ماهی تابه بی‌بی‌باپ وگان آسان – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


من عاشق یک بیبی‌باپ خوب هستم، یک غذای کره‌ای که به معنای «برنج مخلوط» است. به‌طور سنتی، این غذا در کاسه‌های داغ جداگانه، با برنج در ته آن، غذاهایی که به زیبایی چیده شده‌اند، و سس تند و طعم‌دار روی آن سرو می‌شود. لایه زیرین برنج داغ و ترد است و سبزیجات (گوشت و تخم مرغ اغلب در نسخه‌های غیر گیاهی این غذا استفاده می‌شود) کاملاً لطیف هستند – سپس همه را سر میز مخلوط می‌کنید. این دستور غذای کلاسیک خوشمزه را می توان به راحتی با چند تعویض به صورت گیاهی درست کرد. با انواع سبزیجات و توفو، این ماهیتابه وگان آسان بیبی‌بپ یکی از دستور العمل‌های خوشمزه و مورد علاقه من است. در حالی که من طرفدار شدید غذاهای سنتی کره ای هستم، اما یک متخصص واقعی نیستم. کار یکی از همکاران و دوستان متخصص تغذیه مورد علاقه من، مگی مون، که متخصص این غذاهای فرهنگی است را بررسی کنید.

کل دستور بیبی‌باپ را در یک ماهیتابه آماده کنید و آن را سر میز برای یک وعده غذای بهشتی سرو کنید! توجه: gochujang، یک خمیر فلفل قرمز کره ای، کلید این دستور غذاست. این خمیر فلفل چیلی فقط لقمه مناسب را اضافه می کند، بدون اینکه بیش از حد تند باشد. می توانید آن را در فروشگاه های تخصصی آسیایی یا آنلاین پیدا کنید. و روغن کنجد کلید طعم آجیلی و معطر این غذا است.

این دستور غذا بسیار آسان است، به شرطی که سازماندهی کنید. تمام مواد خود را با هم جمع کنید و در حین پختن برنج، سبزیجات را خرد کنید. چند مرحله آخر فقط حدود 10 دقیقه طول می کشد و سپس شما آماده هستید تا ماهیتابه را جمع کنید و در آن شیرجه بزنید!

کلاس آشپزی گیاهی IG Live من را در مورد نحوه درست کردن غذاهای ماهیتابه گیاهی آسان بررسی کنید. با این دستور العمل برای ماهیتابه توفو بیبی‌بپ با سبزیجات در اینجا همراه باشید.

راهنمای گام به گام:

ماریناد را با روغن کنجد، سرکه برنج و گوچوجان مخلوط کنید.
مثلث های توفو را در یک ظرف کم عمق قرار دهید و روی آن ماریناد بریزید. اجازه دهید 10 دقیقه مارینت شود، سپس در مایکروویو گرم کنید.
هویج، کدو سبز و فلفل دلمه ای را به صورت نوارهای نازک چوب کبریت خرد کنید، سیر بپاشید و در دمای 400 درجه فارنهایت تفت دهید تا ترد شوند.
روغن کنجد را در یک ماهیتابه داغ کنید، برنج قهوه ای پخته شده را داخل ماهیتابه فشار دهید، روی آن را بپوشانید و به مدت 7 دقیقه بپزید (هم نزنید).
سبزیجات را به مدت 2 دقیقه بخارپز یا بجوشانید.
روی برنج را با سبزیجات گرم، توفو با ماریناد و سبزیجات در ماهیتابه بچینید. کنجد بپاشید و داخل آن را فرو کنید.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این ماهیتابه وگان بیبی‌باپ آسان و با الهام از کره‌ای، یک غذای تک‌غذایی است که در بهشت ​​درست می‌شود. بر اساس سنت کلاسیک “مخلوط برنج”، این دستور حاوی لایه‌هایی از برنج قهوه‌ای، توفو و سبزیجات ترد، با سس خوش طعم است.


برنج:

  • 3 فنجان برنج قهوه ای دانه کوتاه یا متوسط ​​پخته شده (طبق دستورالعمل بسته)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد

توفو با ماریناد:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه برنج
  • 2 قاشق غذاخوری gochujang (رب فلفل کره ای، به دنبال گیاهخواری، بدون گلوتن)
  • 1 (بسته 15 اونس) توفوی سفت، فشرده، به صورت مثلث بریده شده در اطراف 23 اینچ عرض

سبزیجات:

سبزها:

  • 1 سبزی دسته ای بزرگ (چاردو، بوک چوی، اسفناج)، درشت خرد شده
  • ¼ فنجان اب

چاشنی زدن:


  1. ابتدا برنج را طبق دستورالعمل بسته بپزید. در حالی که برنج در حال پختن است، تمام مراحل باقیمانده (توفو، سبزیجات، سبزیجات) را همانطور که در زیر ذکر شده است جمع آوری کنید.
  2. برای تهیه توفو با ماریناد: 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد، سرکه برنج و گوچوجان را با هم مخلوط کنید تا ماریناد درست شود. برش های توفو را در یک ظرف کم عمق مخصوص مایکروویو قرار دهید و نیمی از ماریناد را روی توفو بریزید و به مدت 10 دقیقه مارینت کنید. توفو را با ماریناد در مایکروویو قرار دهید و به مدت 4 دقیقه حرارت دهید. مایع را تخلیه نکنید. در حالی که توفو در حال پختن است، سبزیجات را آماده کنید.
  3. برای تهیه سبزیجات: هویج، کدو سبز و فلفل خرد شده را در یک ورقه پخت (با اسپری پخت نچسب اسپری شده) در یک لایه نازک قرار دهید، سیر بپاشید و در طبقه بالای فر (400 درجه فارنهایت) تفت دهید تا نرم شوند. 6-8 دقیقه. در حالی که سبزیجات در حال تفت هستند، برنج ماهیتابه را آماده کنید.
  4. برنج ماهیتابه را آماده کنید: یک ماهیتابه بزرگ را گرم کنید تا خیلی داغ شود. کف و کناره های ماهیتابه را با 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد بمالید. برنج پخته شده را با استفاده از قاشق به طور یکنواخت در کف ماهیتابه فشار دهید. دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، روی آن را بپوشانید و حدود 7 دقیقه بپزید، تا زمانی که اطراف برنج شروع به طلایی شدن کند (هم نزنید). در حالی که برنج در حال پختن است سبزی را آماده کنید.
  5. برای پختن سبزی ها: سبزی ها را در یک تابه متوسط ​​با آب و بخار آب قرار دهید تا زمانی که نرم شوند، حدود 2 تا 3 دقیقه. تخلیه آب.
  6. ماهیتابه توفو سبزیجات را جمع کنید: درب ماهیتابه برنج را بردارید و سبزیجات، سبزیجات و توفو را روی آن بچینید. باقیمانده ماریناد رزرو شده را روی ماهیتابه بریزید و با دانه های کنجد بپاشید. بلافاصله بیرون از ماهیتابه در کاسه ها سرو کنید.

  • زمان آماده سازی: 25 دقیقه
  • زمان پخت: 15 دقیقه
  • دسته بندی: شام
  • غذا: کره ای

تغذیه

  • اندازه خدمت: 1 وعده
  • کالری: 377
  • قند: 6 گرم
  • سدیم: 159 میلی گرم
  • چربی: 15 گرم
  • چربی های اشباع شده: 2 گرم
  • کربوهیدرات ها: 46 گرم
  • فیبر: 6 گرم
  • پروتئین: 14 گرم

کلید واژه ها: غذای کره ای وگان، دستور غذای کره ای، دستور غذای کره ای وگان، بیبی باپ وگان

برای غذاهای بیشتر در ماهیتابه، موارد زیر را بررسی کنید:

ماهی تابه نودل تمپه تایلندی
ماهی تابه لوبیا سفید سیب زمینی سرخ شده آسان
ماهی تابه سوسیس سیب زمینی ذرت وگان روستایی
ماهیتابه بادمجان فریکه نخود مراکشی

به عنوان یک اینفلوئنسر آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته، اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب





منبع