فال حافظ خرداد ۱۴۰۲ برای متولدین ماه های مختلف!



فال حافظ ماه خرداد
فال حافظ ماه خرداد

برای مشاهده فال حافظ خرداد ماه روی دکمه زیر کلیک فرمایید.

فال حافظ

چگونه برای زندگی مان برنامه بریزیم (همراه با نکات و مراحل عملی)

آیا در حال حاضر از جایگاهی که در زندگی دارید راضی هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، شما بسیار خوش شانس هستید. و اگر نه، به دنیای واقعی خوش آمدید.

انسان‌ ها (تقریبا) نمی‌ توانند 100% از زندگی روزمره خود راضی باشند، فارغ از اینکه در نظر دیگران، چقدر زندگی یک فرد متعادل و موفق به نظر برسد.

این بدین دلیل است که ما تمایل داریم به نقاط خاصی از زندگی بدون معنا، هدف یا جهت برسیم. برای جلوگیری از این سبک زندگی نامنظم، باید یاد بگیرید که چگونه یک برنامه زندگی تنظیم کنید.

احتمالا از خود می پرسید که «برنامه زندگی چیست؟» و «چگونه رضایت بیشتری از زندگی به من می دهد؟» یا «اگر اینقدر عالی است، چه فرمولی دارد و چطور این کار را انجام دهم؟»

بسیار خوب، شما خوش شانس هستید! زیرا دقیقا در صفحه ای قرار گرفته اید که در آن پاسخ همه این موارد را خواهید یافت! با همراه باشید…

برنامه زندگی چیست؟

به نظر شما آیا این برنامه، مانند یک کتابچه راهنما با یک فیلمنامه از زندگی تان است؟ یا یک طرح کلی از مراحل دقیقی است که باید در هر دقیقه انجام دهید؟

برنامه زندگی هیچ کدام از این چیزها نیست. در عوض، یک پیمان کتبی به خودتان است که در آن سعی می کنید اهدافی را که می خواهید به آن ها برسید، مشخص می کنید.

در واقع هرآنچه در ذهن تان می گذرد، در قالب کلمات روی یک تکه کاغذ است!

برنامه زندگی کاملا تحت کنترل شماست. در حقیقت، یک برنامه زندگی خوب انعطاف پذیر است. باید فضای کافی برای تغییرات وجود داشته باشد تا به شما اجازه رشد و موفقیت در مسیر را بدهد.

چطور یک برنامه زندگی ایجاد کنیم؟

حالا بیایید به سراغ بهترین بخش برویم: «چگونه برای زندگی برنامه ریزی کنیم؟»

نکات زیر را در این فرآیند اجرا کنید تا بتوانید یک برنامه زندگی واقعی و قابل دستیابی داشته باشید که نیازهای شما را برآورده کند.

1. از شکست هایتان آگاه باشید

حقیقت این است که همه ما شکست می خوریم. اما باید شکست های خود را بپذیریم زیرا آن ها در نهایت به رشد ما کمک می کنند. شکست ها گواه این هستند که ما در حال تلاش هستیم.

اگر با شکست‌ های خود شروع کنید، فورا متوجه خواهید شد که کدام مسیر را می‌ خواهید در آینده طی کنید، و کدام مسیر را نباید دوباره امتحان کنید.

2. چشم انداز و ارزش های بلند مدت خود را شناسایی کنید

برنامه های آینده شما هر چه که باشد، باید با اخلاقیات و اعتقادات شما هماهنگ باشد. بنابراین، قبل از برنامه ریزی هر چیزی، باید ارزش های زندگی خود را شناسایی کنید.

انجام این کار شما را از ایجاد یک برنامه زندگی که با معنویت و ثبات ذهنی تان در تضاد است، باز می دارد. همسو بودن با ارزش های خود برای یک زندگی شاد بسیار مهم است.

به عنوان مثال، یک فرد دلسوز نمی تواند برای یک تولید کننده لوازم آرایشی که روی حیوانات آزمایش انجام می دهد، کار کند.

3. خودتان را ارزیابی کنید

بر اساس شکست های خود در گذشته و چشم اندازی روشن از آینده، نگاهی به گذشته بیاندازید. به چیزها و رویدادهایی فکر کنید که در حافظه شما برجسته تر هستند.

با در نظر گرفتن موارد خوب و کشف چگونگی رفع بدی ها، از آن ها بیاموزید. بدانید چه چیزهایی را هرگز نمی خواهید تکرار کنید، و چه چیزهایی را می خواهید ادامه دهید.

4. آینده را اولویت بندی کنید

در این مرحله باید برنامه زندگی خود را بر اساس ترتیب زمانی فهرست کنید. شما در این مرحله هدف یا برنامه ای را طراحی نمی کنید؛ بلکه فقط باید چیزها را به ترتیبی که می خواهید به آن ها برسید، اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال حاضر 30 ساله هستید، خانه‌ سازی در دو سال آینده شاید اولین اولویت شما باشد. ممکن است بخواهید در 35 سالگی ازدواج کنید. پس از آن، ممکن است بخواهید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید.

5. حمایت و پشتیبانی بطلبید

شما برای زندگی خود برنامه ریزی می کنید. شما تنها مسئول آن هستید، تنها ذینفع در این معامله. دقیقا به همین دلیل است که شما به یک خانواده و گروهی از دوستان حامی در اطراف خود نیاز دارید.

این ها افرادی هستند که به شما انگیزه می دهند تا زندگی را به بهترین شکل ممکن زندگی کنید، و وقتی خسته شدید دوباره شما را به حالت اول بر می گردانند.

برنامه ریزی اهداف و ایجاد برنامه عملی

در حال حاضر، شما یک چشم انداز دارید، و همچنین آینده خود را اولویت بندی کرده اید. وقت آن است که همه چیز را در یک چارچوب عملی قرار دهیم.

در زیر چند مرحله اقدام و نکاتی وجود دارد که می توانید برای تهیه برنامه عملی خود، دنبال کنید:

1. تعیین «چرایی»

قبل از اینکه شروع به ایجاد یک برنامه عملی برای زندگی کنید، به این فکر کنید که چرا یک هدف جدید تعیین می کنید.

2. یادداشت کردن هدف

وقتی هدفی را به صورت فیزیکی یادداشت می‌ کنید، به سمت چپ مغز، که سمت منطقی آن است، دسترسی پیدا می‌ کنید. این به مغز شما اطلاع می دهد که این کاری است که به طور جدی می خواهید انجام دهید.

3. تعیین هدف هوشمندانه

هدفی که انتخاب می کنید، باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی، مرتبط با شخصیت و ارزش هایتان و همینطور دارای بازه زمانی مشخص باشد.

4. تعیین بودجه و شناسایی منابع

منابع اصلی که برای دستیابی به اهداف خود به آن نیاز خواهید داشت، زمان، پول، افراد و فناوری است. اگر منابع کمتری دارید، رسیدن به هدف نهایی شما زمان بیشتری می برد. تعادل ایده آل را برای برنامه خود پیدا کنید.

5. تعیین مراحل مورد نیاز

ابتدا فهرستی دقیق و اولویت بندی شده از مراحلی که باید برای رسیدن به هدف خود بردارید، ایجاد کنید. از اولین قدم شروع کنید و با آخرین مرحله تمام کنید. برخی از مراحل شامل یک سری مراحل دیگر می شود.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که تمام مراحل و در صورت امکان، تمام مراحل فرعی که در دستیابی به هدفتان دخیل هستند را مستند کرده اید.

همچنین مشخص کنید که در صورت لزوم چه کسی مسئولیت انجام مراحل را بر عهده دارد و به چه ابزار، فناوری و موارد دیگری برای اتمام مراحل نیاز دارید.

در نهایت، مدت زمان لازم برای اتمام هر مرحله را مستند کنید. اگر افرادی دارید که به شما کمک می کنند، مطمئن شوید که با آن ها کار می کنید تا دقیقا تعیین کنید که تکمیل هر مرحله چقدر طول می کشد.

6. اولویت بندی وظایف

با مشخص کردن مراحل عملی، فهرست خود را مرور کنید و وظایف خود را به ترتیبی که منطقی‌ تر است مرتب نمایید.

7. زمانبندی

تعیین یک بازه زمانی برای هدف تان ضروری است. این شما را از به تاخیر انداختن شروع برنامه خود باز می دارد. با این حال، نکته کلیدی این است که واقع بین باشیم. برای مثال، بسیار بعید است که در عرض دو هفته 20 کیلو وزن کم کنید!

8. ایجاد عادات سالم

بدون عادات سالم، رسیدن به هدف تان حتی اگر برنامه عملی داشته باشید، چالش برانگیزتر خواهد بود. ممکن است پنج روز در هفته به باشگاه بروید، اما اگر هر روز ناهار همبرگر می خورید، تمام تلاش تان بی فایده است!

9. موارد انجام شده را تیک بزنید

ممکن است فکر کنید که زمان زیادی را صرف ایجاد فهرست تان کرده اید. این فهرست نه تنها به تحقق اهداف شما کمک می کند، بلکه لیست همچنین برنامه اقدام شما را سازماندهی می کند، فوریت ایجاد می کند و به پیگیری پیشرفت شما کمک می کنند.

اما یک چیز جالب دیگر هم وجود دارد. هنگامی که یک کار را در برنامه عملی خود خط می زنید، مغز شما دوپامین آزاد می کند. این کار به شما احساس خوبی می دهد و می خواهید این احساس را تکرار کنید.

10. بازنگری و ایجاد تغییر (در صورت نیاز)

دستیابی به هر هدف شخصی یک فرآیند است. در طول مسیر، ممکن است با شکست مواجه شوید.

به جای ناامیدی و تسلیم شدن، با بازنگری های مکرر به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه، پیشرفت خود را ارزیابی کنید یا در صورت نیاز، تغییر ایجاد کنید.

منبع: www.lifehack.org

برای از بین بردن احساس افسردگی چه کاری انجام دهیم؟


در افسردگی غم به لایه‌های عمیق زندگی نفوذ کرده و اختلالاتی در احساسات و رفتار شما به‌وجود می‌آورد. اگر احساس افسردگی دارید، حتما با کمک یک روانشناس متخصص مشکل را ریشه‌یابی کنید و برای حل آن راهکار بگیرید.برای ارتباط با مشاور متخصص افسردگی روی دکمه زیر کلیک کنید.

فال حافظ