اتانازی به زودی عامل اصلی مرگ در کانادا خواهد شد؟


7 فوریه 2023 · 7:00 صبح

از DailyMail:

سال گذشته، بیش از 10000 نفر در کانادا – که به طرز شگفت انگیزی بیش از سه درصد از کل مرگ و میرها در آنجا است – از طریق اتانازی به زندگی خود پایان دادند که یک سوم افزایش نسبت به سال قبل است. و احتمالاً افزایش خواهد یافت: در سال آینده، کانادا قرار است به مردم اجازه دهد که منحصراً به دلایل سلامت روان بمیرند.

تنها هفته گذشته، داستان شگفت‌انگیزی منتشر شد که نشان می‌دهد چگونه، پنج سال پس از یک نبرد خشمگین برای به دست آوردن یک بالابر برای خانه‌اش، به کهنه سرباز ارتش کانادا و پارالمپیک، کریستین گوتیه، یک جایگزین فوق‌العاده پیشنهاد شد.

یک مقام کانادایی در سال 2019 به او گفت که اگر زندگی‌اش اینقدر سخت بود و او اینقدر «ناامید» بود، دولت به او کمک می‌کرد تا خودش را بکشد. سرجوخه سابق ارتش فلج شده به نماینده مجلس کانادا شهادت داد: «من نامه ای دارم که می گوید اگر شما اینقدر ناامید هستید، خانم، می توانیم به شما خدمتکار، کمک پزشکی در هنگام مرگ پیشنهاد کنیم.


خدا به من زندگی داد وقتی تمام شد به خدا بستگی دارد نه من. در بیش از 40 سال طبابت، هرگز بیمار از من نخواسته است که “آنها را زمین بگذارم”، مانند یک حیوان خانگی گرامی که در هنگام مرگ قریب الوقوع رنج می برد.

استیو پارکر، MD

جلد اول کتاب Conquer Diabetes and Prediabetes