فلافل پخت آسان در فر – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


آه، فلافل ترد و خوشمزه – یک انتخاب غذایی عالی برای تقریباً همه، به ویژه کسانی که قصد دارند رژیم غذایی گیاهی داشته باشند. فلافل چیست؟ این غذای کلاسیک که قدمت آن به سنت های غذایی فرهنگی در مصر 1000 سال پیش برمی گردد، به خاورمیانه سفر کرد و در آنجا به یک غذای اصلی تبدیل شد. فلافل بر اساس نخود خاکی و مغذی، ادویه ها و گیاهان دارویی، یک دستور غذای دلچسب و سرشار از پروتئین است که می تواند ستاره بشقاب شما باشد. به طور سنتی فلافل ها – توپ های کوچک خمیر نخود – در قابلمه های روغن سرخ می شوند. با این حال، در این دستور پخت سریع و آسان فلافل در فر، روغن را حذف کرده‌ام. فقط کافی است یک دسته از کنسرو نخود، گیاهان، ادویه جات، آرد، دانه های کنجد و یک برس روغن زیتون (در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید) را با هم مخلوط کنید تا در فر بپاشید تا این دستور غذای افسانه ای تقسیم شود! شما می توانید این دستور پخت آسان فلافل را در حدود 10 دقیقه در غذاساز درست کنید و پخت آن حدود 25 تا 30 دقیقه طول می کشد. آنها را با یک سس فلافل عالی مانند سس تاهینی، حمص خوش طعم یا سس مزرعه برای تفریح ​​سرو کنید. این دستور فلافل نیز با نان پیتا در ساندویچ فلافل سرو می شود. طرز تهیه این دستور پخت را در اینستاگرام اینجا ببینید. لذت ببرید!

فلافل آسان در فر

نکات تغذیه ای

فلافل سالم است؟ پاسخ به اتفاق آری است! این غذای سنتی گیاهی سرشار از پروتئین های گیاهی، فیبر، آهن و منیزیم است. این دستور پخت فلافل خاص در فر، چربی اضافه و سدیم کمی دارد. آیا فلافل گیاهخوار است؟ به طور معمول فلافل گیاهی است و این دستور کاملاً گیاهی (وگان) است. آیا فلافل فاقد گلوتن است؟ این دستور فلافل را می توان به راحتی با یک تعویض نیز بدون گلوتن درست کرد.

فلافل آسان در فر

فلافل آسان در فر

فلافل آسان در فر

فلافل آسان در فر

راهنمای گام به گام:

مواد را جمع آوری کنید: ادویه، کنجد، پیاز، لیمو، سیر و نخود.
آن را به غذاساز اضافه کنید و تا زمانی که یکدست شود عمل کنید.
ممکن است برای پردازش در صورت نیاز نیاز به خراش دادن طرفین باشد.
با آرد مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید که خیلی چسبناک نباشد. حداقل یک ساعت سرد کنید.
به کاسه های کوچک تبدیل کنید و کمی صاف کنید.
با قلم مو روغن زیتون (در صورت تمایل) بمالید و کنجد بپاشید.
بپزید تا قهوه ای طلایی شود و کاملا پخته شود. باید بافت کمی مرطوب داشته باشد. لذت ببرید!

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

با این دستور پخت فلافل فوق العاده آسان در فر، فلافل خود را از ابتدا درست کنید، که می توانید آن را در 30 دقیقه پخته و در ساندویچ فلافل یا کاسه سالاد فلافل سرو کنید.



  1. در ظرف غذاساز، نخود آبکش شده، جعفری، سیر، پیاز، ¼ پیمانه کنجد، آبلیمو، زیره سبز، پاپریکا، گشنیز، هل، فلفل سیاه، نمک (اختیاری) و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (اختیاری) قرار دهید. اختیاری). آنقدر عمل کنید تا صاف شود. ممکن است نیاز به مکث برای خراش دادن دو طرف و تکرار فرآیند باشد. باید مخلوط بسیار غلیظی درست کنید که خوب خرد شده باشد، اما مایع نباشد.
  2. مخلوط را به یک کاسه مخلوط کن بریزید و آرد را هم بزنید تا مخلوط غلیظی به دست آید. ظرف را بپوشانید و حداقل یک ساعت (یا یک شب) در یخچال بگذارید.
  3. فر را از قبل با دمای 375 فارنهایت گرم کنید. مخلوط را با قاشق بردارید و با دستان خود به صورت گلوله های کوچک بغلتانید (دست ها را در آرد فرو کنید تا نچسبد) به قطر حدود 1 ½ اینچ. آنها را کمی به شکل دیسکی با ضخامت حدود ¾ اینچ صاف کنید. روی یک ورقه پخت که با اسپری پخت نچسب اسپری شده است قرار دهید.
  4. روی هر فلافل را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده (اختیاری) بمالید. روی آن را با 1 قاشق غذاخوری کنجد باقی مانده بپاشید.
  5. حدود 25 تا 30 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود.
  6. 24 عدد فلافل درست می کند. (اندازه پیشنهادی، 3 فلافل در هر وعده)
  7. می توانید با سس تاهینی، سس ماست یا هوموس به عنوان پیش غذا، پیش غذا یا فیلینگ ساندویچ سرو کنید.

یادداشت

با جایگزین کردن آرد بدون گلوتن به جای آرد همه منظوره، این دستور را بدون گلوتن درست کنید.

  • زمان آماده سازی: 10 دقیقه
  • زمان پخت: 30 دقیقه
  • دسته بندی: شام
  • غذا: خاورمیانه، مدیترانه

تغذیه

  • اندازه خدمت: 1 وعده
  • کالری: 185
  • قند: 3 گرم
  • سدیم: 137 میلی گرم
  • چربی: 8 گرم
  • چربی های اشباع شده: 1 گرم
  • کربوهیدرات ها: 23 گرم
  • فیبر: 5 گرم
  • پروتئین: 7 گرم

کلید واژه ها: فلافل وگان، فلافل، فلافل آسان

برای دستور العمل های گیاهی بیشتر با نخود، دستور العمل های زیر را بررسی کنید:

کاری نخود قابلمه فوری
ساندویچ سالاد نخود وگان
کاری نخود خامه ای
نخود تبوله
کاسه سورگوم نخود مراکشی
ماهیتابه بادمجان فریکه نخود مراکشی
تاکوی آسان نخود گل کلم

به عنوان یک اینفلوئنسر آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته، اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب





منبع