با مثال بخورید

مطمئن شوید که مجموعه ای از دستور العمل های سالم – از سالادها و سوپ ها گرفته تا غذاهای اصلی و مخلفات – شامل محصولات بهاری، لوبیا و غلات کامل در زمان صرف غذا می باشد. و نه فقط برای بشقاب بچه ها! «کودکان با تماشای والدین خود یاد می‌گیرند، بنابراین هر چه والدین بیشتر بتوانند این نوع غذاها را در حضور فرزندانشان بخورند، احتمال اینکه به آنها علاقه پیدا کنند بیشتر می‌شود. مری پردی، MS، RDN می گوید: اگر در مورد آنچه می خورید سختگیر هستید، به احتمال زیاد فرزند شما ممکن است این کار را انجام دهد.

برخی از عکس‌های محصول بهاری جدید را در وعده‌های غذایی مورد علاقه بچه‌ها بگنجانید، مانند این دستور پخت تاکوی گیاهی هوموس تند.

8. غذاهای جدید را تشویق کنید

با تنوع محصولات جدید بهاری در بازارهای کشاورزان، فرزندان خود را تشویق کنید تا میوه‌ها و سبزیجات جدید مانند مارچوبه، کنگر فرنگی، نخود فرنگی و سبزیجات برگ‌دار را امتحان کنند. من دخترم را مجبور کردم تا سبزیجات جدید را با مزه کردن آنها در حین تهیه آنها امتحان کند. در حالی که من سالادها را آماده می کردم صحبت می کردیم و او در مورد سبزیجات خام کنجکاو می شد و از آنها می خواست طعم آنها را بچشد. من همچنین دریافتم که وقتی او برای شام آماده بود و گرسنه بود، معرفی یک سبزی جدید بسیار آسان‌تر بود، بنابراین خوردن میان‌وعده کمتر قبل از شام واقعا کمک می‌کند. حالا کودک 10 ساله من نسبت به غذا کنجکاوی سالمی دارد و می فهمد که طعم هویج پخته شده با هویج خام متفاوت است و او آماده است تا چیزهای جدید را امتحان کند! می گوید دانیل عمر، RDN از اطمینان غذایی.

سوپ سنگ سبزیجات جو

برای دستور العمل های بهاری سالم برای بچه ها، برخی از غذاهای مورد علاقه خانواده من را امتحان کنید:

پودینگ دانه چیا با انواع توت ها

برای دستور العمل میان وعده های سالم بهاری برای بچه ها:

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع