بیسموت ساب سالیسیلات برای پنومونی Covid-19؟


بیسموت ساب سالیسیلات به راحتی در ایالات متحده به نام پپتو بیسمول و در بسیاری از کشورهای دیگر بدون نسخه در دسترس است. اینجا OTC است زیرا یک داروی بسیار ایمن است.

مرزها در کشف مواد مخدر منتشر شده و مقاله ای توسط نویسندگان آمریکایی که مزایای استفاده از ساب سالیسیلات بیسموت خوراکی را برای بیماران بستری در بیمارستان مبتلا به پنومونی Covid-19 پیشنهاد می کند. این مزیت «بهبود قابل توجه نیاز به اکسیژن در بیشتر موارد» بود. به عبارت دیگر، بیماران به مقدار کمتری از اکسیژن تکمیلی به ریه ها نیاز داشتند. یعنی عملکرد ریه در حال بهبود است.

این یک مطالعه کوچک بود، فقط هشت بیمار، و آنطور که من به یاد دارم، همه آنها بسیار بیمار بودند. اکثر آنها دگزامتازون، رمدسیویر، و توسیلیزوماب یا باریسیتونیب دریافت کردند. برای ورود به مطالعه، آنها به مدفوع شل یا اسهال و حداقل پنج روز نیاز به اکسیژن بالا نیاز داشتند. (به علاوه، من متوجه شده ام که بسیاری از بیماران کووید بستری در بیمارستان سوزش سر دل دارند و در یک سوم پایانی همه گیری تا این مرحله، اسهال اغلب برجسته است.)

بزرگترین مشکل در مورد مطالعه، فقدان گروه کنترل و حجم نمونه کوچک است. نویسندگان اعتراف می کنند که این فقط یک مطالعه اکتشافی بوده و خواستار بررسی دقیق تر است. چه کسی قرار است هزینه آن را بپردازد؟ پراکتر اند گمبل، توزیع کنندگان پپتو بیسمول؟ مطمئناً سازندگان واکسن‌ها، رمدسیویر، توسیلیزوماب یا باریسیتونیب نیستند.

استیو پارکر، دکتر

دکتر استیو پارکر، رژیم غذایی پیشرفته مدیترانه ای