سوپ کم کربوهیدرات بهترین برای دیابتی ها


سوپ های کم کربوهیدرات برای دیابت گزینه آسان و سالمی برای این فصل از سال هستند. من مجموعه ای از دستور العمل ها را از متخصصان تغذیه ثبت شده به اشتراک می گذارم تا به شما الهام بخشد که وارد آشپزخانه شوید و شروع به تهیه سوپ های خوشمزه کم کربوهیدرات کنید!

علاوه بر دستور العمل ها، نکات و ترفندهایی را در هنگام تهیه سوپ و همچنین توصیه هایم برای سوپ های کنسرو شده سازگار با قند خون را به اشتراک می گذارم.

چه نوع سوپی برای دیابت بهتر است؟ آیا همه سوپ ها مناسب دیابت هستند؟

سوپ‌های کم کربوهیدرات مناسب دیابت هستند – معمولاً سرشار از سبزیجات هستند، کربوهیدرات‌های غلات کامل و پروتئین را تامین می‌کنند. آنها را می توان به راحتی با افزایش سبزیجات، انتخاب پروتئین بدون چربی، کامل کردن غلات و موارد دیگر سفارشی کرد تا برای دیابت مفیدتر باشند.

سوپ‌ها در عین حال که سرشار از مواد مغذی هستند، راحتی را به ارمغان می‌آورند و طعم زیادی را ارائه می‌کنند. هوس خوردن یک غذای سنگین تر را با یک سوپ مقوی که حجم بیشتری را فراهم می کند و به سیر نگه داشتن شما کمک می کند، برطرف کنید. پروتئین و فیبر به مدیریت سطح قند خون و جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می کند.

سوپ های مناسب دیابت

آیا سوپ های کنسرو شده برای دیابتی ها مفید هستند؟

بیشتر سوپ‌های کنسرو شده حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده با فیبر بالا نیستند و سدیم بیشتری دارند، چربی‌های اشباع‌شده بیشتری دارند و گاهی اوقات قندهای اضافه‌تری دارند. سوپ های پلاس را می توان خیلی راحت و ارزان در خانه درست کرد، بنابراین من به طور کلی آنها را توصیه نمی کنم، با این حال همه ما از جایی شروع می کنیم و شما نمی توانید بر راحتی کنسروها غلبه کنید.

  • سوپ های کنسرو شده مناسب دیابت باید حاوی غلات کامل با شاخص گلیسمی پایین مانند جو، لوبیا یا کینوا باشند. پیدا کردن یکی که دارای سبزیجات غیر نشاسته ای به عنوان ستاره نمایش باشد نیز یک گزینه عالی است. بنابراین از سوپ رشته مرغ سنتی صرف نظر کنید.
  • فراموش نکنید که به دنبال عبارات “کم سدیم” یا “بدون نمک اضافه شده” باشید. همچنین تلاش برای انتخاب گزینه‌هایی که در آن اندازه وعده کمتر از 500 گرم سدیم است، نیز راهی عالی برای به حداقل رساندن نمک است.
  • خرید سوپ‌های تازه تهیه‌شده از فروشگاه‌های مواد غذایی عموماً سالم‌تر از کنسرو هستند، بنابراین می‌توانند به اندازه کافی کار کنند. Whole Foods گزینه های بسیار خوشمزه ای دارد.

سوپ کنسرو شده مناسب دیابت

سوپ های ارگانیک امی

Campbell’s Well Yes Lightly Salted

غذاهای اقیانوس آرام

رائو

کتری و آتش

سوپ کم کربوهیدرات برای بیماران دیابتی

نکات و ترفندهایی برای سوپ کم کربوهیدرات

سوپ یک وعده غذایی متعادل است که پروتئین، سبزیجات و کربوهیدرات دارد. بنابراین بسیاری از سوپ ها به راحتی قابل تنظیم هستند و پیش از وعده های غذایی می توانند برای هر رژیم غذایی یا کامی مناسب باشند. کربوهیدرات ها را می توان به حداقل رساند یا سایر مواد مانند سبزیجات یا پروتئین را می توان برای تامین مواد مغذی بیشتر افزایش داد. همچنین می‌توانید از برخی مواد مانند پر کردن سوپ با کروتون، چیپس تورتیلا و غیره صرفنظر کنید.

  • هر زمان که سوپی درست می‌کنید، دستور غذا را دوبرابر می‌کنید تا به آینده شما با یک وعده غذایی کمک کند. اکثر سوپ ها را می توان منجمد کرد و به راحتی بدون از دست دادن طعم یا بافت زیاد دوباره گرم کرد.
  • سبزیجات را برای طعم بیشتر بدون افزودن نمک یا شکر اضافه کنید، به علاوه آنها سوپ را خوشمزه می کنند. با مخلوط کردن بخشی از آن یا حتی کل سوپ، سوپ را خامه‌تر کنید.
  • مواد ساده ای مانند میروپوکس (هویج، کرفس و پیاز) را افزایش دهید و سبزیجات برگدار مانند اسفناج را برای تقویت تغذیه اضافه کنید. اگر نگران آرایش کامل هستید، کاری کوچک و ساده انجام دهید مانند تهیه نیمی از غلات سوپ غلات کامل. به عنوان مثال اگر در دستور غذا برنج سفید آمده است، نصف برنج قهوه ای درست کنید. یا می توانید نیمی از برنج را با کینوآ یا فارو زیر برنج قرار دهید.
  • سوپ‌ها را اغلب می‌توان با تغییر مایع و زمان، به صورت آهسته‌پز یا قابلمه‌ای آماده کرد. اطمینان حاصل کنید که از مواد منجمد با اجاق گاز آهسته استفاده نکنید و همچنین ترتیب مواد را تنظیم کنید. (خوشبختانه اکثر دستور العمل ها دارای مشخصات خواهند بود).

سوپ مرغ یونانی

سوپ های دوستدار قند خون

خورش مرغ یونانی آرام پز

فلفل قرمز گیاهی سفید

سوپ گل کلم کم کربوهیدرات قابلمه فوری

سوپ کدو حلوایی

سوپ نارگیل کدو تنبل

سوپ کدو تنبل نارگیل تایلندی

سوپ قارچ سالم

سوپ مرغ زنجبیل لیمو

سوپ خامه ای پسته

سوپ پسته خامه ای

سوپ اسفناج بروکلی

سوپ سبزیجات پاییزی

سوپ نان ذرت مکزیکی

سوپ مرغ مکزیکی آرام پز

سوپ گل کلم نارگیل کاری

خلاصه

سوپ ها می توانند برای بیماران دیابتی سالم و متعادل باشند، اما ما می خواهیم چند دستورالعمل را دنبال کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم، چه از صفر بپزیم و چه کنسرو بخریم. به طور کلی یک سوپ خانگی با پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات های پیچیده و سبزیجات فراوان بهترین گزینه برای دیابت خواهد بود.

اگر به دنبال دستور العمل های خوشمزه تر و توصیه های تغذیه دیابت هستید، حتماً در لیست ایمیل من برای موارد انحصاری مشترک شوید! از جمله برنامه غذایی رایگان 7 روزه با فیبر بالا در زیر!!