بهترین مکمل ها برای مقاومت به انسولین


اشتراک گذاری مراقبت است!




  • لینکدین

بیایید در مورد بهترین مکمل ها برای مقاومت به انسولین در دیابت نوع 2 صحبت کنیم.

مقاومت به انسولین معکوسمقاومت به انسولین معکوس

مقاومت به انسولین اساساً کاهش توانایی بدن برای پاسخ مؤثر به انسولین است. این به دلیل ژنتیک و عوامل سبک زندگی ایجاد می شود و معمولا در آن مشاهده می شود دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک

در هسته خود، مقاومت به انسولین زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های بدن نسبت به هورمون انسولین که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند کمتر پاسخ دهند. این مقاومت منجر به افزایش سطح قند خون می شود و لوزالمعده را وادار می کند تا انسولین بیشتری تولید کند تا بتواند جبران کند. با گذشت زمان، این می تواند لوزالمعده را تحت فشار قرار دهد و در نهایت منجر به دیابت نوع 2 شود.

مقاومت به انسولین را می توان با استفاده از a آزمایش انسولین ناشتا یا آزمایش تحمل گلوکز را می توان انجام داد. تحقیقات ارتباط قوی بین مقاومت به انسولین و میکروبیوت روده را نشان می دهد، که به ویتامین ها و مواد مغذی خاصی که بدن شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد کمک می کند، بنابراین می دانیم که رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می کند.

آیا می توانید مقاومت به انسولین را معکوس کنید؟

آره، معکوس کردن مقاومت به انسولین از طریق تغییرات سبک زندگی مانند اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل، درگیر شدن در ورزش منظم و مدیریت موثر استرس امکان پذیر است.

نکته اصلی در پرداختن به علل ریشه ای مقاومت به انسولین است. با اتخاذ یک رویکرد چند وجهی شامل تغییرات رژیم غذایی، فعالیت بدنی منظم، مدیریت استرس و خواب کافی، افراد می توانند به طور قابل توجهی حساسیت به انسولین را افزایش داده و اثرات نامطلوب مقاومت به انسولین را کاهش دهند. علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی منظم، به ویژه تمرینات هوازی و مقاومتی، می تواند حساسیت عضلانی به انسولین را افزایش داده و جذب گلوکز را تقویت کند و به معکوس شدن مقاومت به انسولین کمک کند.

دیابت نوع 2 مقاومت به انسولیندیابت نوع 2 مقاومت به انسولین

این فقط در مورد میزان مصرف شما نیست بلکه نوع کربوهیدراتی که انتخاب می کنید نیز مهم است. با انتخاب کربوهیدرات هایی که در مقیاس گلیسمی پایین هستند، به کنترل سطح قند خون بعد از غذا کمک می کند.

تمرکز بر ترکیب غذاهای کامل غنی از فیبر، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم و در عین حال به حداقل رساندن کربوهیدرات های تصفیه شده و قندها می تواند سلامت متابولیک را بیشتر تقویت کند. وقتی کربوهیدرات‌های پیچیده، به‌ویژه کربوهیدرات‌های تصفیه‌نشده را پر می‌کنید، و فیبر زیاد می‌تواند حساسیت بدن شما به انسولین را افزایش دهد.

تغییرات در سطح برخی از مواد مغذی در بدن شما می‌تواند میزان تنظیم قند خون و حساسیت بدن شما به انسولین را مختل کند، به خصوص اگر دیابت نوع 2 دارید. این گاهی اوقات می تواند شرایط را بدتر کند و منجر به عوارض شود.

بنابراین، دانشمندان عمیقاً به بررسی تأثیرات مصرف مواد مغذی اضافی پرداخته اند تا ببینند آیا آنها می توانند به کنترل بهتر قند خون کمک کنند یا خیر. و حدس بزنید چه؟ بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که ارتباط واضحی بین این مواد مغذی و اینکه بدن شما چگونه سطح قند را کنترل می کند وجود دارد.

بهترین مکمل ها برای مقاومت به انسولینبهترین مکمل ها برای مقاومت به انسولین

مکمل هایی برای معکوس کردن مقاومت به انسولین

سلب مسئولیت: تحقیقات بیشتری باید در مورد مکمل ها و مقاومت به انسولین انجام شود، اما نتایج امیدوار کننده است! کمبود ریزمغذی ها می تواند تأثیر زیادی بر مدیریت دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین داشته باشد.

اگر رژیم غذایی متعادلی دارید، نباید به مکمل نیاز داشته باشید، اما می دانم که همیشه اینطور نیست. من مارک های مورد علاقه خود را برای هر مکملی که می توان مستقیماً از من خریداری کرد، پیوند داده ام فروشگاه اینترنتی Fullscript (من کمیسیون بسیار کمی برای خرید دریافت می‌کنم و از کمک شما به فعال نگه داشتن متخصص تغذیه Jess Nutrition قدردانی می‌کنم).

برخی از مطالعات نشان می دهد که یک اتحادیه بین سطوح پایین ویتامین D و مقاومت به انسولین را کاهش داد. بیشتر بزرگسالان (به ویژه آنهایی که در محیط های فصلی زندگی می کنند) کمبود ویتامین D دارند، بنابراین مکملی است که من به طور گسترده توصیه می کنم. توصیه های فعلی DRI را ببینید ویتامین دی در نمودار زیر

ما معمولاً هنگام فکر کردن به بیماری قلبی فکر می کنیم اسیدهای چرب چند غیر اشباع اما ما شاهد مزایای اضافی در مدیریت دیابت هستیم. این واسطه های لیپیدی به کاهش التهاب کمک می کنند مرتبط با مقاومت به انسولین. به علاوه می دانیم که بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ در دیابت است.

رابطه معکوس بین مصرف منیزیم و پیشگیری از دیابت ایجاد شده است. یک اتحادیه همچنین می تواند در کنترل گلوکز و کاهش مقاومت به انسولین ایجاد شود.

اثرات مفید از مکمل کروم از طریق مرور سیستمیک و متاآنالیز، گلوکز ناشتا، انسولین و A1c کاهش یافت.

ویتامین K می تواند نقش مفیدی در هموستاز گلوکز و با حساسیت بیشتر به انسولین همراه باشد. (یک گزینه خوب 2 در 1 این است که این را به K و D را دریافت کنید).

معکوس کردن مقاومت به انسولین می تواند منجر به بهبود کنترل قند خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و افزایش رفاه کلی شود. اگر سوالی در مورد اینکه کدام یک از این مکمل ها ممکن است برای شما مناسب باشد دارید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد مکمل های دیابت نوع 2 هستید، اطلاعات بیشتری را در پست قبلی به اشتراک گذاشتم.



منبع