دیابت در تعطیلات | متخصص تغذیه جس تغذیه


مدیریت دیابت در تعطیلات

مدیریت دیابت در طول تعطیلات اغلب باعث ایجاد استرس زیاد (در یک زمان استرس زا) می شود. این نکات می تواند به عنوان راهنمایی برای تعادل قند خون در طول روزهای شما در هنگام جشن باشد. من فکر می‌کنم در کل مهم‌ترین چیز این است که به بدن خود گوش دهید – به چه چیزی نیاز دارد، چه چیزی بهتر است از آن صرف نظر کنید، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا از نظر جسمی و ذهنی بهترین احساس را داشته باشید.

به راحتی می توان گفت هر روز به طور کامل غذا بخورید، اما این برای هیچ کس پایدار نیست و به خصوص سخت است که در طول جشن ها به یک رژیم غذایی محدود کننده پایبند باشید. اگر نمی‌توانید بدون احساس وسواس نسبت به غذا و برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی از خود لذت ببرید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک قدم به عقب بردارید و از خود بپرسید که رابطه شما با تغذیه دیابت واقعاً در حال حاضر چگونه به نظر می‌رسد، می‌خواهید در 5 مورد چگونه باشد. سال‌ها، 10 سال، و غیره. اگر وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌هایی که برای مدیریت قند خون مصرف می‌کنید، یک برنامه غذایی نیست که بتوان آن را طولانی‌مدت انجام داد، در این صورت خود را برای شکست آماده می‌کنید.

احساسات و سلامت عاطفی همیشه بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد. همچنین نشان داده شده است که سلامت جسمانی تحت تأثیر منفی سلامت روان قرار می گیرد. اگر رفتارهای سالم را در درازمدت پایدار نکنید، نمی‌توان به سلامت کلی دست یافت! همه آنچه گفته شد، اولین نکته در مورد مدیریت انتظارات است.

روز کریسمس 3.2٪ از 1 ماه است

نکاتی برای مدیریت دیابت در تعطیلات

  • توقعات را خیلی بالا قرار ندهید

    مهم این است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و به دنبال کمال نباشید، چیزی که ممکن است نتوانید به آن دست پیدا کنید. روز را با ترس از اینکه چگونه دیابت را مدیریت کنید یا به آن مبتلا شوید، شروع نکنید اگر اتفاقات غیرمنتظره ای رخ دهد که شما را مجبور به تغییر یا حتی لغو کند، کار می کند برخی از برنامه های شما

    از موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و از چیزهای کوچک لذت ببرید. در لحظه باشید و مراقب خود باشید. بدانید که ممکن است قند خون به دلیل رژیم نامنظم، استرس تعطیلات و غیره بالاتر باشد. احساس گناه و شرم در غذا را از بین ببرید – این فقط استرس را افزایش می دهد که منجر به افزایش حتی قند خون می شود.

  • از پیش برنامه ریزی

    قبل از پر کردن بشقاب، تمام گزینه های غذایی را در نظر بگیرید. آگاهانه تصمیم بگیرید که موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از مواردی که از آنها لذت نمی برید صرف نظر کنید. با آزمایش قند خون و زمان‌بندی وعده‌های غذایی مطابق برنامه خود بمانید – از حذف وعده‌های غذایی خودداری کنید و دوز دارو را از دست ندهید.

  • فیبر بالا
    سبزیجات اول! فیبر مورد نیاز بدن را برای تثبیت قند خون، شادابی سیستم گوارش و در کل احساس خوب دریافت کنید.
  • تعویض سالم

    به عنوان مثال: گل کلم را به پوره سیب زمینی اضافه کنید (یا به جای افزایش تراکم تغذیه) – اگر به دنبال الهام بیشتر هستید، می توانید از طریق خبرنامه من در راهنمای تعویض تعطیلات سالم دیابت من ثبت نام کنید.

  • متناسب با حرکت

نیازی نیست تمرکز روی وزن باشد، در عوض بیایید رفتاری سالم بسازیم.

دیابت نوع 2 در تعطیلات

خواب بخش بسیار کم ارزشی از زندگی سالم و مدیریت قند خون است. قبل و بعد از تعطیلات به اندازه کافی بخوابید

  • استرس را با مراقبت از خود مدیریت کنید

زمانی که استرس فیزیکی یا احساسی را تجربه می کنید، هورمون هایی ترشح می شوند که قند خون شما را افزایش می دهند. کورتیزول و آدرنالین از دیگر هورمون‌های اصلی درگیر هستند – به وضعیت «جنگ یا گریز» فکر کنید. اگر به طور مداوم تحت استرس باشید، مشکل پیچیده‌تر می‌شود – هورمون‌ها و قند شما به افزایش ادامه خواهند داد.

با این حال، گمان می رود که سطح بالای استرس نیز می تواند دیابت را تشدید کند. اضطراب زیاد می تواند منجر به ترشح هورمون های سمپاتیک شود که می توانند سطح کورتیزول و گلوکز را افزایش دهند، ترشح انسولین را کاهش دهند یا بر حساسیت و مقاومت انسولین تأثیر بگذارند.

بسیاری از اوقات، پزشکان بر این باورند که دیابت نوع دوم ارتباط زیادی با عدم رعایت داروها و عدم رعایت اصلاح سبک زندگی دارد. متأسفانه، آنها متوجه نمی شوند که استرس و اضطراب، و همچنین سایر مشکلات روانی، می توانند افزایش سطح گلوکز را تشدید کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، پزشکان بهتر می توانند با توصیه به آنها در مورد تمرینات کاهش استرس مانند یوگا، مدیتیشن یا مراجعه به مشاور برای کمک به کاهش سطح استرس و اضطراب با بیماران خود مشورت کنند. (PMID: 31485387؛ PMCID: PMC6710489.)

چرا آب مهم است؟ هیدراته ماندن در دیابت بسیار مهم است. از آنجایی که قند خون در حال حاضر بالاتر از حد طبیعی است، کلیه‌های شما برای فیلتر کردن و جذب قند اضافی کار می‌کنند. اگر کلیه‌های شما بیش از حد کار می‌کنند، بدن شما قند اضافی موجود در ادرار را دفع می‌کند که به نوبه خود باعث می‌شود بیشتر ادرار کنید و باعث کم‌آبی بدن شما می‌شود.

پیشنهاداتی برای طعم بهتر یا هیجان انگیزتر آب در این پست آمده است. همچنین فراموش نکنید که اگر الکل می نوشید، باید هیدراته بمانید و الکل خود را با غذا همراه کنید.

  • یک غذا یا دسر مناسب دیابت برای به اشتراک گذاشتن آماده کنید

تهیه یک غذای پر پروتئین یا فیبر بیشتر برای متعادل کردن کربوهیدرات‌های سریع الاثر معمولی که در اکثر وعده‌های غذایی تعطیلات مصرف می‌کنیم، مطمئناً کمک می‌کند. به عنوان مثال: دیپ کنگر خانگی اسفناج، پروتئین گیاهی مانند هوموس و سبزیجات، دیپ لوبیا سیاه، مخلوط دنباله دار و غیره.

تعطیلات به معنای گذراندن وقت با افرادی است که دوستشان دارید و قدردانی برای همه چیزهایی که دارید… در حالی که ابتلا به دیابت در طول تعطیلات کار را سخت تر می کند، چیزهای بسیار عالی دیگری در زندگی وجود دارد که می توانیم سپاسگزار باشیم و واقعاً از آنها قدردانی کنیم.

این زمان‌ها می‌تواند زمان‌های بسیار مهمی برای خانواده، زمان‌های آرام برای تأمل و یادآوری، برای به اشتراک گذاشتن احساسات و یافتن آرامش باشد. بسیار مهم است که بخاطر چیزهایی که دارید تشکر کنید.

در تعطیلات به کمک بیشتری برای دیابت نیاز دارید؟

برای حمایت بیشتر، راهنمای بقای تعطیلات دیابت و جعبه ابزار فروش من را در حال حاضر بررسی کنید. برای 25٪ تخفیف در بقیه سال 2022 – از کد تخفیف استفاده کنید!