نحوه استفاده از سیب زمینی شیرین


آیا در مورد نحوه استفاده از سیب زمینی شیرین در آشپزخانه فکر می کنید؟ ما در این راهنما به سوالات اصلی شما از جمله نحوه پخت سیب زمینی شیرین در سرخ کن هوا، طرز تهیه سیب زمینی شیرین کبابی و آب پز کردن سیب زمینی شیرین و همچنین فواید تغذیه ای سیب زمینی شیرین پاسخ می دهیم.

سیب زمینی شیرین چیست؟ این غده‌های گوشت نارنجی – که ممکن است در انواع سفید، زرد یا بنفش نیز یافت شوند، علی‌رغم نامشان، به سیب‌زمینی یا یام مربوط نمی‌شوند، نامی که اغلب به اشتباه به آن‌ها می‌گویند. سیب زمینی واقعی یک سبزی ریشه خشن و نشاسته ای است که معمولاً از دریای کارائیب وارد می شود و هیچ شباهتی به سیب زمینی شیرین ندارد که قدمتی 10000 ساله در آمریکای جنوبی دارد. حدود 400 نوع سیب زمینی شیرین در رنگ های پوست و گوشت مختلف وجود دارد که برخی به شکل سیب زمینی هستند، برخی دیگر بلند و باریک با انتهای مخروطی. انواع معمولی مانند گارنت یا بنفش ژاپنی دارای بافت های متفاوت (سفت و خشک یا نرم و مرطوب) و درجه شیرینی هستند.

انواع سیب زمینی شیرین در بازار کالیفرنیا.

فواید تغذیه سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پتانسیل سلامتی زیادی دارد، که تا حد زیادی به لطف بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین با گوشت نارنجی رنگ است که پیش ساز ویتامین A در بدن است. یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​438 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A را دارد! سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از ویتامین C، منگنز، اسید پانتوتنیک، ویتامین B6، بیوتین، پتاسیم، فیبر، ویتامین های B3، B1، B2 و فسفر است. وای! همه از یک ریشه کوچک فروتن. سیب زمینی های شیرین بنفش را به میز بیاورید تا سرشار از آنتوسیانین ها – همان مواد شیمیایی گیاهی موجود در زغال اخته – که ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمندی هستند که با محافظت از بیماری ها مرتبط هستند.

فلفل دلمه ای دودی با سیب زمینی شیرین

پرورش سیب زمینی شیرین

چه زمانی سیب زمینی شیرین برداشت کنیم؟ فصل اوج از اکتبر تا دسامبر است، اما آنها در تمام سال در اکثر سوپرمارکت ها در دسترس هستند. برای داشتن گوشتی شیرین تر و مرطوب تر، سیب زمینی های شیرین کوچک و متوسط ​​را انتخاب کنید. آنهایی را انتخاب کنید که پوست صاف، سفت و بدون لک دارند. هر چه رنگ پوست عمیق تر باشد، احتمالاً از نظر بتاکاروتن (یا آنتوسیانین برای انواع بنفش) غنی تر است. ماندگاری سیب زمینی شیرین چقدر است؟ در مکانی خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید، اما هرگز آنها را در یخچال قرار ندهید تا بهترین نتیجه را داشته باشید – باید 3 تا 5 هفته ماندگاری داشته باشید.

آشپزی با سیب زمینی شیرین

یکی از چیزهای مورد علاقه من در مورد سیب زمینی شیرین این است که چقدر خوشمزه و راحت پخت می شود. پس برای چی منتظری؟ ویدیوی مفید من در مورد نحوه استفاده از سیب زمینی شیرین را اینجا ببینید و 5 روش برتر من برای استفاده از سیب زمینی شیرین را در زیر بررسی کنید.

5 روش برتر برای استفاده از سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پر شده با توت گندم تند کاموت و لوبیا سیاه

1. سیب زمینی شیرین بپزید

فقط کمی روغن زیتون روی سیب زمینی بپاشید، آن را بمالید و در فر قرار دهید و بپزید تا نرم شود (در لمس نرم). سپس فقط آن نوزادان را باز کنید و شیرجه بزنید! آن‌ها به همان شکلی که هستند، یا با رویه‌هایی مانند خامه بادام هندی، آجیل یا شربت افرا بسیار خوب هستند. این دستور العمل را بررسی کنید تا بهترین دستور العمل سیب زمینی شیرین پخته شده را تجربه کنید.

قاچ های سیب زمینی شیرین سوخاری کلاسیک

2. سیب زمینی شیرین کبابی یا سیب زمینی شیرین کبابی

به سادگی سیب زمینی شیرین را قاچ کنید، روی یک ظرف پخت پهن کنید، کمی روغن زیتون بپاشید، با چاشنی های مورد علاقه خود بپاشید – پاپریکا دودی، پودر سیر یا کاین را امتحان کنید – و در طبقه بالای فر با دمای 375 بپزید تا طلایی و لطیف شما همچنین می توانید از سیب زمینی شیرین بو داده در کاسه ها استفاده کنید، مانند این شیرینی باقلا سیاه سیب زمینی شیرین.

نان سیب زمینی شیرین

3. سیب زمینی شیرین در محصولات پخته شده

سعی کنید سیب زمینی شیرین را در نان ها، کلوچه ها، کلوچه ها، بارها، کیک ها، پای ها و غیره بگنجانید! می‌توانید تقریباً در هر دستور پختی مانند پنکیک، کلوچه و کلوچه، کدو تنبل را جایگزین سیب‌زمینی شیرین پخته کنید. پای سیب زمینی شیرین من را در کتاب من بررسی کنید گیاه-پمتعلق به زندگییا این نان سیب زمینی شیرین.

سیب زمینی شیرین پخته شده را به اسموتی اضافه کنید، مانند این دستور تهیه اسموتی کدو حلوایی سانی هلو

4. اسموتی سیب زمینی شیرین

½ فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده (بنفش یا نارنجی) را به همراه سبزیجات، میوه ها، آجیل و شیر گیاهی مورد علاقه خود در مخلوط کن اسموتی خود بریزید و ماده لازم برای یک اسموتی با اکتان بالا را خواهید داشت!

پای شپرد سیب زمینی شیرین جنوب غربی

5. پوره سیب زمینی شیرین

فقط سیب زمینی شیرین خود را بپزید (فقط 5 دقیقه در مایکروویو طول می کشد!) و آن را به عنوان یک غذای جانبی شگفت انگیز له کنید. اگر می خواهید مرزه بخورید، پیاز سبز، خلال بادام یا آجیل کاج و زردچوبه یا زیره را با آن مخلوط کنید، یا شربت افرا، دارچین و گردو را برای گزینه ای شیرین تر اضافه کنید. همچنین یک تاپینگ فوق العاده برای پای شپردز یا فیلینگ برای پنکیک سیب زمینی است.

برخی از دستور العمل های سیب زمینی شیرین مورد علاقه من را اینجا ببینید:

برگر سبزیجات با سیب زمینی شیرین سورگوم تند
سالاد ذرت سیب زمینی شیرین با وینگرت لیمو چیلی
پخت لوبیا سیاه سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین کدو سبز سیب زمینی سرخ شده خانگی
چیلی سیب زمینی شیرین نخود سیاه چشم

درباره نحوه استفاده از گیاهان در این راهنماها در اینجا بیشتر بیاموزید:

طرز پخت سرمه
خرمالو 101: فواید سلامتی، دستور العمل ها و موارد دیگر
نحوه استفاده از Cherimoya
فواید تخم کدو برای سلامتی
نحوه پخت همه سبزی ها