درس های پیری سالم از مناطق آبی


بیاموزید که چگونه می توانید طولانی تر زندگی کنید و علائم پیری و بیماری های مزمن را از طریق تغییر سبک زندگی بر اساس آموخته های مناطق آبی معروف، به علاوه دستور العمل های منطقه آبی برای طول عمر معکوس کنید.

هیچ چیز قابل توجهی نیست که یکی از بزرگترین دستاوردهای گونه ما در 100 سال گذشته افزایش امید به زندگی بشر بوده است. بهبود بهداشت، آموزش، و شگفتی های پزشکی مدرن کار شگفت انگیزی در افزایش طول عمر فردی ما انجام داده است. در حالی که از آسیب پذیرترین افراد جامعه بهتر از همیشه مراقبت می شود، اما طول عمر واقعی همچنان دست نیافتنی است. صد ساله‌ها همیشه نادر بوده‌اند، در فرهنگ‌ها و در طول زمان – پس راز آنها چیست؟ به نظر می رسد همه چیز به سبک زندگی ما مربوط می شود – اینکه چگونه هر روز زندگی می کنیم.

خوردن بیشتر لوبیا با طول عمر بیشتر در مناطق آبی مرتبط است. این دستور نخود سیاه چشم با گوجه فرنگی و پیاز را امتحان کنید.

کشف مناطق آبی

در سال 2004، روزنامه نگار نشنال جئوگرافیک، دن بوتنر و تیم اختصاصی او به سراسر جهان سفر کردند، و به دنبال کشف جوامعی بودند که در آن بسیاری از اعضای آنها به آن هدف دست نیافتنی یعنی طول عمر دست یافتند: آنها پنج منطقه را در سراسر جهان شناسایی کردند که محیط های ایده آلی را برای تولید افراد با عمر طولانی فراهم می کرد. بسیاری از آنها تا سالهای پیری سالم و قوی باقی ماندند. دن و تیمش خودکارهای خود را بیرون آوردند و این نقاط را با رنگ متمایز – “مناطق آبی” – علامت گذاری کردند و بقیه تاریخ است. هر منطقه دارای یک فرهنگ پر جنب و جوش با پیوندهای قوی با شیوه های زندگی سنتی است، و اگرچه ممکن است در فلسفه های خاصی متفاوت باشد، اما با ویژگی های کلیدی زندگی سالم متحد می شوند: ورزش منظم، شبکه های بین فردی قوی و حمایتی، و البته رژیم غذایی مبتنی بر رژیم. روی غذاهای گیاهی آیا می خواهید در مناطق آبی عمیق تر شیرجه بزنید؟ سایت رسمی آنها را بررسی کنید اینجا. و مصاحبه من با دن بوتنر را بخوانید اینجا.

توان نه – پیری مهندسی معکوس

تیم بوتنر 9 ویژگی سبک زندگی مناطق آبی را شناسایی کردند، تصویر بالا:

  • به طور طبیعی حرکت کنید جوامع منطقه آبی به طور طبیعی از طریق باغبانی و پیاده روی تا محل کار ورزش می کردند.
  • هدف. دانستن هدف خود در زندگی سال ها به زندگی شما می افزاید.
  • دنده پایین. کاهش استرس یک استراتژی ضروری برای کاهش التهاب است.
  • قانون 80 درصد خوردن فقط تا زمانی که 80 درصد احساس سیری کنید یک استراتژی وزن سالم است.
  • شیب گیاه. گنجاندن پروتئین‌های گیاهی بیشتر سنگ بنای رژیم‌های غذایی صدساله است – بخش‌های کوچک گوشت به‌طور متوسط ​​تنها پنج بار در ماه مصرف می‌شود.
  • شراب در 5. به استثنای برخی موارد، جوامع آبی منطقه از مصرف متوسط ​​و منظم شراب لذت می برند.
  • تعلق داشتن. داشتن احساس تعلق به یک جامعه، شامل برنامه های مبتنی بر ایمان، افزایش امید به زندگی.
  • اول عزیزان افرادی که بیشتر عمر می کنند خانواده هایی دارند که با افزایش سن از آنها حمایت می کنند.
  • قبیله راست. یک شبکه اجتماعی که از یک سبک زندگی سالم حمایت می کند یک عامل مهم طول عمر است.
در مناطق آبی لوما لیندا، این دستور العمل برای انبار کاه از کتاب من است وگان کالیفرنیا مورد علاقه است.

جوامع منطقه آبی

پنج جامعه اصلی منطقه آبی به شرح زیر شناسایی شدند:

  • لوما لیندا، ایالات متحده
  • اوکیناوا، ژاپن
  • نیکویا، کاستاریکا
  • ساردینیا، ایتالیا
  • ایکاریا، یونان
در کلاس درس در ژاپن با دانش آموزان ابتدایی که در مورد تغذیه سالم یاد می گیرند.

غذا خوردن در مناطق آبی

به عنوان یک متخصص تغذیه و روزنامه‌نگار گیاهی، این فرصت شگفت‌انگیز را داشته‌ام تا از تمام مکان‌های منطقه آبی دیدن کنم. در واقع، من در یک جامعه آبی زونز زندگی می‌کردم، در دانشگاه لوما لیندا در رشته تغذیه تحصیل کرده بودم و چندین سال در آن جامعه اقامت داشتم. پدر و مادر من بیشتر نه قانون (بالا) را برای طول عمر انجام دادند و هر دو تا 89 سالگی سالم زندگی کردند. مبارزه با یک حمله سرطان). به همین دلیل است که من بینش شخصی خود را در مورد پنج منطقه آبی و همچنین دستور العمل های مورد علاقه خود از هر منطقه به اشتراک می گذارم.

از سخنرانی در کنگره بین المللی تغذیه گیاهخواری در لوما لیندا هیجان زده شدم.

لوما لیندا، ایالات متحده

تنها منطقه آبی اصلی شناسایی شده در ایالات متحده در لوما لیندا، کالیفرنیا بود، جایی که من سال ها پیش در آن رشته تغذیه مطالعه کردم. زمانی که فرد معمولاً به زندگی سالم در کالیفرنیا فکر می کند، تصاویر خاصی به ذهن متبادر می شود. ممکن است پیاده‌روی در جنگل‌های وسیع کالیفرنیای شمالی، یک استراحت بعدازظهر در تپه‌های کوهستانی کشور شراب آن، یا یک سبک زندگی فعال در یک شهر ساحلی آفتاب‌گیر SoCal را تصور کنید. به اندازه کافی جالب توجه است که تنها منطقه آبی ایالات متحده در اعماق شهرستان سن برناردینو قرار دارد، و این جامعه ای است که بسیاری از آنها رویکرد اختصاصی برای زندگی سالم را حفظ می کنند. ساکنان لوما لیندا، که بسیاری از آنها به ایمان ادونتیست روز هفتم پایبند هستند، یک جامعه فشرده تشکیل می دهند که تاکید زیادی بر خوردن گیاهخواری دارد. مسیرهای پیاده‌روی و طبیعت بکر منطقه اطراف قطعاً زندگی یک سبک زندگی سالم را آسان‌تر می‌کند. برای سلامتی ترین افراد لوما لیندا، لوبیا، آجیل، سبزیجات و غلات کامل پایه و اساس زندگی سالم هستند. در اینجا درباره رژیم غذایی منطقه آبی لوما لیندا بیشتر بدانید.

دستور العمل های زیر را با الهام از منطقه آبی لوما لیندا بررسی کنید:

رول های مخمر خانگی در لوما لیندا لذت خاصی داشتند. تهیه شده با آرد غلات کامل و قندهای کمتر، هم آرامش بخش و هم سالم بودند و اغلب در منوی غذایی صبح جمعه برای جشن گرفتن آخر هفته پیش رو بودند. این سنت به الهام بخشیدن به ایجاد دستور غذای من برای رول های پرتقال گندم کامل آفتابی کمک کرد.
غذاهای دلچسب و یکپارچهسازی باقلا همیشه در منوی لوما لیندا وجود داشت، از جمله این دستور غذا برای بهترین لوبیا پخته شده گیاهی.
نان های خوش طعم ساخته شده از غلات، آجیل و سبزیجات یکی دیگر از آیتم های رایج منو در منطقه آبی لوما لیندا بود. این دستور پخت نان قارچ ترخون مرزه با سس پیاز را امتحان کنید.

اوکیناوا، ژاپن

اوکیناوا در بخش بزرگی از تاریخ خود بخشی از یک قلمرو متمایز با زبان خاص خود بود: پادشاهی ریوکیو. تا به امروز، ریوکیوایی ها به شدت به میراث و شیوه زندگی سنتی خود افتخار می کنند. به طور طبیعی، این به فرهنگ غذایی آنها نیز گسترش می یابد. طول عمر اوکیناوا شهرت جهانی دارد و مایه افتخار مردم آن است. حتی در میان چهار منطقه آبی دیگر، اوکیناواها به دلیل کیفیت محصولات در رژیم غذایی غنی خود قابل توجه هستند. سوپرغذاهای محلی مانند گویا سرشار از ویتامین (خربزه تلخ اوکیناوا) مواد اصلی دستور العمل اوکیناوا برای طول عمر هستند. یک سبزی دیگر بخش بزرگی از رژیم غذایی سنتی اوکیناوا را تشکیل می دهد – این راز نیست که اوکیناواها عاشق سیب زمینی شیرین خود هستند! طبق گفته bluezones.com، رژیم غذایی اوکیناوا از 67 درصد سیب زمینی شیرین تشکیل شده است! شما واقعاً هرگز نمی توانید از آنها سیر شوید. برای یک غذای محبوب اوکیناوا، چرا نمادین ترین غذای اوکیناوا را امتحان نکنید؟ چانپوراوه نام سبزی سرخ کردنی مورد علاقه آنها است که اغلب با توفو سرو می شود. از آنجایی که نام آن از کلمه قرضی به معنای “مخلوط” گرفته شده است، جای تعجب نیست که یک ظرف انعطاف پذیر است.می توانید نسخه گیاهی دن بوتنر را امتحان کنید، یا استفاده کنید خربزه تلخ اگر به دنبال آن لمس معتبر هستید.

دستور العمل های زیر را برای مناطق آبی ژاپنی در اینجا بررسی کنید:

از سیب زمینی شیرین ژاپنی در این آماده سازی ساده لذت ببرید، سیب زمینی شیرین لعابدار سویا با کنجد
کدو حلوایی کابوچا یک سبزی مورد علاقه در رژیم های غذایی ژاپنی است – این دستور العمل را برای سوپ کدو حلوایی کابوچا آسان با میسو امتحان کنید.
در اینجا از این رول های سوشی غنی از قهوه ای سبزیجات لذت ببرید.
این سه خواهر – لوبیا، کدو حلوایی و ذرت – بخش مهمی از سنت های غذایی کاستاریکا هستند.

نیکویا، کاستاریکا

در ساحل زیبای اقیانوس آرام کاستاریکا، شبه جزیره نیکویا قرار دارد. همنام آن شبه جزیره یک شهر قدیمی در قلب این قلمرو است. مطابق با سایر مناطق آبی، مردم نیکویا در جوامعی زندگی می کنند که ارزش زیادی برای سرمایه اجتماعی و روابط بین فردی قائل هستند. “سه خواهر” – ذرت، لوبیا و کدو – سه نفر اصلی هستند که ستون فقرات رژیم های غذایی سنتی در سراسر قاره آمریکا را فراهم کردند، نیکویا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سه “خواهر” مترادف با رژیم غذایی مزوآمریکایی هستند و به طور سنتی در کنار هم کاشته می شوند زیرا وقتی در کنار یکدیگر پرورش می یابند به طرز باورنکردنی خوب عمل می کنند. دستور العمل های زیر را با الهام از مناطق آبی کاستاریکا بررسی کنید.

فرا گرفتن طرز تهیه تورتیلا ذرت خانگی در اینجا ذرت وجود دارد.
این دستور پخت چیلی Three Sisters از داستان این سه خواهر الهام گرفته شده است.
کدو تنبل و لوبیا سیاه را در این برگرهای لوبیا سیاه کدو تنبل قرار دهید.
لذت بردن از یک روستای جذاب در ایتالیا.

ساردینیا، ایتالیا

حتی در مقایسه با بقیه اروپا، ساردینیا به دلیل سابقه پیچیده باستان شناسی و تعهد آن به حفظ شیوه های سنتی زندگی قابل توجه است. اگرچه ایتالیایی زبان اصلی گفتار امروزی است، درست مانند مورد اوکیناوا و ژاپن، ساردینیا دارای فرهنگ سنتی متمایز است و زبان ساردینیا گویش ایتالیایی نیست، بلکه زبان رمانتیک دیگری است. به همین دلیل، جای تعجب نیست که ساردینی ها به همان اندازه به فرهنگ متمایز خود و ریشه های باستانی آن افتخار می کنند. در حومه ساردینیا، زندگی شبانی هنوز با دقت فراوان انجام می شود. پاستا، gnocchi، شراب، سوپ سبزیجات لوبیا و نان غذاهای بسیار سنتی در ساردینیا هستند. برای یک غذای واقعاً جاودانه، چرخش دن بوتنر را روی یک نان تخت ساردینی امتحان کنید که هزاران سال است که خورده شده است و بسیار خوب نگه می‌دارد: نان کاراسائو. و برخی از دستور العمل های مورد علاقه من را با الهام از ساردینیا، ایتالیا بررسی کنید.

غذاهای پاستا اغلب حاوی لوبیا و سبزیجات هستند، مانند این دستور العمل آسان برای لوبیا فاوا با سبزی.
این دستور غذایی ایتالیایی برای گیاه فوکاچیا را امتحان کنید.
این دستور پخت سوپ لوبیا مدیترانه ای موروثی شبیه به سوپ های مینسترون است که در ساردینیا از آن لذت می برند.
خوردن یک وعده غذایی شگفت انگیز در یونان با خانواده.

ایکاریا، یونان

منطقه آبی نهایی به طور نامحسوس در قلب دریای اژه قرار دارد. ایکاریا در یک چهارراه تاریخی قرار گرفته است، اما طبیعت آن به عنوان یک جزیره به حفظ میراث فرهنگی سنتی آن کمک می کند. زمین های ناهموار و صخره ای این جزیره حتی امروزه ساکنان آن را فعال نگه می دارد. برای دانستن فواید منحصر به فرد رژیم مدیترانه ای، نیازی نیست وسواس سلامتی داشته باشید—ساکنان ایکاریا رژیم غذایی متنوع و متعادلی بر اساس غذاهای اصلی مدیترانه ای می خورند: حبوبات، گیاهان معطر، و غذاهای تهیه شده با روغن زیتون. غذای نمادین ایکاریا بسیار عالی و گیاهی است و در سراسر یونان شهرت یافته است. سوفیکو چه یک کاسرول، چه خورش سبزی یا چیز دیگری باشد، سوفیکو یک لذت تابستانی است که مطمئناً هم دل و هم روح را خشنود می کند. این دستور العمل مناطق آبی را امتحان کنید سوفیکو اینجا. و برخی از دستور العمل های یونانی مورد علاقه من را بررسی کنید:

این غذای باقلا روستایی، لوبیا گیگانتس کرت، در بسیاری از جزایر یونان می توان از آن لذت برد.
یکی از ویژگی های رایج در غذاهای یونانی ساده بودن آن است سالاد یونانی.
این پوره ساده از نخود زرد با پیاز، کیپر و زیتون و نان سرو می شود. این دستور غذای یونانی فاوا را امتحان کنید.

نوشته جان کالداس با شارون پالمر

عکس های شارون پالمر

برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم های غذایی گیاهی در سراسر جهان، بررسی کنید:

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع