اگر برای کنترل فشار خون در حال برنامه ریزی رژیم کتوژنیک هستید: Fuggetaboutit


12 آوریل 2024 · 3:25 ق.ظ

بد نیست

از آوریل 2024، تغذیه، متابولیسم و ​​بیماری های قلبی عروقی موضوع:

خلاصه

اهداف

بیماری های قلبی عروقی (CVDs) از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند. فشار خون بالا (BP) یا فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل مستعد کننده CVD است. رژیم های کتوژنیک (KDs) به دلیل فواید سلامتی احتمالی در مرکز توجه قرار گرفته اند. هدف از این تجزیه و تحلیل، مطالعه تاثیر KDs بر BP از طریق ادبیات موجود است.

سنتز داده ها

ما تأثیر KDs را بر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک (SBP و DBP) که در قالب کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (RCTs) انجام شد، بررسی کردیم. چهار پایگاه داده آنلاین (PubMed/Medline، SCOPUS، Cochrane Library و Google Scholar) از ابتدا تا نوامبر 2022 جستجو شدند. تجزیه و تحلیل‌های زیرگروهی برای یافتن منابع ناهمگونی‌ها انجام شد.

بیست و سه RCT با 1664 شرکت کننده شناسایی شدند. KDs هیچ تاثیر قابل توجهی بر SBP (WMD: -0.87 mmHg، 95% CI: -2.05، 0.31) و نه DBP (WMD: -0.11 mmHg، 95% CI -1.14، 0.93) اعمال نکردند. تجزیه و تحلیل های زیر گروهی اطلاعات بیشتری را نشان نداد. همچنین، تجزیه و تحلیل دوز-پاسخ غیر خطی نتوانست هیچ ارتباطی بین درصد کالری دریافتی از چربی در قالب KD و سطوح BP تشخیص دهد.

نتیجه

به نظر نمی رسد که KD ها در بهبود BP موثر باشند. با این وجود، تحقیقات بیشتر برای بررسی نسبت مصرف چربی مورد نیاز برای ایجاد اثرات بالینی مطلوب توصیه می شود.


استیو پارکر، دکتر

جلد اول کتاب Conquer Diabetes and Prediabetes

پرونده تحت عنوان بیماری قلبی



منبع