نحوه بازیافت در آشپزخانه


آیا نمی دانید چگونه در آشپزخانه بازیافت کنیم؟ این راهنما را برای بازیافت بسته بندی مواد غذایی و نکات بازیافت آشپزخانه برای کاهش تأثیر شما بر روی کره زمین با عادات روزانه خود بررسی کنید.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که آگاهی از محیط زیست به یک عنصر برجسته تبدیل شده است. این احتمال وجود دارد که هر روز قدم‌های شخصی به سمت یک سبک زندگی پایدارتر بردارید. یکی از اقدامات مهمی که می توانید انجام دهید، بازیافت در آشپزخانه است. اما بازیافت چیست واقعا? به عبارت ساده، بازیافت عبارت است از برداشتن اقلامی که در غیر این صورت دور ریخته می شوند و در عوض جمع آوری و پردازش این مواد زائد برای تبدیل آنها به اقلام قابل استفاده است. کارشناسان پایداری به این «گهواره به گهواره» می گویند، به این معنی که هیچ عمر نهایی واقعی برای یک محصول وجود ندارد – در پایان عمر آن، محصول به عنوان یک محصول جدید دوباره متولد می شود. در ایالات متحده، نرخ بازیافت 34٪ است. بنابراین، کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد! بازیافت راه مهمی است که می توانید میزان زباله هایی را که به محل دفن زباله ختم می شود کاهش دهید و همچنین منابع مورد نیاز برای تولید اقلام را کاهش دهید.

عکس بازیافت در برنامه سیستم های غذایی پایدار کالج سبز کوه، جایی که مدرک MSFS خود را گرفتم.

مراحل بازیافت

هر بار که بازیافت می کنید چه اتفاقی می افتد؟ طبق EPA، مراحلی که اقلام بازیافتی شما زمانی که آن را در سطل بازیافت آبی خود قرار می دهید طی می کند، در اینجا آمده است:

  1. جمع آوری: مواد بازیافتی ابتدا از طریق خدمات تحویل یا تحویل جمع آوری می شوند.
  2. در حال پردازش: سپس مواد قابل بازیافت تحت پردازش قرار می گیرند که شامل مرتب سازی، تمیز کردن و پردازش اقلام است. مواد بازیافتی یک کالا هستند و بنابراین پس از پردازش بر اساس عرضه و تقاضا خرید و فروش می شوند.
  3. تولید: مواد بازیافتی در محصولاتی که برای مصرف عموم فروخته می شوند گنجانده می شوند.
  4. خرید: مصرف کنندگان محصولاتی را خریداری می کنند که حاوی مواد بازیافتی هستند، بنابراین به ادامه بازیافت و مزایای زیست محیطی آن کمک می کنند.
بیاموزید که کدام اقلام در آشپزخانه شما قابل بازیافت هستند.

وسایل آشپزخانه برای بازیافت

بنابراین، چگونه متوجه می شوید که کدام اقلام در آشپزخانه شما قابل بازیافت هستند؟ برای درک واضح تر، بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم:

آشپزخانه قابل بازیافت موارد

این موارد معمولاً ممکن است بازیافت شوند:

  • قوطی های آلومینیومی/استیل (مانند قوطی سوپ، قوطی سبزیجات، قوطی قهوه)
  • فویل آلومینیومی و ظروف یکبار مصرف آلومینیومی
  • بسته بندی مقوایی (به عنوان مثال، جعبه غلات، کارتن شیر و آبمیوه)
  • دستمال توالت
  • بطری ها و شیشه های شیشه ای
  • بطری ها، کوزه ها و کوزه های پلاستیکی

آشپزخانه غیر-قابل بازیافت موارد

این موارد معمولاً بازیافت نمی شوند:

  • فنجان / ظروف فوم پلی استایرن
  • سرامیک (به عنوان مثال، ظروف ظرف شویی، اجاق گاز)
  • شیشه مقاوم در برابر حرارت (یعنی پیرکس)
  • کریستال
  • پلاستیک های کثیف
  • کیسه های پلاستیکی مواد غذایی
  • باتری ها (به عنوان مثال تجهیزات آشپزخانه با باتری)

(منبع: مدیریت پسماند)

اکنون، توجه داشته باشید که جزئیات مربوط به مواردی که می‌توان بازیافت کرد و نمی‌توان آن‌ها را بازیافت کرد، ممکن است از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد. بنابراین حتما با خدمات مدیریت زباله محلی خود چک کنید.

پوستر بازیافت در دانشگاه کلرادو، دنور.

نکاتی برای بازیافت در آشپزخانه

در اینجا چند نکته برای بازیافت آشپزخانه موثر است.

1. هر جا که می روید، یک دستمال خرید همراه داشته باشید! یک راه عالی برای کاهش پلاستیک این است که هر زمان که ممکن است خریدی انجام شود، سبد خرید قابل استفاده مجدد خود را همراه داشته باشید. برخی از ظروف را در ماشین نگه دارید تا در یک لحظه آماده شوند.

2. همیشه مواد قابل بازیافت را قبل از انداختن آنها در سطل بازیافت با آب بشویید. یک مورد آلوده ممکن است به این معنی باشد که یک دسته کامل از مواد قابل بازیافت ممکن است در مرکز بازیافت رد شود. این امر مخصوصاً در مورد پلاستیک ها مربوط می شود.

3. بدانید کدام پلاستیک قابل بازیافت است. نماد عدد در پایین ظرف پلاستیکی شما نشان دهنده نوع رزین پلاستیکی استفاده شده در آن بطری است، نه لزوماً قابل بازیافت یا عدم بازیافت آن. ساده ترین راه برای تعیین قابلیت بازیافت، شکل پلاستیک است. بهترین شکل برای بازیافت بطری ها، کوزه ها، کوزه ها و وان ها هستند. جزئیات بیشتری را از کارخانه بازیافت محلی خود بیابید تا انواع خاصی از رزین پلاستیکی (تعداد پایین پلاستیک) قابل بازیافت را تعیین کنید.

کد شناسایی رزین SPI 1 2 3 4 5 6 7
نوع محتوای رزین PET HDPPPE وینیل LDPE PP PS دیگر
• PET – پلی اتیلن ترفتالات

• HDPE – پلی اتیلن با چگالی بالا

• LDPE – پلی اتیلن با چگالی کم

• PP – پلی پروپیلن

• PS – پلی استایرن

• سایر – پلاستیک های مخلوط

منبع: EPA

4. از خرید زباله های خطرناک خانگی (HHWs) خودداری کنید. اینها شامل پاک کننده هایی است که در آشپزخانه خود استفاده می کنید. سعی کنید در صورت امکان محصولات جایگزین غیر خطرناک خریداری کنید. با آژانس مدیریت پسماند محلی خود برای سیاست هایی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر محصولات تمیز کننده خود در صورت نیاز مشورت کنید.

5. باتری ها را بازیافت کنید. اکثر جوامع دارای درایوهای جمع آوری هستند که برای دفع باتری تنظیم شده اند. مراقب این درایوهای بازیافت باتری باشید!

6. تجهیزات الکتریکی را با سایر مواد قابل بازیافت مخلوط نکنید. برای دفع ایمن تمام وسایل الکترونیکی، یک مرکز تحویل الکترونیک مدیریت زباله در نزدیکی خود پیدا کنید.

7. کاهش و استفاده مجدد! بازیافت فوق العاده است، اما کاهش ضایعات شما نیز مهم است که در نظر داشته باشید. با شستن ظروف یا کیسه های زیپ دار خود برای استفاده دیگر از اقلام پلاستیکی خود دوباره استفاده کنید و تعداد وسایل دورریخته ای را که هر هفته خریداری می کنید، مانند کارد و چنگال و بشقاب های یکبار مصرف، کاهش دهید.

حالا بروید و با اطمینان بازیافت کنید! با این دانش بازیافت و انگیزه ایجاد تغییر در گوشه ای از جهان، ما می توانیم در تأثیرات زیست محیطی مثبت بازیافت سهیم باشیم.

برای سایر نکات در مورد زندگی پایدار، وبلاگ های زیر را بررسی کنید:

تصویر: بازیافت در بولدر، کلرادو، شارون پالمر، MSFS، RDN

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع