چگونه غذا خوردن بصری به شما کمک می کند تا سلامت واقعی را پیدا کنید


سلامتی چیست؟ چگونه آن را تعریف می کنید؟ سازمان بهداشت جهانی سلامت را به عنوان «وضعیت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه صرفاً عدم وجود بیماری یا ناتوانی» تعریف می‌کند. من شخصاً فکر می کنم که این یک دستور بلند برای اکثر مردم است که بحث برای یک روز دیگر است، اما مهم نیست که چگونه “سلامت” را تعریف کنید، آن مقصدی با خط پایان نیست. این هم به این دلیل است که وضعیت سلامتی شما در طول زمان در نوسان است و هم به این دلیل که نمی توانید خود را در برابر بیماری مقاوم کنید.

نه، سلامتی یک سفر است، مشارکتی بین شما، بدن و ذهن شما و گاهی پزشکان یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی. صرف نظر از اینکه کجا هستید، هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد، اما کار معناداری است.

به همین دلیل است که من شخصا (و از نظر حرفه ای) تعریف «سلامت اصیل» یا به طور خاص تر، معنای دستیابی به سلامت اصیل را در کتاب «تغذیه شهودی» دوست دارم.

“دستیابی به سلامت اصیل یک فرآیند مداوم از یکپارچگی پویا با دنیای درون شما است، از جمله هماهنگی شما با خرد و نیازهای بدن شما با دستورالعمل های بهداشتی جهان بیرونی، که شامل ورزش و تغذیه می شود.”

از “غذاهای شهودی: رویکرد رادیکال ضد رژیم غذایی” (ویرایش چهارم)

دستورالعمل‌های سلامت خارجی شامل سیاست‌های بهداشتی، مانند «اجماع کارشناسان» بر اساس تحقیقات (که گاهی اوقات زمانی که تحقیقات در یک زمینه خاص، مانند تحقیق در مورد وزن و سلامت، مملو از سوگیری و فرضیات باشد و عدم توجه به مواردی مانند این موضوع، مشکل ساز است.» فعالیت بدنی و تأثیر انگ وزن بر سلامت). همچنین می‌تواند شامل فلسفه‌های غذایی باشد، مانند تمایل به خوردن غذاهای محلی با ردپای کربن کم یا اجتناب از غذاهای حیوانی به دلایل اخلاقی.

قدرت هماهنگی برای سلامتی واقعی

همانطور که نویسندگان Evelyn Tribole و Elyse Resch (هر دو متخصص تغذیه ثبت شده در رژیم غذایی) توضیح می دهند، هنگامی که به دنبال سلامتی معتبر هستید، تصمیم می گیرید که چه جنبه هایی از دستورالعمل های سلامت خارجی را می خواهید ادغام کنید. اگر هماهنگی درونی دارید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن)، می توانید یک ارزش بیرونی – مانند میل به خوردن غذاهای محلی و پایدار – را با هم ادغام کنید و در عین حال به گرسنگی، سیری، رضایت و غیره توجه کنید.

با این حال، اگر ارزش‌های سلامت بیرونی را بدون هماهنگی درونی وارد کنید، این خطر وجود دارد که این ارزش‌های خارجی به مجموعه قوانین سفت و سخت دیگری تبدیل شوند.

10 اصل غذا خوردن شهودی به افزایش هماهنگی بدن، یا آگاهی بینابینی – توانایی درک احساسات فیزیکی که از درون بدن شما ناشی می شود، مانند گرسنگی، سیری، مثانه پر، یا احساسات فیزیکی همراه با احساسات – با کمک به توسعه آن یا از بین بردن موانع آن.

چهار اصل – احترام به گرسنگی، احساس سیری، کشف عامل رضایت و حرکت (تفاوت را احساس کنید) – به شما کمک می کند تا توانایی شنیدن (و در نتیجه پاسخ به) احساسات فیزیکی را که در بدن شما ایجاد می شود، مانند نشانه های بیولوژیکی تقویت کنید. از گرسنگی و سیری

شش اصل – رد ذهنیت رژیم غذایی، صلح با غذا، به چالش کشیدن پلیس غذا، مقابله با احساسات خود با مهربانی، احترام به بدن و احترام به سلامتی خود با تغذیه ملایم – به شما کمک می کند تا موانعی را که عمدتاً در قالب افکار، باورها و قوانین از ذهن شما می آید، بردارید، مانند…

  • قوانینی در مورد آنچه که باید بخورید یا نباید بخورید
  • باورهایی در مورد اینکه بدن سالم چگونه باید باشد
  • افکار قضاوتی در مورد غذای “خوب” در مقابل غذای “بد”.

توجه: من می‌خواهم سریعاً اذعان کنم که پرورش آگاهی بینابینی می‌تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد، از جمله افرادی که عصبی هستند، سابقه تروما دارند یا در حال حاضر دارای یک اختلال غذایی محدودکننده هستند.چگونه هماهنگی می تواند زنجیره فرهنگ رژیم غذایی را بشکند

چگونه هماهنگی می تواند زنجیره فرهنگ رژیم غذایی را بشکند

یکی دیگر از مزایای پرورش مداوم آگاهی بینابینی، و همچنین انعکاس تغییرات مثبتی که از زمان شروع به تمرین خوردن شهودی مشاهده کرده اید، این است که می تواند به شما در ایجاد انعطاف پذیری از فرهنگ رژیم غذایی کمک کند.

یکی از مشتریان سابق من که یک مربی تناسب اندام بود، در یکی از جلسات ما با من در میان گذاشت که او از اینکه چقدر غذا لازم است تا احساس سیری واقعی کند، شگفت زده شد، که به او دیدگاه جدیدی در مورد اینکه چقدر غذایش را قبلا محدود کرده بود، داد. .

او متوجه شد که نه تنها زمانی که به طور مداوم به اندازه کافی غذا می خورد، خلق و خوی او بهبود می یابد، بلکه در طول تمریناتش انرژی بیشتری داشت … و میل جنسی او بهبود می یافت.

از آنجا که محدودیت غذایی او به پرخوری کمک می کرد – که تا حدی برای او بسیار ناراحت کننده بود زیرا پرخوری ها از عصر شروع می شد و به روز بعد منتقل می شد – در ماه اول یا بیشتر با هم کار ما، او مجبور بود یک شرکت داشته باشد. برنامه مراقبت از خود (فراتر از صرف غذای کافی) به منظور کاهش پرخوری های او در روزهایی که احساس می کند شروع می شود. سپس او به جایی رسید که به طور منظم به اندازه کافی خود را تغذیه می کرد و دوباره با غذا سرگرم می شد، بنابراین مجبور نبود به طور فعال برای جلوگیری از پرخوری گام بردارید

کاوش عمیق و تنظیم حسی که برای…

  • با غذا صلح کن…
  • راه هایی را برای حرکت انتخاب کنید که حس خوبی به بدن شما داشته باشد…
  • به جای اینکه بدن خود را به عنوان یک شیء در نظر بگیرید، ساکن شوید…
  • وقتی بدنتان به شما می گوید از نظر غذا و حرکت و استراحت به چه چیزهایی نیاز دارد گوش دهید…

… به شما کمک خواهد کرد به سمت نسخه فردی خود از سلامت اصیل حرکت کنید و از ایده های جامعه در مورد اینکه چگونه باید نگاه کنیم، زندگی کنیم و باشیم، فاصله بگیرید. و این یکی از بزرگترین هدایایی است که می توانید به خود بدهید.

بیشتر بدانید

برای کمک به شما در ادامه سفرتان، در اینجا فهرستی از کتاب‌هایی وجود دارد که ممکن است بخواهید کاوش کنید:

همچنین می توانید یک تماس مقدماتی 20 دقیقه ای رایگان رزرو کنید برای اینکه ببینم آیا خدمات شهودی غذا خوردن یا مشاوره تغذیه من برای شما مناسب است یا خیر.

این پست حاوی لینک های وابسته به آمازون است. من به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت، MPH، RDN، یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ساکن شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند. این پست فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و به منزله توصیه های پزشکی یا تغذیه فردی نیست.

به دنبال مشاوره 1 به 1 تغذیه هستید؟ کری ارائه می دهد برنامه 6 ماهه غذا و بدن (غذا شهودی، تصویر بدن، ذهن آگاهی، شفقت به خود) و الف برنامه 4 ماهه مدیریت IBS (کوچینگ رژیم غذایی کم FODMAP با تاکید بر افزایش آزادی غذا). برای کسب اطلاعات بیشتر به پیوندها مراجعه کنید و یک تماس مقدماتی رایگان رزرو کنید تا ببینید آیا برنامه مناسب است یا خیر!

چاپ این پست چاپ این پست



منبع