آیا مزایایی برای یک برنامه غذایی وگان انعطاف پذیر وجود دارد؟


آیا نمی دانید که آیا یک برنامه غذایی انعطاف پذیر وگان برای شما مناسب است؟ با پاسخ به سوالات اصلی شما در مورد رژیم های غذایی وگان انعطاف پذیر، بیاموزید که چگونه یک رژیم غذایی گیاهی انعطاف پذیرتر ممکن است مزایای سلامتی و پایداری را ارائه دهد.

احتمالاً این خبر را شنیده اید که رژیم غذایی گیاهی تر برای شما و کره زمین مفید است، اما آیا همچنان می توانید از خوردن یک رژیم غذایی گیاهی انعطاف پذیرتر، که به عنوان یک برنامه غذایی انعطاف پذیر نیز شناخته می شود، مزایایی به دست آورید؟ اگر بخواهید در بیشتر مواقع فقط رژیم گیاهخواری داشته باشید چه؟ آیا باید به طور انحصاری روی گیاهخواری تمرکز کنید تا تمام این مزایا را به دست آورید؟ من سؤالات زیادی در مورد مزایای سلامتی الگوهای رژیم غذایی انعطاف پذیر، نیمه گیاهخواری و نیمه وگان دارم. در واقع، فلسفه من این است که همه این الگوهای غذایی دارای پاداش هستند، به شرطی که شما سوار بر گیاهان دارویی شوید و بیشتر به سمت گیاهان حرکت کنید! من در حال پاسخگویی به سوالات اصلی شما در مورد فواید یک رژیم غذایی گیاهی انعطاف‌پذیرتر و اینکه چگونه می‌توانید امروز از سبک غذا خوردن خود نهایت استفاده را ببرید، هستم.

ویدیوی اینستاگرام من را در مورد مزایای رژیم های غذایی انعطاف پذیر وگان تماشا کنید.

گنجاندن بیشتر وعده‌های غذایی گیاهی، مانند این دستور برای برگرهای گیاهی Chipotle Bean Quinoa، یک راه عالی برای خوردن یک رژیم غذایی گیاهی یا برنامه غذایی انعطاف‌پذیر است.

سوال: آیا خوردن یک رژیم غذایی نیمه وقت وگان یا برنامه غذایی انعطاف پذیر برای سلامتی مفید است؟

پاسخ:

بله، خوردن یک رژیم غذایی نیمه وقت یا “وگان وگان” فوایدی دارد، به خصوص اگر در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی آمریکایی و پر گوشت باشد. تعریف رژیم گیاهخواری به معنای حذف تمام غذاهای حیوانی از جمله گوشت حیوانات، محصولات لبنی، تخم مرغ و عسل است. این ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما می تواند واقعاً پیچیده باشد. برخی از گیاهخواران ترجیح می دهند همبرگرهای گیاهی را که روی همان گریل همبرگر پخته شده اند، نخورند، برخی اهمیتی ندارند. برخی از وگان ها مطمئن می شوند که شکری که می خرند با زغال استخوان پردازش نشده است، برخی دیگر نگران این موضوع نیستند. و برخی از وگان ها گاهی سبک زندگی انعطاف پذیرتری دارند. من گیاهخوارانی را می شناسم که برای سهولت در سفر و غذا خوردن در خارج از خانه، لبنیات و تخم مرغ را در سفر می شناسم. من گیاهخوارانی را می شناسم که گهگاه برای مناسبت های خاص غذاهای حیوانی می خورند. من در حرفه ام به عنوان یک متخصص تغذیه گیاهی با انواع گیاهخواران آشنا شده ام! و من فکر می کنم مهم این است که سبک زندگی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد و اهداف شخصی شما را برآورده کند. به نظر من قضاوت در مورد انتخاب های غذایی دیگران برای کسی درست نیست.

از غذاهای راحتی مورد علاقه با ترکیبی گیاهی لذت ببرید، مانند این دستور غذای گیاهی بولونی با عدس و گردو.

می‌توانید نگاه دلسوزانه‌تری به گیاه‌خواری داشته باشید، به یاد داشته باشید که دلیل جذب مردم به این سبک زندگی کاهش رنج حیوانات در کشاورزی و مزایای بهداشتی و زیست‌محیطی است، و در هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی بخورید، این شفقت را در نظر داشته باشید. یک لنز مهم است که از طریق آن می توانید انتخاب های غذایی خود را مشاهده کنید. برخی از وگان ها وگان تمام وقت نیستند، زیرا آنها تصمیم گرفته اند گامی معتدل به سمت این سبک زندگی بردارند. این نوع تصمیم‌گیری در سبک زندگی (یک برنامه غذایی انعطاف‌پذیر) در حال افزایش محبوبیت است، به طوری که بسیاری از انعطاف‌پذیران و آفت‌خواران سبک زندگی تقریباً گیاهخواری را تنها با چند افزودن به رژیم‌های غذایی خود انجام می‌دهند.

هالیوود مدتی است که از سبک زندگی وگان حمایت می کند. بسیاری از سلبریتی ها گیاهخوار هستند و به نظر می رسد این روند رو به رشد است. به عنوان مثال، بسیاری از بازیگران فیلم Avengers Infinity War وگان شد تا از نظر فیزیکی برای این نقش آماده شود. و مگان مارکل در مورد ترجیح رژیم غذایی خود به سمت وگانیسم صحبت کرده است.

این دستور تهیه لوبیا سیاه و کاسه گیاهی برنج یک راه عالی برای سهولت در یک رژیم غذایی گیاهی است.

در واقع، ما می دانیم که مزایای رژیم غذایی وگان و همچنین مزایای سلامتی و پایداری برای رژیم های انعطاف پذیر و نیمه وگان وجود دارد. تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه فوایدی دارند. Adventist Health Studies 2 به طور کلی یک اثر خطی را با رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه نشان داد – هر چه رژیم‌های گیاهی بیشتر باشند، عموماً مزایای سلامتی بیشتری دارند، و وگان‌ها به طور کلی بیشترین کاهش را در خطر ابتلا به بیماری دارند، و پس از آن گیاه‌خواران، آفت‌خواران، و نیمه‌خواران قرار دارند. گیاهخواران (فلکسیتاریان). واضح است که می‌توانید با خوردن یک رژیم غذایی تقریباً وگان از مزایایی بهره مند شوید. دلیل اینکه چرا؟ شما در حال افزایش مصرف غذاهای گیاهی خود هستید: لوبیا، عدس، توفو، جو دوسر، کینوآ، انواع توت ها، برگ سبز، بادام، دانه کتان و غیره.

بنابراین رژیم غذایی گیاهی واقعا چیست؟ تعریف رژیم غذایی گیاهی، تعریفی است که عمدتاً بر روی گیاهان تمرکز دارد. با این حال، امروزه از رژیم غذایی گیاهی به عنوان رژیم گیاهخواری نیز یاد می شود. بنابراین، کمی سردرگمی در اصطلاحات وجود دارد. من اصطلاح رژیم غذایی گیاهی را به گیاهخواری ترجیح می دهم، با این حال ممکن است باعث سردرگمی در تفسیر شود.

سعی کنید حبوبات بیشتری (لوبیا، عدس، نخودفرنگی) را در رژیم غذایی خود بگنجانید – این دستور تهیه فلفل قرمز سیب زمینی شیرین نخود سیاه نقطه شروع عالی است.

اگر به دنبال یک رژیم غذایی گیاهی به عنوان رویکردی ملایم برای گیاهخواری هستید، سعی کنید تغییراتی تدریجی ایجاد کنید. با دوشنبه بدون گوشت شروع کنید – ایده این است که یک روز در هفته کاملاً گیاهی باشید. اگر احساس خوبی نسبت به آن دارید، چند روز دیگر گیاهی را به منوی خود اضافه کنید. نکته دیگر این است که برنامه ریزی غذایی خود را با گیاهان شروع کنید. به جای تمرکز روی غذای حیوانی (به عنوان مثال، استیک یا سینه مرغ کبابی) وعده های غذایی خود را در اطراف گیاهان برنامه ریزی کنید، مانند عدس کاری با کینوآ و سوپ گوجه فرنگی. همچنین می‌توانید از گوشت به عنوان چاشنی استفاده کنید – تکه‌های بزرگ گوشت را در مرکز بشقاب خود نخورید – چند تکه ماهی را در سرخ‌کرده‌تان برای کل خانواده برش دهید – در عوض آن غذا را با گیاهان تقویت می‌کنید. و از مقدار کمی گوشت استفاده کنید. شروع به فکر کردن متفاوت در مورد بشقاب خود کنید – گیاهان را به جای یک فکر بعدی، ستاره آنها کنید.

سعی کنید پروتئین های حیوانی را با مواد گیاهی در دستور العمل های کلاسیک جایگزین کنید، مانند این دستور غذای توفوی پرتقال تازه با برنج قهوه ای.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی گیاهی این وبلاگ ها را بررسی کنید:

خوردن بر اساس گیاهی ارزان
چگونه از گیاهخواری به گیاهخواری برویم
خوردن یک رژیم غذایی گیاهی و بدون گلوتن با اطمینان

سایر سوالات تغذیه ای که شارون در The Plant-Powered Dietitian به آنها پاسخ می دهد را بررسی کنید:

نحوه پخت همه سبزی ها
مزایا و خطرات سلامتی شب بو چیست؟
آیا باید رژیم کتو را امتحان کنم؟

درباره شارون بپرس

به عنوان بخشی از برنامه خود “از شارون بپرس”، من به سوال برتر ماه ارسال شده از طریق من پاسخ می دهم وبلاگ، فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام اینجا جواب بده شما حتی می توانید یک جایزه ببرید! فراموش نکنید که سوال تغذیه سوزان خود را در این ماه از طریق وبلاگ من یا سایر رسانه های اجتماعی ارسال کنید.