نحوه استفاده از بلوبری در آشپزخانه


زغال اخته خوشمزه و سالم ارزش جشن گرفتن در آشپزخانه شما را دارد! همه چیز را در مورد نحوه استفاده از زغال اخته، از جمله زمانی که زغال اخته در فصل است، نحوه منجمد کردن زغال اخته، دستور العمل های بلوبری، و تفاوت بین زغال اخته وحشی و زغال اخته در مزرعه را در این راهنمای لذت بردن از زغال اخته به روشی سالم بیاموزید.

زغال اخته – که مانند سنگهای قیمتی می درخشد – یکی از مشهورترین میوه های ما است. درست است، زیرا این توت‌های رنگارنگ جایگاه ویژه‌ای در تاریخ آمریکا دارند و قدمت آن به صدها سال پیش در فرهنگ بومیان آمریکا برمی‌گردد، جایی که آنها را “ستاره‌ای” برای “ستاره” پنج نقطه‌ای در انتهای شکوفه توت می‌نامیدند. بومیان آمریکا زغال اخته را بسیار ارزشمند می دانستند، آنها را جمع آوری می کردند و از آنها به عنوان یک ماده مورد علاقه در بسیاری از غذاهای سنتی استفاده می کردند. من با زغال اخته در شمال غربی اقیانوس آرام بزرگ شدم، جایی که آنها به وفور رشد می کنند و من آنها را در طبیعت چیدم. و همچنین در اروپا رشد می کنند. من در بسیاری از موارد از چیدن زغال اخته وحشی در سوئد لذت برده ام (تصویر زیر). زغال اخته یک افزودنی خوشمزه و مغذی برای آشپزخانه شماست، بنابراین با راهنمای من در مورد نحوه استفاده از زغال اخته در آشپزخانه یاد بگیرید که چگونه از فواید آن استفاده کنید.

زغال اخته تازه از یلم، واشنگتن

تغذیه زغال اخته

زغال اخته با رنگ آبی تیره تا بنفش مایل به سیاه، سرشار از مواد مغذی قدرتمند است. فقط یک فنجان حاوی 36٪ DV (ارزش روزانه، بر اساس 2000 کالری در روز) ویتامین K، 24٪ DV از آنتی اکسیدان ویتامین C، و مواد شیمیایی گیاهی محافظت کننده از سلامت مانند آنتوسیانین است که به زغال اخته رنگ زیبا و زیبایی می بخشد. فعالیت آنتی اکسیدانی

این آنتوسیانین ها به ویژه برای محافظت از مغز، به ویژه در افراد مسن، مهم هستند. همچنین مشخص شده است که این ترکیبات برای محافظت در برابر دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان مفید هستند. در واقع، فواید آن به قدری قوی هستند که سعی می کنم حداقل چند بار در هفته آنها را در رژیم غذایی خود (تازه در فصل، و خشک یا منجمد زمانی که خارج از فصل هستند) قرار دهم. در اینجا درباره فواید توت بیشتر بدانید.

چگونه بلوبری را پرورش دهیم

زغال اخته که یکی از بستگان آزالیا است، روی بوته های کوچک رشد می کند و برای رشد در بسیاری از مکان ها مناسب است. بوته های بلوبری جوان را با فاصله حدود 3 فوت از هم در یک مکان آفتابی در طول بهار (اواخر آوریل یا مه) بکارید. انواع زیادی وجود دارد که رایج ترین آنها زغال اخته است. انواع زیادی از زغال اخته وجود دارد که برای آب و هوای مختلف رشد مناسب است. چه زمانی زغال اخته در فصل برداشت است؟ زغال اخته ها معمولاً بین ژوئن و آگوست آماده چیدن هستند – فقط به دنبال آبی شدن توت ها باشید تا نشانه ای از آماده بودن برای چیدن باشد.

چیدن زغال اخته وحشی در سوئد

زغال اخته وحشی

فقط نسبتاً اخیراً زغال اخته مدرن کشت شده است. قبل از آن، آنها فقط به شکل وحشی خود در دسترس بودند. زغال اخته وحشی به خودی خود در میوه های بلوبری رشد می کند. زغال اخته وحشی بسیار کوچکتر است و طعم بسیار عمیق تر و سطح ترکیبات آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به توت های پرورشی دارد.

برداشت زغال اخته در ایالت واشنگتن طی یک تور مزرعه.

نحوه نگهداری زغال اخته

هنگامی که زغال اخته خود را از بازار کشاورزان یا سوپرمارکت به خانه می آورید، آنها را به سرعت در قفسه ظرفی که در آن آمده اند در یخچال قرار دهید، یا آنها را به ظرفی بدون درپوش منتقل کنید. آنها را در یک ظرف دربسته نگهداری نکنید تا از به دام افتادن رطوبت و ایجاد کپک جلوگیری نشود. تا زمانی که توت ها را آماده استفاده نکنید، آن ها را آبکشی نکنید. ماندگاری زغال اخته چقدر است؟ بسته به زمان برداشت توت ها و میزان رسیده بودن آنها در آن زمان، معمولاً تا یک هفته فرصت دارید تا توت ها شروع به فاسد شدن کنند. مراقب توت های نرم شده به عنوان نشانه فساد باشید. وقتی فصل زغال اخته تازه تمام شد، می توانید از زغال اخته خشک یا زغال اخته یخ زده به عنوان یک گزینه مغذی و خوشمزه لذت ببرید.

در یک مزرعه زغال اخته ارگانیک در دره اسکاگیت، واشنگتن در پاییز.

نحوه استفاده از بلوبری در آشپزخانه

زغال اخته بسیار همه کاره است! شما می توانید آنها را با تعداد انگشت شماری تازه و طبیعی میل کنید، به علاوه آنها در سالاد، غلات، اسموتی ها، محصولات پخته شده و حتی غذاهای خوش طعم مفید هستند. آیا سگ ها می توانند زغال اخته بخورند؟ آره! آنها برای دوستان سگ ما نیز فوق العاده هستند. بنابراین از فصل زغال اخته زمانی که در اوج است استفاده کنید و از این توت های خوشمزه در حالی که تازه و خوشمزه هستند لذت ببرید. در اینجا بهترین نکات و دستور العمل های من در مورد نحوه استفاده از زغال اخته وجود دارد.

5 نکته برتر برای استفاده از زغال اخته در آشپزخانه

کاسه توت با گردو و کینوا

1. غلات خود را پر کنید

یکی از راه‌های مورد علاقه من برای تهیه بلوبری این است که آن را روی جو دوسر یا غلات صبحانه‌ام برش بزنم. آنها همچنین روی موسلی، جو دوسر یک شبه، دانه های صبحانه سبوس دار، کاسه های اسموتی و سایر فرنی های غلات کامل عالی هستند. مقداری گردو، کتان، تخمه آفتابگردان، بادام یا دانه شاهدانه، کمی شیر سویا اضافه کنید و در عرض چند ثانیه یک صبحانه هوشمندانه خواهید داشت.

اسموتی بلوبری قدرت بنفش

2. اسموتی خود را بنفش کنید

شما می توانید هر اسموتی را با یک مشت بلوبری حتی بهتر درست کنید. در واقع، آنها طعم و رنگ سبزی را (برای افراد خجالتی گیاهی) در سبزترین اسموتی ها پنهان می کنند. این اسموتی قدرت بنفش را برای شروعی ماجراجویانه امتحان کنید.

کلوچه بلوبری وگان با آرد ارزن

3. محصولات پخته شده را بهتر بسازید

زغال اخته را در تمام دستور العمل های پخته شده مورد علاقه خود، از جمله نان، کلوچه، پنکیک، کوکی ها و میله ها مخلوط کنید. برای بهترین نتیجه، زغال اخته کوچک وحشی یا توت خشک را امتحان کنید.

کاسه بلغور گندم سیاه بلوبری با وینگرت بالزامیک رزماری

4. از آن به عنوان یک سایدکیک خوش طعم استفاده کنید

نیش عمیق و شیرین زغال اخته پس زمینه مناسبی برای غذاهای خوش طعم است. یک سالسا زغال اخته را برای سرو با تاکو لوبیا سیاه مخلوط کنید، یک چاتنی زغال اخته درست کنید تا با دستور غذای بعدی سبزیجات یا پتی عدس مطابقت داشته باشید، و آنها را در یک سالاد سبوس دار یا سبز بریزید.

پودینگ دانه چیا با انواع توت ها

5. یک دسر سالم تر درست کنید

این فقط بهتر از یک دسر بلوبری محور نیست. زغال اخته نه تنها خوشمزه ترین دسر طبیعت است، بلکه می تواند دسر شما را به یک گزینه سالم و کم قند تبدیل کند که نیازی به احساس گناه ندارید. پای زغال اخته را با رویه های خرده جو دوسر، میله های پر از زغال اخته، شربت زغال اخته یا این دستور العمل شگفت انگیز برای پودینگ دانه چیا، که درست حدس زدید، زغال اخته را امتحان کنید. ویدیوی من در مورد نحوه ساخت آن را اینجا ببینید!

برای راهنمایی های دیگر در مورد استفاده از غذاهای گیاهی در آشپزخانه، موارد زیر را بررسی کنید:

نحوه گریل کردن کنگر فرنگی
طرز پخت خربزه تلخ
نحوه استفاده از سیب زمینی شیرین
نحوه استفاده از هویج
طرز پخت با گزنه