بهترین مکمل ها برای دیابت نوع 2


بهترین مکمل ها برای دیابت نوع 2 نیز در غذاهای رایج یافت می شوند و شامل ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و آنزیم ها می شوند. مصرف مکمل ها منجر به افزایش سطح دریافت کل مواد مغذی می شود، اما نباید جایگزین وعده های غذایی کامل شود، که برای پرورش بدن ضروری است.

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که با درمان و مراقبت صحیح قابل کنترل است و این شامل مکمل ها نیز می شود. بهترین مکمل ها برای دیابت نوع 2 در این پست نشان داده شده است و با این هشدار همراه است که همیشه قبل از مصرف هر گونه مکملی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. اگر دیابت دارید یا فکر می‌کنید که ممکن است به آن مبتلا باشید، نکاتی را در مورد چگونگی مدیریت سلامت خود بخوانید.

بهترین مکمل ها برای دیابت نوع 2

پسیلیوم

پسیلیوم یک فیبر محلول است که می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. همچنین نشان داده شده است که سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. پسیلیوم ممکن است به صورت کپسول یا پودر مصرف شود، اما قبل از مصرف باید با آب مخلوط شود. (PMID: 28729836)

استرول ها و استانول های گیاهی

استرول‌های گیاهی و استانول‌ها به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند، نه کلسترول. آنها توسط بدن جذب نمی شوند و سطح کلسترول خون را افزایش نمی دهند. استرول‌های گیاهی و استانول‌ها مانع از جذب کلسترول در مجرای روده می‌شوند، بنابراین کمتر وارد جریان خون می‌شوند تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهند. (PMID: 34943006)

بتا گلوکان

بتا گلوکان ها دسته ای از پلی ساکاریدها هستند که نشان داده شده است که از چندین عملکرد در بدن پشتیبانی می کنند. بتا گلوکان با افزایش تولید انسولین و کمک به سلول ها برای پاسخ بهتر به انسولین عمل می کند. همچنین با کاهش سرعت جذب گلوکز از غذا در روده، سطح قند خون را کاهش می دهد، به این معنی که گلوکز کمتری پس از خوردن غذا وارد جریان خون شما می شود. (PMID: 31960663)

آلفا لیپوئیک اسید

این ماده مغذی یک آنتی اکسیدان قوی است و با بدن برای محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کار می کند. همچنین نقش مهمی در تولید انرژی در بدن شما دارد. نشان داده شده است که اسید آلفا لیپوئیک باعث بهبود حساسیت به انسولین، کاهش سطح قند خون و کاهش عوارض مرتبط با دیابت می شود. (PMID: 26406389)

دارچین

دارچین ادویه ای است که قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین منبع خوبی از فیبر، آهن، کلسیم و منگنز است. دارچین می تواند با افزایش حساسیت به انسولین و کاهش میزان قند آزاد شده در جریان خون پس از خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات به کاهش سطح قند خون کمک کند. دارچین علاوه بر اثراتی که بر کنترل قند خون دارد، با کاهش نشانگرهای التهابی مانند پروتئین C-reactive نیز مرتبط است. (PMID: 22671971)

ویتامین دی

ویتامین D برای جذب کلسیم در بدن مهم است. کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است و تصور می شود که مکمل های ویتامین D ممکن است به پیشگیری یا درمان دیابت کمک کنند. همچنین ممکن است مصرف مکمل ویتامین D شانس ابتلا به فشار خون را کاهش دهد. (PMID: 29504254)

کروم

کروم یک ماده معدنی است که به بدن در استفاده از انسولین کمک می کند. کروم همچنین به تعادل کلسترول و نحوه استفاده از چربی توسط بدن کمک می کند. کمبود کروم با دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، افزایش سطح کلسترول و سندرم متابولیک مرتبط است. منابع غذایی خوب کروم شامل غلات کامل مانند جو، نان گندم و غلات است. گوشت (به ویژه جگر گاو)؛ مخمر ابجو؛ لوبیا سبز؛ کلم بروکلی؛ آووکادو؛ موز و ملاس. (PMID: 34981492)

پکتین

پکتین نوعی فیبر محلول است که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. نشان داده شده است که پکتین به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که پکتین می تواند به کاهش اشتها و بهبود کلی هضم کمک کند. که هر دو در مدیریت دیابت نوع 2 مفید هستند. (PMID: 3001740)

اینوزیتول

اینوزیتول یک ویتامین B است که اغلب به شکل قرص به عنوان مکمل وجود دارد و در برخی غذاها یافت می شود. اینوزیتول به شما کمک می کند حساسیت به انسولین بهتری داشته باشید، به این معنی که سلول های شما بهتر می توانند از انسولین موجود (به جای تولید بیشتر) استفاده کنند. این می تواند به پایین نگه داشتن سطح قند خون شما و جلوگیری از افزایش سریع آن پس از مصرف برخی غذاها کمک کند. همچنین به کاهش تری گلیسیرید، نوع دیگری از چربی که در صورت داشتن قند بیش از حد در جریان خون در بدن انباشته می شود، کمک می کند. (مواد مغذی 2021، 13(6)، 1848; https://doi.org/10.3390/nu13061848)

بربرین

بربرین یک ترکیب طبیعی است که در گیاهان و گیاهان خاص یافت می شود. قرن هاست که در طب سنتی چین برای درمان انواع بیماری ها از جمله دیابت استفاده می شود. در سال های اخیر، بربرین به عنوان یک مکمل ضد دیابت مورد مطالعه قرار گرفته است که ممکن است در کاهش سطح قند خون و کاهش فشار خون مفید باشد. (PMID: 33024120)

مکمل های دیابت نوع 2

مکمل های دیابت جایگزین رژیم غذایی و ورزش نیستند و نباید به عنوان جایگزینی برای داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده شوند. با این حال، آنها ممکن است با کاهش سطح قند خون و کاهش خطر عوارض به شما در مدیریت دیابت کمک کنند. اگر به اضافه کردن مکمل ها به رژیم خود فکر می کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آنها برای شما بی خطر هستند و با هیچ دارو یا درمانی دیگری که در حال حاضر مصرف می کنید تداخل ندارند.

بهترین راه برای استفاده حداکثری از هر مکمل، مصرف آن به عنوان بخشی از یک برنامه جامع است که به تمام جنبه های سلامتی می پردازد – از رژیم غذایی گرفته تا عادات خواب و فراتر از آن. شما می توانید از این مکمل ها به عنوان بخشی از رژیم مدیریت دیابت خود استفاده کنید، اما آنها نباید به جای سایر درمان های اثبات شده استفاده شوند. اگر سوالی در مورد اینکه کدام یک از این مکمل ها ممکن است برای شما مناسب باشد دارید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید.

سلب مسئولیت: در حالی که من یک متخصص تغذیه ثبت شده و متخصص مراقبت و آموزش دیابت هستم، من یک پزشک نیستم و توصیه می کنم قبل از شروع یا تغییر روال مکمل خود با ارائه دهنده خود صحبت کنید. من توصیه‌های مکمل را به مشتریانی ارائه می‌دهم که با بالاترین کیفیت هستند و پیوند من را به اشتراک گذاشته‌اند که در صورت خرید، به درآمد وابسته کمک می‌کند.