تجربه من با مکمل پپتید کلاژن


چند ماه پیش شنیدم که مارک سیسون، استاد تناسب اندام، طی مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرد که برای یک بیماری دردناک لگن که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد، مکمل کلاژن مصرف می کند، و او سعی می کند از آن اجتناب کند. در آن زمان، من هرگز در مورد مکمل کلاژن نشنیده بودم. من از دستگاه گوگل استفاده کردم تا بفهمم واقعاً یک چیز است. این روند محبوب ممکن است پس از تایید یک زن مشهور (جنیفر آنیستون؟) آغاز شده باشد.

من مبتلا به استئوآرتریت (معروف به بیماری دژنراتیو مفصل یا DJD) در زانوهایم هستم که عمدتاً با درد و سفتی بسیار گذرا در صورت نشستن بیش از حد طولانی ظاهر می شود و دامنه حرکتی من مختل است. من نمی توانم اسکات عمیق انجام دهم. اولین تصورم از آگاهی از آرتریت سی سال پیش بود که فکر کردم طناب زدن را شروع کنم زیرا این یک تمرین هوازی عالی است. تنها پس از چند پرش، زانوهایم مرا متقاعد کردند که ایده بدی بود.

شش ماه پیش هوشیاری عجیبی از زانوی چپم پیدا کردم. احساس نمی‌کردم کاملاً مال من است، مثل احساسی که تصور می‌کنم داشتن یک مفصل زانو مصنوعی است. بعلاوه اندکی درد در رختخواب که به سادگی با تغییر وضعیت تسکین می یابد. بدون هیچ ناراحتی راه می روم.

آیا ژنتیک نقش دارد؟ مادرم در سن 83 سالگی عمل تعویض زانو برای DJD انجام داد. در آن زمان راه رفتن او کاملاً مختل شده بود.

من کمی تحقیق در اینترنت انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که اگر کلاژن را امتحان کنم چیز کمی از دست خواهم داد، به جز دلار. یکی از اعضای خانواده به کاستکو می رفت، بنابراین از آنها خواستم مقداری برایم بیاورند. در مورد برندهای مختلف تحقیق نکردم. در تصویر چیزی است که آنها به خانه آورده اند. ~ 40 دلار برای ارزش یک ماه. من یک آزمایش دو ماهه را برنامه ریزی کردم، اگرچه WebMD پیشنهاد کرد که ممکن است 3-5 ماه برای آرتریت مورد نیاز باشد. (این یک تایید رسمی از برند نیست، و همچنین برای ارائه آن در اینجا پولی دریافت نمی کنم.)

آزمایش دو ماهه من روزانه 20 گرم دیروز به پایان رسید. کار کرد؟ فکر می کنم شاید اینطور شد. زانو احساس می‌کند دوباره مال من است و درد هنگام خواب کمتر است. آیا اینها می توانند اثر دارونما باشند؟ آره. آیا این یک محاکمه عادلانه بود؟ نه به طور کامل. در یک آزمایش کاملاً قانونی، فقط باید یک متغیر را تغییر دهید. معنی: این مکمل را مصرف کنید اما بقیه چیزها را دقیقاً یکسان نگه دارید. در آزمایشم، به طور ناخواسته علاوه بر کلاژن، پروبیوتیک ها را اضافه کردم (خریدار من محصول را انتخاب کرد). همچنین تمریناتم را با پیاده روی و تمرینات وزنه به طور قابل توجهی افزایش دادم. شاید بهبود ذهنی من به دلیل عوامل غیرکلاژنی بود. هک، حتی فصل سال نیز ممکن است یک مسئله باشد. یک کارآزمایی قانونی شامل صدها نفر از افراد مورد مطالعه، یک گروه دارونما، قبل و بعد از تست دامنه حرکتی، یک پرسشنامه معتبر عملکرد زانو و غیره است.

من قصد داشتم مصرف مکمل را در این مرحله متوقف کنم، اما همسرم قبلاً یک قوطی دیگر برای من تهیه کرده بود که یک ماه طول می کشد.

برای پست های دیگر من در مورد آرتریت زانو کلیک کنید.

استیو پارکر، MD

دکتر استیو پارکر، رژیم غذایی پیشرفته مدیترانه ای



منبع