طرز تهیه هوموس: 4 تغییر از یک دستور غذای اولیه


بگذارید یک هوموس چهار ماده‌ای اصلی نخود شما را در مسیر سایر دستور العمل‌های هوموس ساده راهنمایی کند. فقط با یک هوموس کلاسیک شروع کنید، سپس چند ماده اضافی برای ایجاد هوموس کدو تنبل دودی، هوموس آووکادو گشنیز و هوموس گوجه فرنگی خشک شده زیتون اضافه کنید. در اینجا نحوه درست کردن هوموس با 4 نوع مختلف آورده شده است که مطمئناً برای ظرف بعدی هوموس شما عالی خواهد بود.

هوموس از غذاهای سنتی خاورمیانه به غذاهای راحتی کلاسیک آمریکایی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که ما نمی‌توانیم یک روز را بدون این دیپ خامه‌ای و طعم‌دار بگذرانیم. و این چیز خوبی است، زیرا این اسپری بر پایه نخود به همان اندازه که سالم است، خوشمزه است. به علاوه، درست کردن هوموس خانگی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید – فقط چند ماده در غذاساز و مخلوط‌کن، و شما آماده هستید. و شما می توانید حمص خود را از کلاسیک به افسانه تبدیل کنید فقط با چند افزودنی خلاقانه که در زیر در این هوموس چهار طرفه گنجانده شده است. یک هوموس کلاسیک درست کنید و طعم ها، رنگ ها و عطرهای غنی را با مخلوط کردن مواد اضافی مانند ادویه جات ترشی جات، گیاهان، گوجه فرنگی، زیتون و آووکادو تقویت کنید.

هوموس با نخود سبز

سوالات متداول در مورد هوموس

  • ماندگاری هوموس چقدر است؟ این دستور العمل های هوموس پنج روز در یخچال در یک ظرف در بسته باقی می مانند.
  • آیا می توانید هوموس را فریز کنید؟ از نظر فنی، می‌توانید هوموس را فریز کنید، اما ممکن است بافت آن کمی تغییر کند.
  • آیا هوموس وگان است؟ آیا هوموس فاقد گلوتن است؟ همه این دستور العمل های هوموس زیر هم گیاهی و هم بدون گلوتن هستند. از نظر فنی، هوموس کلاسیک همیشه هم گیاهی و هم بدون گلوتن است. با این حال، با توجه به اینکه این روزها مواد اضافی زیادی به هوموس اضافه می شود، برچسب یا دستور غذا را بررسی کنید تا مطمئن شوید مواد اضافی مانند ماست، فتا، خامه یا آرد سوخاری به دسته شما اضافه نشده است.
  • با هوموس چه بخوریم؟ آسمان حد است! این مجموعه از دستور العمل های هوموس را با پیتای غلات کامل، سبزیجات تازه (گوجه گیلاسی، هویج، گل کلم بروکلی، تکه های کدو سبز و نخود فرنگی)، نان تست، بسته بندی، ساندویچ، سبزی همبرگر، کوفته وگان، سالاد، کاسه غلات و سبزیجات کبابی سرو کنید. .
هوموس ریحان گوجه فرنگی خشک شده نخود

نبض ها چیست؟

هوموس بر اساس ماده اصلی نخود است که از خانواده حبوبات است و شامل لوبیا، نخود و عدس خشک شده است. گروه غذاهای گیاهی پالس کاملاً مملو از فیبر است که حدود 20 درصد از ارزش روزانه را در یک وعده تامین می کند. حبوبات نیز مانند نخود سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند و در هر وعده منبع خوبی از پروتئین سالم هستند. این ایده عالی است که در طول هفته غذاهای گیاهی بیشتری بنوشید، و حبوبات – مانند لوبیا سیاه، عدس، نخود فرنگی، نخود سیاه و لوبیا چیتی – می توانند ستاره بشقاب شما باشند. و این تمام نیست! حبوبات با سایر مواد مغذی مرتبط با فواید سلامتی مانند ویتامین های B، آهن و فیتوکمیکال های مرتبط با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پر شده اند. جای تعجب نیست که تحقیقات نشان می دهد که خوردن حبوبات بیشتر به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم و گیاهی می تواند به کاهش خطر بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان کمک کند. یکی از چیزهای مهم در مورد حبوبات این است که به راحتی در سبک غذا خوردن شما گنجانده می شود.

اکنون که تمام الهاماتی که برای درست کردن هوموس خود نیاز دارید را دارید، این دستور العمل فوق العاده برای هوموس چهار طرفه را بررسی کنید و همین امروز آشپزی کنید!

طرز تهیه این هوموس را با این ویدیوی دستور پخت اینجا بیاموزید.

https://www.youtube.com/watch?v=mbZxlKuc5iU

طرز تهیه هوموس: 4 تغییر از یک دستور غذای اولیه

بهترین هوموس کلاسیک

این هوموس، با نقش اصلی نخود غنی از مواد مغذی، جزء اصلی آشپزخانه سالم و گیاهی من است. هوموس با ارائه یک منبع غنی و خوشمزه از پروتئین گیاهی، تطبیق پذیری نامحدودی را ارائه می دهد: از آن به عنوان پیش غذا با نان پیتا و سبزیجات سبوس دار استفاده کنید، آن را روی ساندویچ ها بمالید و روی سالادها و غلات بریزید.

عناصر:

دستورالعمل ها:

  1. نخود را با نگه داشتن مایع آبکش کنید. نخودها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید.
  2. سیر، آب لیمو، تاهین، فلفل سیاه و نمک (اختیاری) و همچنین حدود نیمی از مایع نخود رزرو شده را اضافه کنید.
  3. مخلوط نخود را پوره کنید و در صورت لزوم مایع نخود اضافی اضافه کنید تا بافت مطلوب حاصل شود. روغن زیتون را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط کاملا یکدست و کرمی شود.
  4. هوموس را در ظرف سرو بریزید و با کمی روغن زیتون تزیین کنید و در صورت تمایل فلفل سیاه بپاشید. اگر بلافاصله سرو نمی شود، در ظرف در بسته در یخچال تا 3 روز نگهداری کنید.
  5. 2 فنجان (هشت وعده 1/4 فنجان) درست می کند

اطلاعات تغذیه ای در هر وعده (1/4 فنجان): 89 کالری، 3 گرم چربی کل، 0 گرم چربی اشباع، 160 میلی گرم سدیم، 13 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 3 گرم پروتئین

هوموس کدو حلوایی خامه ای

این دستور پخت هوموس کدو حلوایی دودی با طعم نخود، کدو تنبل کنسرو شده، تاهینی، سیر، آب لیمو و ادویه جات پر جنب و جوش است.

عناصر:

دستورالعمل ها:

  1. هوموس کلاسیک را طبق دستورالعمل 1-2 در دستور تهیه کنید.
  2. کدو تنبل، دانه‌های زیره، پاپریکا دودی و مایع لوبیا را به اندازه کافی اضافه کنید تا یک دیپ صاف، بسیار غلیظ و خامه‌ای درست کنید.
  3. دیپ لوبیا را در ظرف سرو بریزید.
  4. با کمی روغن زیتون تزیین کنید و پاپریکا دودی و دانه کدو تنبل بپاشید.

اطلاعات تغذیه ای در هر وعده: 124 کالری، 5 گرم چربی کل، 1 گرم چربی اشباع شده، 44 میلی گرم سدیم، 16 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر، 3 گرم شکر، 5 گرم پروتئین

هوموس آووکادو گشنیز

این هوموس با رنگ های روشن و طعم دار آووکادو، پوست لیمو، هالاپینو و گشنیز را در بر می گیرد. به اندازه کافی همه کاره است که می توانید آن را با پیتای غلات کامل و سبزیجات و همچنین تاکو، بوریتو و سالاد توستادا سرو کنید.

عناصر:

دستورالعمل ها:

  1. هوموس کلاسیک را طبق دستورالعمل 1-2 در دستور تهیه کنید.
  2. آب و پوست لیموترش، هالاپینو و گشنیز را به مخلوط کن یا پردازنده اضافه کنید.
  3. آووکادو را از وسط نصف کنید، هسته آن را بردارید و گوشت آن را در مخلوط کن یا پردازنده بریزید.
  4. مخلوط را پوره کنید و در صورت لزوم به مقدار کافی مایع لوبیا ذخیره شده اضافه کنید تا یک غوطه صاف، بسیار غلیظ و خامه ای ایجاد شود.
  5. دیپ لوبیا را در ظرف سرو بریزید.
  6. اختیاری: با کمی روغن زیتون، گشنیز تازه و پاپریکا تزئین کنید.

اطلاعات تغذیه ای در هر وعده: 142 کالری، 8 گرم چربی کل، 1 گرم چربی اشباع، 162 میلی گرم سدیم، 16 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر، 0 گرم شکر، 4 گرم پروتئین

هوموس گوجه فرنگی خشک شده زیتون

طعم‌های غنی مدیترانه‌ای در این هوموس تقویت شده است که شامل زیتون کالاماتا، گوجه‌فرنگی خشک شده در آفتاب و ریحان سبز است.

عناصر:

  • مواد اولیه دستور غذای هوموس کلاسیک (به بالا مراجعه کنید)
  • 1/4 فنجان گوجه فرنگی خشک شده، ورقه شده
  • 1 قاشق چایخوری ریحان خشک
  • 1/4 فنجان زیتون کالاماتا، بدون هسته، آبکش شده

دستورالعمل ها:

  1. هوموس کلاسیک را طبق دستورالعمل 1-2 در دستور تهیه کنید.
  2. گوجه فرنگی خشک شده، ریحان و زیتون کالاماتا را به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید.
  3. مخلوط را پوره کنید و در صورت لزوم مایع لوبیا را به آن اضافه کنید تا یک غوطه صاف، بسیار غلیظ و خامه ای ایجاد شود.
  4. دیپ را در ظرف سرو بریزید.
  5. اختیاری: با روغن زیتون اضافی، زیتون کالاماتا، گوجه فرنگی خشک شده و فلفل سیاه تزئین کنید.

نکته: برای سرو هوموس به عنوان پیش غذا، یک ظرف کوچک سرو حمص تزئین شده را در وسط یک بشقاب قرار دهید. مثلث های نان پیتای گندم کامل و تکه های سبزیجات خام تازه مانند هویج، کرفس، فلفل دلمه ای، قارچ، مارچوبه، کلم بروکلی و نخود برفی را در بشقاب بچینید.

اطلاعات تغذیه ای در هر وعده: 113 کالری، 5 گرم چربی کل، 1 گرم چربی اشباع شده، 255 میلی گرم سدیم، 15 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 1 گرم شکر، 4 گرم پروتئین

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه پخت و پز، بررسی کنید:

این دستور العمل های دیگر هوموس را امتحان کنید:

به عنوان یک اینفلوئنسر آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته، اینجا را کلیک کنید.



منبع