نحوه استفاده از Cherimoya – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


در مورد چریمویا، نحوه خوردن آن و فواید آن می‌پرسید؟ امروز در این وبلاگ تخصصی درباره نحوه گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود بیشتر بدانید.

چریمویا که مارک تواین آن را «خوشمزه ترین میوه شناخته شده برای انسان» می نامد، ممکن است خوشمزه باشد، اما مطمئناً یکی از گزینه های غیرعادی تر در راهروی میوه است (اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که آن را جاسوسی کنید!)! چریمویا چه شکلی است؟ میوه ای است قلبی شکل که پوست بیرونی آن سبز رنگ و پوسته پوسته است، اما داخل آن رنگ پریده، سفید و دارای دانه های درشت سیاه رنگ است.

Cherimoya چیست؟

چریمویا (آنونا چریمولا) میوه ای است (همچنین چیریمویا می گویند و اینکاها به آن چیریمویا می گویند)، که از یک کلمه کچوانی به معنای “دانه های سرد” گرفته شده است که مربوط به آب و هوای است که می توان در آن پرورش داد. روی درختانی رشد می‌کند که گفته می‌شود منشأ آن‌ها هستند و هنوز هم ارتفاعات بالا و هوای سرد را برای رشد ترجیح می‌دهند و به دوره‌هایی از دماهای سرد برای جلوگیری از خواب درخت نیاز دارند. با این حال، چریمویا (که مربوط به میوه های ترش و شیرین است) به سرما حساس است، بنابراین مناطقی که می توان در آن کشت کرد محدود است.

خوردن چریمویا با قاشق.

درختان چریمویا چگونه رشد می کنند؟

این درختان را می توان در اکوادور، پرو و ​​شیلی و بسیاری دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی یافت. به اروپا، آفریقا، شرق آسیا و حتی استرالیا نیز آورده شده است! همچنین می توان آن را در ایالت من کالیفرنیا کشت کرد و من آن را در بازارهای کشاورزان پیدا می کنم. تصمیم دارم خیلی زود در باغم درخت بکارم! در کالیفرنیا از نوامبر تا ژوئن می رسند.

یک واقعیت جالب این است که روش گرده افشانی در حال حاضر ناشناخته است، اگرچه گمان می رود که توسط یک سوسک انجام شود زیرا زنبورهای عسل بزرگتر از آن هستند که در گل جای بگیرند! هنگام رشد در مناطق غیر بومی، درخت اغلب با دست گرده افشانی می شود.

مزه اش مثل چیه؟

چریموایای رسیده از بیرون زرد مایل به سبز بوده و گوشتی نرم دارند. به دلیل بافت داخلی میوه که کرمی است، به آن سیب کاستارد نیز می‌گویند. طعم آن بسته به تنوع چریمویا می تواند متفاوت باشد، از شیرین تا تند، و شامل طعم های آناناس، موز، پاپایا، توت فرنگی، هلو یا سیب است. معمولاً به عنوان ترکیبی از آناناس، موز و هلو توصیف می شود. این میوه باید در دمای 50 درجه فارنهایت نگهداری شود تا از نرم شدن و قهوه ای شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

فواید سلامتی

آنها منبع خوبی از آب، ویتامین های B1، B2، B6، C و فیبر غذایی هستند. در یک وعده 100 گرمی فقط 75 کالری دریافت خواهید کرد که آن را به گزینه ای خوشمزه و سالم برای میان وعده تبدیل می کند.

5 روش برتر برای استفاده از Cherimoya

راه های زیادی برای لذت بردن از این میوه وجود دارد، از جمله خوردن آن به صورت خام! 5 روش برتر من برای استفاده از Cherimoya را بررسی کنید و آن را امتحان کنید!

1. برو خام!

بهترین راه برای لذت بردن از این میوه با قاشق است! فقط یک چریموای نرم و رسیده را باز کنید و گوشت آن را با قاشق بردارید. مثل بستنی خوردن است!

آن را در اسموتی یا کاسه اسموتی بعدی خود مخلوط کنید.

2. با هم یک اسموتی با هم تند تند بزن

گوشت خرد شده چریمویای رسیده را در اسموتی بعدی خود بریزید، اما روی مواد دیگر (مانند سبزی های تلخ) ملایم باشید تا طعم چریمویا به خوبی بدرخشد.

3. سوربت را فریز کنید

چریمویا را با هم مخلوط کرده و در ظرفی ریخته و در یک سوربت ساده فریز کنید. شربت را قبل از اینکه یخ بزند در ظرف های سرو بریزید.

چریمویا را روی غلات مانند گرانولا برش دهید.

4. برش بر روی غلات

چریمویا را قبل از اینکه بیش از حد نرم شود روی کاسه بعدی غلات سرد یا گرم برش دهید تا طعم شیرین گرمسیری برای شروع روز شما داشته باشد.

چریمویا را در سالادهای میوه برش دهید، مانند این دستور غذای آمبروزیا از کتاب من وگان کالیفرنیا.

5. داخل سالاد بریزید

سعی کنید آن را در سالاد میوه بعدی خود یا حتی سالاد سبز برای یک پیچ و تاب سرگرم کننده و خوش طعم برش دهید!

در اینجا درباره نحوه پخت و پز با سایر غذاهای گیاهی بیشتر بدانید:

5 روش برتر برای استفاده از تخمه کدو تنبل
5 روش برتر برای استفاده از کینوا
5 روش برتر برای استفاده از برنج قهوه ای
5 روش برتر برای استفاده از شاه توت